Zwanger/Ovulatie en blaasontsteking?

Ik zal mijn verhaal hier eens doen.

Ik werd ongesteld op zondag 6 juli, dit duurde 5/6 dagen tot vrijdag 11 juli.
De zaterdag, 12 juli dus, heb ik seks gehad, de condoom was te klein dus zijn we na 2 keer gestopt. De eerste keer scheurde het wel, dus heb geen idee als er voorvocht is binnengeraakt! Hij had het wel door dus die trok weg en kwam niet klaar. Daarna deden we het nog eens maar het scheurde deze keer niet.
Die heeft me ook gevingerd daarna. De week daarop, zaterdag 19 juli, hebben we nog eens seks gehad, maar met grotere condooms en deze scheurden niet, en kwam ook alleen maar in de condoom klaar.

En sinds de 24ste heb ik een naar gevoel, mijn vagina is precies opgezwollen vanbinnen en als ik een vinger erin steek ben ik precies opgewonden, het voelt o-zo-goed(sorry xD). Maar bon, de 25ste had ik dit nog (gisteren dus) en rond de late 23:30-12u zat ik op de wc, ik heb nogal last van heldere, DOORZICHTIGE afscheiding het is niet wit maar echt precies als water alleen plakkerig (als het een ovulatie is, heb ik hier nog nooit op gelet dit is de eerste keer voor zo ver ik me herinner dat ik een doorzichtige en geurloze afscheiding heb, als ik het op mijn vinger heb en ik duw mijn andere vinger erop kan ik er een draad mee maken, ik had het ook opgezocht op het internet en bleek toch dat het een ovulatie is) maar dit is mijn probleem:

Mijn vagina is nog steeds opgezwollen, ik ben dan ook opgewonden… heb zo het gevoel ken je het, als je bijna gaat klaarkomen en precies alsof je naar de wc moet gaan… dat gevoel heb ik dus (DEHELE DAG!) Ik word er echt gek van, als ik om het half uur naar de wc ga moet ik een klein beetje plassen. Tegen 12u middernacht bleef ik nog even op de wc voor een tiental minuten, en ik verloor wat urine, zo een paar druppels, ik ging me dan eens afvegen en zag ik zo bruin vocht (oud bloed waarschijnlijk) dus maakte ik me meteen zorgen… dacht even dat het mijn menstruatie zou zijn want elk jaar heb ik het wel 1 keer aan de hand dat ik mijn menstuatie 2 keer in een maand krijg,

dus bv: als ik die krijg op 5 juli, en 2 weken later krijg ik ze op de 20ste ofzo… dan krijg ik die de komende maanden ook rond de 20ste.

dus ben hier niet zeker van. maar toen ik dat bloed zag, begon ik duizelig te worden, mijn onderbuik voelde raar, ik voelde me ineens zwaarder en was direct op mijn bed gaan liggen, ik heb al niet goed geslapen de laatste twee dagen (ben een nachtmens in de vakantie, ik blijf op tot 10u smorgens en slaap door de dag tegen 21:30 maar daar tussen word ik heel vaak wakker en blijf ik op, val ik in slaap en word ik zowat om het half uur wakker) ben wat moe dus en ga deze keer iets vroeger slapen ook…

maar kan iemand nu zeggen wat ik precies heb? als ik zo dingen opzoek krijg ik dingen over ovulatie en zwangerschap… Ik kan niet naar de dokter gaan want ik ben binnen een paar dagen al weg op vakantie… en een zwangerschapstest kan ik ook niet halen dus ik zit hier mee.

het gevoel dat ik constant naar de wc moet ben ik echt beu geworden, deze week drink ik ook amper water… dus kan het zijn dat ik een blaasontsteking krijg/heb?
en nog iets, ik heb het gevoel alsof die jeukt maar ik krab er niet aan. Ik heb ook geen brandend gevoel of pijn tijdens het plassen.

Alvast bedankt!

Als je niet aan de pil bent zou het kunnen dat je zwanger bent ja. Je hebt onveilige seks gehad doordat het condoom scheurde, er is dus kans dat er voorvocht vrij is gekomen.

Je kan blaasonsteking hebben en je kunt zwanger zijn. Een condoom is nooit helemaal betrouwbaar. Waarom kun je geen zwangerschapstest halen en waarom kun je niet naar de dokter als je nog een paar dagen hebt?

Bel anders al naar de dokter en maak alvast een afspraak

Dit.

