Zwanger door voorvocht

Ik kwam net een topic tegen waar ik graag op wilde reageren, maar waar helaas een slotje op zat. Bij deze mijn reactie.

Je kunt niet zwanger worden van voorvocht.

Hier zijn wel uitzonderingen op. Wanneer een man net klaar is gekomen, kunnen er nog zaadcellen achtergebleven zijn. Hier kun je uiteraard wel zwanger van worden. Wanneer een man echter geplast heeft, zijn deze zaadcellen weggespoeld/overleden door de zuurgraad van urine.

Dit wil echter niet wegnemen dat “voor het zingen de kerk uit” een veilige methode is! Als man kun je plots klaarkomen, waardoor je te laat bent met terugtrekken. (En natuurlijk het SOA verhaal, daar speelt voorvocht wel een belangrijke rol bij)

Jammer om te lezen dat een aantal meiden heel fel veroordelen en vrij lullig berichten typen, terwijl ze zelf hun informatie niet in orde hebben.

Mocht iemand bronnen willen, dan wil ik wel een bronnenlijst maken. Kan me voorstellen dat je dit soort dingen zeker wil weten.

Girlscene update!

Lees hier het antwoord:

Je kan wél zwanger worden van voorvocht, de kans is echter enorm klein, maar het kan dus wel.

“Een zeer lage concentratie van zaadcellen wordt in sommige onderzoeken aangetroffen in het voorvocht van mannen. Deze concentratie is dusdanig laag dat de kans op zwangerschap verwaarloosbaar is, tenzij de man sinds zijn laatste zaadlozing nog niet geürineerd heeft.”

Oftewel gewoon normaal preventief voorbehoedsmiddelen gebruiken, dan hoeven we de discussie ook niet te voeren.

Je kan wel zwanger worden van voorvocht. De kans is klein, maar het kan wel. bron: ik geef lessen seksuele voorlichting.

Oke dus je zegt dat het niet kan, maar er wel uitzonderingen zijn, aka het kan dus wel :slightly_smiling_face:
Als jij gewoon zegt “het kan niet” gaan meisjes gewoon dat aannemen wat je ook daarna zegt, als jij zegt dat het niet kan kan het blijkbaar niet. Maar er zijn genoeg gevallen waarbij het kan. Het kan dus wel, punt. Dus probeer zelf even niet alle meisjes op dit forum, die overduidelijk nog wat lessen nodig hebben, aan te praten dat het niet kan, door het letterlijk te zeggen, dankjewel.

Geef maar geen tips meer, want je kunt wel degelijk zwanger worden door voorvocht

dan heb je die informatie toch nog wel ergens vandaan? of heb je zelf onderzoek daar naar gedaan?

Had laatst inderdaad gelezen dat voorvocht inderdaad geen of verwaarloosbaar weinig zaadcellen bevat

je word niet zwanger van het voorvocht zelf, tenzij dus het voorvocht sperma meeneem dat nog in de plasbuis zat.

ze zegt niet dat ze het aanraadt om terug te trekken, maar dat voorvocht daar niet de “boosdoener” van is

de kans is niet 100% natuurlijk
Maar voorvocht bevat soms wel degelijk zaadcellen.
Hierdoor is er een kans dat je zwanger raakt
die kans is misschien heeeeeel klein.
Maar ik zou het risico niet nemen.

Common sense, biologieles en een opleidingsweekend. Zie het als een reactie op het aanbod van ts om een bronnenlijst te maken :wink:

Ik bedoelde dat aangezien er altijd een “tenzij” is het misschien niet handig is om te zeggen “het kan niet”, want ik denk dat veel jonge meisjes dan gewoon denken dat dat inderdaad zo is, terwijl we net lazen dat het niet altijd zo is.

ja kijk de kans door het voorvocht is verwaarloosbaar klein( net zo goed als het verwaarloosbaar klein is zwanger te worden als je de pil goed gebruikt) , de kans door verkeerd handelen is echter veel groter en fouten worden veel en veel te snel gemaakt hier door is de kans alsnog iets van 30% per jaar dat je zwanger wordt dus nah niet echt aan te raden als je geen bebe wil

Hoe zeer we ook gaan discussieren over of voorvocht nou wel of niet een verwaarloosbaar aantal zaadcellen heeft, dat is toch eigenlijk niet het belangrijkste van de hele discussie? De anticonceptiemethode waarbij voorvocht nog een rol speelt is terugtrekken, en iedereen lijkt het hier nogal met elkaar eens te zijn dat dit geen veilige/goede methode is. Dan kan dat toch ook gewoon de conclusie zijn? Wat het aantal spermacellen in voorvocht dan ook is.

Tenzij… Dat is dus een ‘‘de mogelijkheid is er’’. Dus dan moet TS niet zeggen dat het niet kan.

ik vind het feit dat je die lessen geeft niet echt een goeie bron. Ik snap wel dat je goeie en juiste bronnen hebt gelezen maar dan moet je die ook laten zien.

Ik ben wel benieuwd naar de bronnen van ts.

Rogow D, Horowitz S. Withdrawal: a review of the literature and an agenda for
research. Studies in Family Planning, 1995;26 (3):140-53.
Dit is nog steeds de bron voor informatie over terugtrekken. Het is een overzicht van de literatuur en een voorstel voor onderzoek.
Pudney J, Oneta M, Maer K, et al. Pre-ejaculatory fluid as potential vector for sexual transmission of HIV-1. Lancet, 1992.
Dit onderzoek vond wel kleine klontjes spermacellen bij 5 van de 15 onderzochte mannen, maar die cellen waren niet actief.
Ilaria G, Jacobs JL, Polsky B, et al. Detection of HIV-1 DNA sequences in pre-ejaculatory fluid, Lancet,1992.
Dit is een onderzoek uit 1992, waarbij geen zaadcellen werden aangetroffen in voorvocht.

Jep dit dus

En trouwens, in voorvocht zitten wel degelijk zaadcellen inderdaad -zij het heel weinig- dus je kan er in theorie gewoon zwanger van raken. Je hebt maar 1 zaadcel nodig voor een bevruchting. Voor het zingen de kerk uit gaan is niet voor niets een vreselijk onbetrouwbaar ‘voorbehoedsmiddel’. Van de 100 vrouwen die het gebruiken als voorbehoedsmiddel worden er 12 tot 38 binnen een jaar zwanger. niet op vertrouwen dus!

het is idd niet te vertrouwen, maar dat ligt niet aan de sperma in het voorvocht, dat ligt aan dat je gewoon onmogelijk goed kan inschatten waardoor iemand vroegtijdig klaarkomt en ook omdat er soms met een penis waarnog sperma aanzit opnieuw naar binnen wordt gegaan

^
Dat allemaal. Niet elke vrouw wordt sowieso snel zwanger. Zijn genoeg mensen die 100x onveilige seks hebben en dan de 101e keer zwanger worden.

“Een zeer lage concentratie van zaadcellen wordt in sommige onderzoeken aangetroffen in het voorvocht van mannen. Deze concentratie is dusdanig laag dat de kans op zwangerschap verwaarloosbaar is, tenzij de man sinds zijn laatste zaadlozing nog niet geürineerd heeft.[1]”

wikipedia