zwanger wat nu?..

Situatie

Ik zelf zit nu in mijn 1e jaar tandheelkunde en mijn vriend 3e jaar geneeskunde, hij is 20 en ik 19. Nu zijn we pas heel kort samen 1 maand officieel en ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben tot mijn grote verbazing want ik draag een implanon (anticonceptiestaafje) dat voor 3 jaar werkt en in je arm zit nu moest hij er al wel uit maar hebben we het tussendoor wel veilig gedaan met condoom en meestal werken de staafje langer maar minder efficiënt. ik had een test gehaald om te kijken omdat ik volgende week een nieuwe wou plaatsen. Nu heb ik geen idee hoe ik dit moet brengen, en geen idee welke beslissing ik moet nemen… als ik realistisch ben dan gaat het sowieso niet werken om het te houden ik zou moeten stoppen met studeren of heel veel hulp aan zijn ouders vragen ( die ik overigens nog maar 1x heb ontmoet ) maar het gaat zou tegen mijn principes en geloof in ( liberaal joods) dat ik totaal niet weet wat ik moet doen… iemand tips of zelf ervaring mee :frowning_face:

Ja het is wat je zelf wilt, ik persoonlijk zal voor abortus gaan omdat een kind gewoon te duur is voor een student en me ouders ook niet de hele dag hebben om het op te voeden een geen eens plaats voor een bedje en mijn leeftijd natuurlijk, voor mij al veel te veel redenen om het te laten weghalen.

Ik denk dat dit een persoonlijke keuze is en wij je hier niet bij kunnen helpen. Maak afwegingen en denk er goed over na & daarnaast bespreek het met je vriend!!

Ik zou het er met je vriend over hebben en samen een beslissing maken, wat natuurlijk erg lastig is.
Heel veel succes en sterkte!

Goed samen praten en overleggen, dan komt het goed. Succes!

Ga eerst naar de dokter, test kan ook een foute uitslag geven.

Super lastige situatie dit! Ik ben het er wel mee eens dat je honderd procent uitsluitsel moet krijgen of je daadwerkelijk zwanger bent of niet; zo’n test is niet helemaal betrouwbaar. Daarna zou ik de situatie met je vriend bespreken (mocht je dus echt zwanger zijn). Luister naar je gevoel!

!!!

Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Misschien kun je iemand hulp vragen van school? Soms hebben scholen speciale vergoedingen en trajecten voor studenten die zwanger raken. Of praat gewoon met een school-decaan er over, ik denk dat wij jou daar idd niet bij kunnen helpen :slightly_smiling_face: Heel veel succes met deze moeilijk keuze.

Ik kan eigenlijk niks hierover zeggen het is een persoonlijke keuze, denk er in ieder geval lang en goed over na. Niet impulsief

Ik ben zelf tegen abortus! Zo’n lief klein kindje ook al is het duur om te onderhouden, je krijgt er veel voor terug.

Sterkte!!

Hier kun je ook goed terecht: http://www.siriz.nl/chat

Daar kunnen ze je steunen :slightly_smiling_face:

Alsjeblieft, houd bij je keuze in je achterhoofd dat ‘het’ een mens is, een mensenleven net als jij en ik. Een eigen identiteit en karaktereigenschappen. Het is niet zomaar ‘iets’.
Succes met het vertellen aan je vriend! Probeer het rustig te brengen en goed te praten :wink:

nee dat is het niet

[quote author=no it’s okay link=topic=314923.msg276556190#msg276556190 date=141926t is het niet
[/quote]
Het heeft alleen wel die unieke bouwstenen om dat te worden en te ontwikkelen, het word dus wel een mens.

Ik denk niet dat het de bedoeling is om haar een schuldgevoel aan te praten. Sommige mensen zien een embryo wel als gewoon een hoopje cellen en dat is volledig persoonlijk.

Je moet dit zelf beslissen, samen met je vriend. Probeer alle opties goed te bekijken, en de consequenties die daaraan vasthangen. Als je het kind krijgt, wat ga je dan allemaal moeten opofferen? Kun je daar mee leven? En als je de embryo weghaalt, ga je je daar dan overheen kunnen zetten?

Vergeet ook niet dat adoptie ook nog een mogelijkheid is! Ik denk dat je met je naasten hier heel goed over moet praten en dan rustig je keuze moet maken. Succes!

Heb je al met je vriend gepraat?