Zwanger of bijwerkingen MAP?

Help me outtt !
Op 9 mei heb ik onveilige seks gehad omdat er eenongelukje is gebeurd.
Wel was het mijn eerste keer en bloedde ik veel.
Ik heb nog nooit de pil genomen.
Ik heb bínnen 3 uur een Morningafterpil genomen.
Ik werd wakker met buikpijn en misselijkheid en nog paar bloedingen.
Dat zijn volgens de bijsluiter bijwerkingen van die pil, aangezien het een erg zware pil is. Ik heb ongeveer 3 dagen bloedingen en misselijkheid gehad en nu niet meer. Wel heb ik nu nog hele lichte krampjes maar maar enkele, hetzelfde als ong.krampjes.
Rond de 21ste moet ik ongesteld worden.
Toch is die zwangerangst er.
Help me!

Ik moet heel eerlijk zijn, ik heb hier geen ervaring mee, maar wat ik weet over bijvoorbeeld de MAP is dat hier heel veel hormonen in zitten.
Je lichaam moet er dan aan wennen en kunnen dus hevige reacties ontstaan, die jij dus hebt.
Blijf dus vooral rustig :slight_smile: en wacht de 21ste af.
En hoewel ik denk dat je gewoon ongesteld zal worden, kun je altijd nog een abortuspil slikken of abortus plegen

Er is een zéér grote kans dat je niet zwanger bent.
Wel bestaat er de kans dat je wat later ongesteld wordt, omdat je hormonen nu een beetje in de war zijn en je eisprong wellicht wat later is.
dus niks om je druk over te maken, want dan kun je ook nog later ongesteld worden omdat je je zo druk maakt.:wink:

Wou wel even zeggen dat je wel heel verstandig bent om meteen die pil te halen, dat doen veel meisjes te laat.

Komt waarschijnlijk gewoon door die pil. als je niet ongesteld word gewoon test doen. maar kans is wel heel klein

heb ik ook zo vaak gehad, die angst. omdat ik nog niet aan de pil zat toen ik het met mn vriendje deed. ik durfde het nl. niet te zeggen tegen mn moeder xD
maar ik denk ook dat de kans klein is dat je zwanger bent. zie het maar gewoon aan . en mocht het wel zo zijn dan moet je gewoon naar je moeder gaan. ik denk dt die het beste advies kan geven :wink:
x

De symptonen klinken wel heel ernstig. Ik ga er van uit dat ze van de MAP komen. Ik heb ooit de MAP moeten halen, maar ik heb er gelukkig nooit zoveel last van gehad. Overigens ik heb gelezen in de handleiding van de MAP (ik herinder me het niet meer precies, het is al een tijd geleden), dat een uur of 48 (dus 2 dagen) last kunt hebben van de bijwerkingen van de MAP. Bijwerkingen verschillen per persoon (met alle medicijnen) dus maak je niet druk.

Ik kan je vertellen dat het geen signalen zijn van dat je zwanger bent, want als je zwanger bent dan krijg je pas naar een paar maanden signalen (op het uit blijven van je menstruatie na).

Er is overigens wel een kans dat je zwanger bent, begrijp me niet verkeerd. Maar hij is even groot als bij iedereen anders die de MAP snel inneemt.

Dat wou ik nog zeggen:

Aangezien je je behoorlijk zorgen maakt (wat ik heel goed kan begrijpen), kan het best zijn dat je menstuatie wat later komt. Als je stresst heb je dat nou eenmaal. Dus maak je nog niet ongerust als je 22 mei nog niet ongesteld bent.

Weet iemand of de pil al meteen veilig is als je hem na je stop week slikt?
Want paar maanden terug heb ik onveilge seks gehad maar was wel al 4 dagen weer met een nieuwe strip bezig (ben al 2jaar aan de pil en vergeet hem nooit) Er staat hier niks over in mijn bijsluiter… Maar ik ben gewoon nog heel erg bang dat ik zwanger ben… ik word gewoon ongesteld elke maand en ben nog niet misselijk geweest. Heb ook al test gedaan omdat ik gwn erg bang ben maar daar kwam uit dat ik niet zwanger ben… Soms heb ik wel wat gerommel in me buik maar daar mee maak ik mezelf helemaal gek:O

Kan iemand hier op reageren?

Oh dat ken ik, jezelf laten spacen om niks.

Gerommel in je buik kunnen ook je maag en darmen zijn.

