Hee ik ben Michelle en ik ben al 5 weken zwanger. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren, want ik loop tegen een aantal problemen aan. Vorige week ben ik er met mijn vriend achtergekomen dat ik zwanger ben. We hebben al het een en ander besproken en willen absoluut geen abortus. We hebben een aantal problemen geconstateerd. Dat zijn, woning, opvang ja/nee, hoe komen we aan geld en hoe vertel je zoiets aan je ouders? Ik zou bij mijn vader kunnen wonen dus dit is in principe geen probleem, want daar is genoeg ruimte. Ik zou mijn studie in september starten, maar vanwege de zwangerschap wil ik deze cancelen. Opvang zou dus niet nodig zijn, maar dan kan ik ook niet werken.
Dan blijven er nog 2 problemen over, hoe vertel ik aan mijn ouders dat ik zwanger ben? Ik denk namelijk dat mijn moeder zou willen dat ik het weg laat halen. En ik weet niet hoe mijn vader reageert. Hoe hebben jullie dit aan je ouders verteld?
Het laatste probleem is dat ik, buiten ‘het werk’ van mijn vriend, niet weet hoe we aan inkomen komen.
- Kinderbijslag
- Inkomen vriend (Mijn vriend werkt wel maar te weinig om rond te komen, want hij doet een studie.)
- kindgebonden budget?
We weten niet of het kindgebonden budget afhangt van het inkomen van je ouders.
*Michelle*