En waarom moeten wij weten dat je steeds precies opgewonden bent :confused: ugh.

teveel details :’)

Waarom kun je geen zwangerschapstest halen? Waarom kun je niet naar de dokter?

Sinds wanneer kunnen we zwanger worden van voorvocht?

Ik denk eerder dat je deze kwaaltjes heb, omdat je denkt dat er iets mis is. Gedachten kunnen een hoop los maken in je lichaam. Overduidelijk ben je hier erg veel mee bezig en overduidelijk wil je ons ook overal over informeren.
Als je toch twijfelt en wat gerust gesteld wilt worden, zal je toch of een test doen of ff naar de huisarts. Ik zou dan voor de test gaan, want dat is allemaal privé, komt verder ook niet in je dossier, hoeven jouw ouders dus ook niet te weten. Test kan je ook ergens anders kopen dan je eigen woonplaats, gewoon de kruitvat merk, 2 in de verpakking voor 5 euro.
Ze kon niet naar de huisarts, omdat ze op vakantie ging, dat zegt ze in haar topic. Waarom geen test is mij ook niet duidelijk.

Maar misschien na deze hel is het wel verstandig om toch aan de pil te gaan, condoom is niet voldoende. Als je ouders het niet mogen weten, of wat de reden ook is, dan geen seks meer meid. Je wilt echt geen kind als je er nog niet klaar voor bent! Ongelukjes bestaan niet, alleen stomme beslissingen.

Dit wordt zeker een drieling, gefeliciteerd.

Ze heeft er niks aan, maar ik moest er hard om lachen. :flushed:

Je kan sinds altijd zwanger worden van voorvocht, aangezien daar ook al wat zaadcellen in kunnen zitten. Misschien heb je nog nooit gehoord dat voor het zingen de kerk uit gaan niet werkt?
Dus ja, je kan zwanger zijn.

En een condoom is wel voldoende veilig, ze hadden alleen de juiste maat toen niet, wat ze nu wel doen.

Wel wil ik even zeggen dat het onzin is dat je geen zwangerschapstest kan halen. Jij en je vriend moeten samen toch wel 5 euro bij elkaar kunnen sprokkelen? En een dokter heeft ook telefonisch spreekuur, kun je gewoon vanaf je vakantielocatie mee bellen. Succes!

Je hebt gelijk Lotte, ff opgezocht. My bad, toch niet te oud om wat te leren :wink:. Dank je wel. Ik heb overduidelijk nooit het gesprekje gehad thuis. :wink:
Heb het altijd veilig gedaan: condoom en pil, ik geloof namelijk niet in per ongeluk zwanger worden en ben blij dat ik mijzelf dit soort moment heb bespaard.

De huisarts kan je inderdaad bellen, maar die zal toch echt zeggen dat je langs komt komen voor een onderzoekje: urine en/of bloed.

Klinkt als een blaasontsteking, kun je krijgen van seks. Even langs de huisarts, die onderzoeken je urine en binnen een paar minuten heb je de uitslag en eventueel een AB kuur!

Haha maakt niet uit hoor! Maar wilde het even rechtzetten voor de TS. Niet dat ze denkt niet zwanger te kunnen zijn en daardoor geen test doet, allerlei dingen doen die je niet zou moeten doen als je zwanger bent en daar pas te laat achter komt…

Maar dat ‘niet geloven’ in per ongeluk zwanger worden is een beetje raar :wink: Geen enkele anticonceptie werkt voor de volle 100% helaas. Zelfs bij sterilisatie is er nog een minieme kans dat je zwanger wordt, hoe gek dat ook klinkt. Ik probeer echt geen betweter te zijn en sorry als dit zo overkomt! Maar je kan niet bevooroordeeld zijn hierover, soms kun je gewoon echt ‘per ongeluk’ zwanger worden…
Heel veel mensen weten bijvoorbeeld ook niet dat een ‘gewoon’ zelfzorggeneesmiddel zoals Norit anticonceptie nadelig kan beïnvloeden. Maar goed dat zou je nog kunnen nalezen.

@TS: Weet je al wat je gaat doen hiermee?

Klinkt heel erg naar een blaasontsteking. Wat bij mij heel erg helpt is cranberrysap drinken en dan praat ik over een hele fles per dag. Je kan deze gewoon bij de supermarkt kopen.

Voor de zekerheid zou ik toch een zwangerschapstest kopen aangezien het condoom gescheurd is. Wat al eerder is genoemd voor vijf euro kun je er al eentje kopen.

Succes