Okeee , Ik zit hier al een tijdje mee , maar ik denk dus dat ik zwanger ben en ben 15 jaar over 2 weekjes 16 (Y).
(Ik heb een lieve vriend die me echt overal in steunt en hij is inderdaad stuk ouder dan mij 20 ‘geen commentaar’)
Ik lees nu alle symptomen :
Misselijkheid
Veel vermoeidheid
Gespannen borsten
Pijnlijke tepels
Donkere tepels
Honger
Trek in ander voedsel
Een opgezette buik
Temperatuurverhoging
Extra plassen
Buikpijn
Emotioneel zijn
Last van je ogen
Opvliegers
Sterke reuk
Duizeligheid
En die heb ik allemaal morgen ga ik de test doen.
Mijn moeder wil niet dat ik het af sta en aan abortus doe ik gewoon niet… (Niks tegen de mensen die het wel doen hoor ! ) en zelf wil ik het ook niet afstaan , alleen heb nu beetje last van bruin bloed. En ik heb ooit ergens gelezen dat tienermeiden meer problemen kunnen krijgen bij de zwangerschap en geboorte , maar wat voor dingen en hoe groot is die kans? zijn er dingen die je tegen kunt doen?
nog meer tips ?
Ojaa… en ik lees op de ene site dat “menstruatie pijn” zoals je die kan voelen als je zwanger bent : dat je banden worden opgerekt , maar t kan dus ook een miskraam betekenen . Heel erg onduidelijk, waar moet je dan vanuit gaan?
Alvast super bedankt ! <3
Qua zwangerschap is geloof ik het enige lichamelijke verschil bij een moeder en een tienermoeder dat als je heel klein bent de baby te groot voor je word. Maar voor de rest heb je natuurlijk het hele geld, opleiding, vrienden, uitgaan enz probleem. Hoop heel eeg dat de test negatief is…
Maar je hebt nog niet eens getest… je loopt echt gigántisch op de zaken vooruit. Daarbij kan je lichaam je flink voor de gek houden, vooral als je jezelf overtuigt dat je zwanger bent kun je weleens dingen denken te voelen die er niet zijn. Ik zou dus eerst maar even de test afwachten en dan bedenken wat je verder gaat doen. Zwangerschap en nog belangrijker, ouderschap, zijn niet bepaald dingen om luchtig over te denken.
Zo snel reacties , ja klopt wel inderdaad probeer er ook niet teveel over na te denken. Ik wacht wel gewoon eerst af tot morgen ! Vanuit daar zie ik wel verder , en daar denk ik ook inderdaad niet te makkelijk over. maar toch bedankt
Tis ook gewoon beetje onzekerheid
Ik heb ook al een afspraak bij de HA
Want ben ook al voor een lange tijd ziek.
Dus liever geen reacties meer
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je werkelijk zwanger bent
Mijn vriendin van 17 is zwanger. Heeft amper last van dingen, alleen soms wat misselijk. Ze zit nu op de 20 weken en ze heeft nog amper een buikje. Verschilt dus bij iedereen. Niet te ver vooruit denken
Ehm, je opent zelf een topic hoor. En ik zie nu dat je iets erbij hebt gezet over een miskraam, maar als je niet positief test kun je ook niet zomaar van een miskraam uitgaan.
Het lijkt bijna of je zwanger wilt zijn, en ik mag bijna hopen dat iemand van 15 dit toch echt nog niet hoopt.
Daarnaast wacht gewoon die test af en ga niet meteen nadenken over een miskraam.
Ik hoop heel erg dat die test negatief is.
Ik zou eerst even de test afwachten voordat je al gaat plannen of je het wilt houden of niet!
ik lees al de symptomen en die heb ik ook wel eens als ik me totaal niet lekker voel. ben ook nogsteeds niet zwanger, dus rustig afwachten wat uit de test komt.
je weet nog niet eens zeker of je zwanger bent… Wacht die test nou maar rustig af.
Volgens mij gaan bevallingen juist beter bij jonge meiden, correct me if I’m wrong. Doe eerst maar een test.
“Geen commentaar”, “liever geen reacties meer”, waarom open je dan een topic?
Misschien ook eens testen voor je over risico’s van tienerzwangerschap enzo gaat denken en zegt dat je “15 en zwanger” bent.
Symptomen kun je je heel makkelijk indenken en daarnaast klinkt “bruin bloed” als een beginnende menstruatie. Ook noem je symptomen die op het begin komen en die in een later stadium komen allemaal door elkaar. Dat je die nu allemaal oprecht tegelijk hebt, lijkt mij stug.
Hoe ben je überhaupt zwanger geworden, als je het al zou zijn? Die symptomen kunnen ook gewoon komen doordat je weer ongesteld moet worden.
En niet lullig bedoelt, maar als ik jou was zou ik het echt wel afstaan (mocht je dus zwanger zijn, wat ik echt betwijfel). Ik denk niet dat jij er al aan toe bent om een kind te hebben.
En ‘liever geen reacties’: waar open je nou precies een topic voor?
Dit kan in het ‘ben ik zwanger’-topic.