zwanger?

Hoi allemaal,

Ik ben deze maand (begin september) begonnen met een nieuwe lichtere pil ethinestradial 0,02/0,01 mg. Eerst had ik 0,03/0,015.
Dit heb ik gedaan omdat ik last had van de bijwerkingen. Nu ben ik vorige maand nog ongesteld geworden.
Met de nieuwe pil heb ik geëxperimenteerd door af en toe s ochtends te slikken en soms s avonds om te kijken wat ik fijner vond Nou heb ik in de derde week 1 pil vergeten, ik heb die avond dus 2 achter elkaar geslikt. ik heb gewoon de strip door genomen en en stopweek genomen.

Ik heb twee keer seks gehad, maar dat mét condoom. Nu ben ik alleen niet ongesteld worden.
Kan dat komen, omdat het een nieuwe en lichtere pil is of is de kans aanwezig dat ik zwanger ben?
Wie o wie heeft hetzelfde gehad met het gebruik van een nieuwe en ook lichtere pil dat zij de eerste maand niet ongesteld werd? ik weet dat ik het niet kan zijn maar maak me toch zorgen dat het condoom is gescheurd tijdens die 2 keer seks…

Ik hoop op reacties!

er is een algemeen ben ik zwanger topic

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Hoe lang ben je nu over tijd? Het kan heel goed liggen aan de overgang op de nieuwe (lichtere) pil. Heb dit zelf ook gehad, maar ben toen trouwens wel ongesteld geworden maar dit was weer een andere pil, het is ook maar net hoe je lichaam erop reageert. En 1 pil vergeen kan (bijna, eigenlijk gewoon niet) geen kwaad.

ik denk niet dat je zwanger bent hoor, het is voor je lijf gewoon wennen dat je oppeens een andere concentratie hormonen binnenkrijgt. wel zou ik gewoon 1 tijdstip aanhouden om de pil te slikken. anders vergeet je m ook inderdaad sneller.

succes!

bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik ben nu al weer 5 dagen aan de pil… Kan ik alsnog ongesteld worden terwijl ik de pil gebruik?

Ja ik wist dat onregelmatig slikken niet goed zo zijn vandaar dat ik een condoom heb gebruikt;)

Zijn er verder nog meer meiden met dezelfde ervaring van gebruik nieuwe pil???

Het is ook niet echt slim om de ene keer 's ochtends en de andere keer weer 's avonds te gaan slikken. Als jij dan de ene dag 's ochtends heel vroeg de pil slikt en de volgende dag 's avonds, dan zit er te lang tussen. Niet meer doen dus!

Ook al heb je een condoom gebruikt, je kan alsnog zwanger zijn waardoor je niet ongesteld bent geworden. Maar het kan ook zijn dat je door de stress of door het wisselen van de pil niet ongesteld bent geworden. Doe een testje en dan heb je het antwoord.

Misschien is het ook slim om goed de bijsluiter door te lezen en of de pil in de ochtend te slikken of in de avond te slikken.

http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/ben-ik-zwanger-147745.0.html

De kans dat je zwanger bent is zeer klein aangezien je een condoom hebt gebruikt. Ik ben wel van pil veranderd maar dan juist een zwaardere, heb hier geen bijwerkingen of uitstel van menstruatieperiode mee ondervonden. Wel waren al mijn klachten verdwenen.
Ik zou voor de zekerheid even een test kopen om alles uit te kunnen sluiten.

Succes