E_kid heeft gelijk. Het is btw heel fijn om jezelf te ‘spacen’ om niets. Ik doe het overigens niet alleen op dit gebied maar ook nog op allerlei anderen gebieden. Dan het wijze advies krijgen: je moet je niet zorgen maken. Bah. Alsof ik dat zelf nog niet kon bedenken. Wat degene boven haar zegt (die met een naam met iets over ladygaga) snap ik niet. Ik snap je verhaal niet.

Dat zijn waarschijnlijk gewoon bijwerkingen van die pil, omdat je een enorme dosis hormonen binnen krijgt.

ik heb 10 mei de MAP gehaald en 11 mei moest ik ongesteld worden, dat ben ik vandaag geworden. Met extra veel buikpijn enzo, dus dat kan ook liggen aan de MAP, ik zou 't niet weten. Ik heb eigk nooit echt veel last van bijwerkingen gehad nadat ik die pil gebruikt had… en da’s nu twee keer.

maar ik spacete m eerst ook dat ik dacht dat ik zwanger was enzo, maar die kans is echt heel klein :]

De kans is heel klein, goed dat je hem meteen hebt gehaald!

Ik heb dat ook, ik heb een paar weken geleden de pil ‘uitgekotst’ (niet expres uiteraard) maar ik menstrueer gewoon door. Toch ben ik nogsteeds bang dat ik toch heel misschien zwanger zou kunnen zijn…

waarschijnlijk zijn dit gewoon de reactie’s van MAP.
als dit je niet gerust stelt kun je altijd een zwangerschapstest halen.
ook kun je naar de huisarts gaan, want die heeft zwijgplicht, als jij daar om vraagt.

Als je je pil goed slikt is ie altijd veilig, dus zowel in de stopweek als daarna.
Je moet niet denken dat je niet zwanger bent als je ongesteld ben in je stopweek want dat zijn ontrekkingsbloedingen dus geen echte menstruatie. Als je aan de pil bent en je bent toch bang dat je zwanger bent (omdat je m bijvoorbeeld een paar keer ben vergeten) kan je het beste na 4 weken na die onveilige keer een zwangerschapstest doen of gelijk al de MAP halen. Dat je ongesteld word als je aan de pil ben wil NIET zeggen dat je niet zwanger bent.

(hoe ik dit weet? ik had laatst hetzelfde probleem, toen ben ik naar mn huisarts gegaan en die heeft me dit allemaal verteld)

Ik hoop echt dat het goed komt.
Volgens mij ben ik de eerste vrouw ter wereld dat juist ongesteld WILT worden …
Ik vind die paar dagen pijn hemels vergeleken met in spanning zitten.
Maar goed, het duurt nog ongeveer 5 dagen áls ik ongesteld wordt.
Ik heb verder geen ‘bekende zwangerschapsymptonen.’
Geen moeheid, geen misselijkheid, geen gespannen of gevoelige borsten, geen rugpijn niets.

die symptomen krijg je ook niet zo vroeg al. Maar wacht inderdaad even je ongesteldheid af(gezien je de pil nog niet slikt, zal die niet komen als je zwanger bent, als je niet zwanger bent uiteraard wel), maar ga wel alvast naar de huisarts voor de pil, die kan je dan meteen op de eerste dag van je ongesteldheid beginnen, dan ben je meteen goed beschermd.

En stress niet te veel, het zal allemaal wel goed komen, je was er flink op tijd bij met de map.

Bijwerkingen! Die pil is erg zwaar… eigenlijk heel ongezond… Je lichaam is dat niet gewend. Vandaar die bijwerkingen. De bijwerkingen staan vast en zeker ook op bijsluiter. En ik denk dat je ongeveer 2/3daagjes ziek thuis ligt.

De eerste tekenen van zwangerschap zijn;
Veel plassen
Mood swings
Menstruatie stopt of is erg licht
Je borsten kunnen gevoelig zijn
Last van hoofdpijn
Veel moe

etc.

Daar heb jij geen last van het zijn gewoon de bijwerkingen geen zorgen.

Het zijn inderdaad de bijwerkingen.

Wat je wel kan doen als je je echt heel erg zorgen maakt:
Je hebt zwangerschapstesten die 7 dagen na ‘de daad’ al aan kunnen tonen of je wel of niet zwanger bent. Je zou eventueel zo’n test kunnen halen, misschien voel je je dan wat meer gerust gesteld :slightly_smiling_face:!

Dat denk ik ook.

En ik zou als ik jou was aan de pil gaan ofzo, MAP is echt heeel slecht voor je.