Zwanger, maar vriend heeft het uitgemaakt.

Heeyhoi,

Laatst heeft mijn vriend het uitgemaakt omdat ik me niet echt goed gedragen heb. En dat ben ik met hem eens, en ik heb het maar geaccepteerd. Maar laatst moest ik ongesteld worden, maar ik werd het maar niet. Nu heb ik een zwangerschapstest gedaan, en die bleek positief te zijn. Ik heb dit tegen mijn (nu) ex verteld, maar zogauw ik erover wil praten haakt hij het gesprek af en zegt hij dat hij moet gaan. Ik wil graag weten wat hij ermee wil, en hoe we verder moeten. Ik blijk nu 3 week zwanger te zijn. Zijn ouders weten dit nog niet, de mijne wel.

Ik weet niet meer hoe ik verder moet… Ik wil echt met mijn ex praten, maar dat wil niet als hij het gesprek telkens afhaakt. Hij wil ook niet in het echt praten, maar alleen via WhatsApp.

Hoe ga ik nu verder??

haha nee, dat heeft daar niks mee te maken … Ik was een beetje heel bitchy … Daarom maakte hij het uit. Het is wel dezelfde jongen waar ik over praat hoor. ( vriend/ex , niet de broer. )

Hebben jullie bescherming gebruikt? Hoe ben je zwanger geraakt?

mag ik vragen hou oud je bent?

Wat maakt dat nou nog uit? :flushed:

Inderdaad. Je moet misschien iets meer vertellen over de situatie. Bijvoorbeeld over leeftijd, thuis situatie of jullie bescherming hebben gebruikt etc. Want persoonlijk hebben ik en mijn vriend bescherming gebruikt, maar afgesproken zou er toch wat gebeuren dat ik dan het kind weg zou laten halen. Als jullie geen duidelijke afspraken hebben gemaakt en gewoon het onveilig hebben gedaan kan jij hem niks verplichten. Dat maakt zijn gedrag natuurlijk niet goed, maar dan ben jij ook bewust erin gegaan met de gedachte dat je zwanger zou kunnen worden snap je wat ik bedoel?
Wil je het kind houden of ga je het weg laten houden?

Wat vinden je ouders ervan?

Maar waarom spreek je in dat topic dat je vandaag nog hebt gemaakt over je vriend?

Volgens mij is dit bullshit.

Ik snap niet hoe hij hierover niet met je kan praten omdat als het op de wereld komt, ook zijn kind is. Lijkt mij.
Ik zou het als ik jou was gewoon gelijk vragen en als hij er omheen gaat draaien, dat je het herhaalt.
Als hij daar geen fatsoenlijk antwoord op kan geven en hij wilt je ook niet zien, dan zou ik als ik jou was gewoon langs zijn deur gaan.

Als hij het kind niet erkent dan hoeft hij er niks mee te maken te hebben dus dit is niet helemaal waar.

Voor het geval dit geen bullshit is:

Een kerel heeft het hierin makkelijker dan een vrouw; Als hij niks te maken wil hebben met het kind, kan hij ervoor kiezen om het kind niet te erkennen, en dan kun jij hem nergens van verplichten.

Hij wil niet praten; dus moet je het eerst voor jezelf op een rijtje krijgen. Stel, hij weigert er iets mee te maken hebben en je zult het alleen moeten doen, kan jij dit en wil jij dit? Ben jij bereidt het kindje alleen op te voeden, of gaat je dit niet lukken of wil jij dit niet? Als jij besluit abortus te laten plegen, kan hij hier moeilijk tegen in gaan. Vooral omdat hij momenteel niet eens wil praten.

Besluit jij dat je het kindje alleen gaat opvoeden, dan moet je hem dit wel laten weten. Desnoods met een brief of via via. Dan kan hij de keuze maken of hij je wil helpen of niet.

Wat vinden jouw ouders hiervan? Zijn die bereidt om je te helpen mocht hij dit niet van plan zijn, of raden die het aan om het kindje weg te laten halen? Natuurlijk is het je eigen keuze, maar stel dat jouw ex je niet wil helpen, dan is het fijn om in ieder je familie achter je te hebben.

Daarnaast, wat is inderdaad je leeftijd? Hier hangt het ook wel wat vanaf, in ieder geval hoe ik de situatie bekijk.

^ dat is ook niet helemaal waar tho :stuck_out_tongue:
Als hij niet wil erkennen, kun je het juridisch vaderschap gerechtelijk laten vaststellen en dan is hij alsnog onderhoudsplichtig.

Ooh dan zal dat in Amerika wel wat makkelijk gaan, lang leve Teen Moms als bron :grinning_face_with_smiling_eyes: