Zwanger? En wanneer ongesteld?

Hey iedereen!

Ik heb een paar vragen!
De laatste keer dat ik ongesteld werd was 3 april tot en met 8 april, en ik zou 27 april weer ongesteld worden. Het zijn altijd een paar dagen eerder of later bij mij. 23 april heb ik beschermde seks gehad, en heel dom I know, 28 april onbeschermde seks. Mijn ovulatie was ook allang geweest dus hele kleine kans op zwangerschap. Wel voor het zingen de kerk uit, maar alsnog heel dom natuurlijk. Ik heb 13 uur daarna (nog steeds 28 april) een morning after pil ingenomen voor de zekerheid. Een paar uur na die morning after pil bloedde ik, het was net menstruatie bloed. Dus ik dacht dat ik ongesteld was, toen ben ik begonnen aan de anti conceptie. Want de dokter had gezegd dat ik daarmee moest beginnen op de eerste dag van mijn menstruatie… Blijkbaar was het bloed een bijwerking van de MAP, en was ik dus niet ongesteld. Het geeft wel aan dat de MAP heeft geholpen. Alleen de pil zorgt er natuurlijk voor dat ik niet ongesteld wordt.

Mijn vraag is of ik toch mogelijk zwanger kan zijn?
Wanneer ik weer ongesteld word?
En hoe betrouwbaar is de pil nu? (kan ik onbeschermd seks hebben, of nog met een condoom?)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
Alvast bedankt!

Veel liefs.

Voor pil vragen kan je naar de Pil topic gaan,
De basis informatie die iedereen weet: Pil is beschermd tegen zwangerschap, niet tegen soa’s. Condooms beschermen tegen beide.

Mogelijk zwanger?
Meid, je typt nu zelf dat je een morning after pil hebt geslikt en er bloed was (bijwerking van de MAP) :

“Blijkbaar was het bloed een bijwerking van de MAP, en was ik dus niet ongesteld. Het geeft wel aan dat de MAP heeft geholpen.”
dus… wat denk je zelf? :slightly_smiling_face:
of je vriendje moet supersperma hebben die de morning afterpil kan bestrijden, dat kan ook
maar dat heeft nog veeeeeel minder kans dan het feit dat je zwanger kan zijn.

Hi Soundsoldier,

Bedankt voor je reactie! Maar ben gewoon een beetje bang dat ik alsnog zwanger ben en dat de MAP toch niet optimaal heeft geholpen, waarschijnlijk wel maar alsnog… Vind het een beetje een eng idee dat ik nu niet ongesteld word.

Maar bedankt!!

het is vrij normaal dat je niet zo snel ongesteld word na een MAP. de MAP is een hormonenbom dus je lichaam is werkelijk even uit balans om het zo te zeggen :’).

Wacht geduldig af en stress er niet over, dan stel je je ongesteldheid nog langer uit;

Ja dat weet ik alleen ik slik sinds 28 april ook de pil voor het eerst. Dit stelt menstruatie uit tot 21 dagen. Dus waarschijnlijk word ik pas over 21 dagen ongesteld!

Waarom had je de 28ste eigenlijk seks gehad zonder condoom als je het zelf dom vond en vind?

Gewoon beginnen met de pil nu en over 2 weken een test doen voor de zekerheid.

Als je een beetje drank op hebt lijkt alles en goed idee, en we hadden niks bij ons…

Dank je wel voor je reactie!

Was dat met je vriend?

Ja!

Hoe oud zijn jij en je vriend?

– Als je over de pil vragen hebt, kan je nog altijd naar de pil topic gaan…

Als je anticonceptie wilt vragen, kan je het ook alleen gaan doen.

Je hebt niet eens sperma in je gehad dus, alleen voorvocht. Dan is de kans sowieso al kleiner. Daarna heb je heel snel een MAP ingenomen. De kans dat je zwanger bent is dus nihil. Je cyclus is door die hormonenbom wel helemaal in de war, en als je gaat stressen nog meer. Dus relax en wacht het af en doe desnoods over een paar weken een test.

Dit is toch helemaal niet relevant?

Ik vraag alleen aan haar hoe oud zij en haar vriend is. Dat is helemaal geen rare vraag.

Blijft irrelevant.

Mee eens. Verdere vragen mogen in het zwanger of pil topic.