Zwanger wat nu

Hee allemaall

Ik ben lisa & ik ben 15 jaar.
Ik heb nu bijna 5 maanden een vriend en we hebben een goeie relatie en we zijn vaak samen enz
Maar ik ben er deze week achter gekomen dat ik ongv al een maand zwanger ben alleen ik weet niet wat ik ermee moet doen.
Ik heb het wel al verteld aan me vriend alleen hij weet ook niet echt wat we nu moeten doen.
Ik wil sws geen aburtus of adoptie… Maar ik weet zelf ook niet of ik het kind wil houden want ik ben 15 hij is 16 en dat is eigenlijk wel jong op een kind op te voeden…
Dus ik hoop dat er iemand is die me mischien kan helpen of Een idee heeft voor andere opties…

Kusss lisa💋

Er is geen idee voor andere opties. Het is abortus, adoptie of het kind houden.
Ik vind nog wel dat je hier erg makkelijk en simpel overkomt over het feit dat je zwanger bent.
Vertel het je ouders, en ga opzoek naar hulp zodat je de juiste keuze kunt maken. Hopelijk heb je veiliger seks later want je bent enorm jong en erg snel aan de gang gegaan.

Je kan ook pleegzorg overwegen.

Er is nog wel een andere optie de abortuspil ofs alleen ik weet niet of dat nog kan… En ik wil dat liever dan gwn een abortus want als je jonger dan 16 bent moet 1 van je ouders toestemming geven en ik wil niet dat ze dat weten zegmr omdat k al genoeg problemen heb… En de abortuspil kan je gwn halen. Alleen ik weet niet of dat dus nog kan…

Ja klopt het is wel soort abortus alleen dan via een pil en je hebt er geen toestemming voor nodig van een ouder.
Ik denk dat k dan gewoon liever daar huisarts ga en dan verder kijk want het me ouders vertel dat word het sws niet

“Voor een abortus(pil) heb je, wanneer je nog geen 16 jaar bent, toestemming nodig van je ouders.” aldus het abortus kliniek CASA.
Serieus, vertel het je ouders, wat bezielt je? Je hebt iets groeien in je buik een leven, denk na.

Als je oud genoeg bent om seks te hebben ben je ook echt wel oud genoeg om dat aan je ouders te vertellen. Begin daar gewoon mee, vertel het aan je moeder als je alleen thuis met dr bent ofzo. Vertel het ze en daarna kijk je verder.
Persoonlijk denk ik niet dat je op je 15e een baby gezond kan opvoeden + dat je vriend (sorry dat ik het zeg) wss later niet je man enzo wordt en je misschien ook wel laat vallen.
Als je het niet vertelt, kan je niks, want ze komen er toch wel achter. Ze zien dat je buik groter wordt en dat je uiteindelijk bevalt. Ik denk dat je ouders dan bozer zullen zijn als je een bevalt en ze er dan pas achterkomen dan dat je t nu vertelt.

Sorry meid, maar je was er zelf bij toen je zwanger bent geworden. Dan zul je nu ook de consequenties moeten aanvaarden. Hoe langer je wacht des te minder opties je hebt. Vertel het dus aan je ouders, je bent 15 dus je hebt geen keus. Wat je ook gaat beslissen, ze moeten het weten. Als je voor abortus gaat moeten ze namelijk toestemming geven, hou je het dan zien ze het vanzelf en dan zijn ze pas echt boos.

Je ouders zullen er hoe dan ook achter komen wat je ook doet. Met abortus/adoptie heb je hun toestemming nodig en je kan onmogelijk een dikke buik en over 9 maanden een baby verborgen houden.