Zwanger door de pil heen?

Hey, ik slik al ruim een half jaar de pil en mijn vriend en ik hebben inmiddels ook seks. Ik heb de pil altijd erg nauwkeurig bijgehouden sindsdien. Donderdag avond was ik wat later met beseffen dat ik de pil moest slikken en besloot gelijk maar een stopweek in te lassen, ook om even te controleren. Meestal is het dat als ik de pil één avond niet slik ik de volgende ochtend al weer ongestelt ben, maar dat was niet zo. Vrijdag hadden we het weer gedaan, en nu is het inmiddels zaterdag ochtend en ben ik nog steeds niet ongestelt. Is er iets mis gegaan? Of is een ietwat uitgestelde ongesteldheid normaal als je de pil slikt? Ik ben namelijk een beetje bang dat ik zwanger zou kunnen zijn.

Als dat zo is ga ik 'm even helemaal uitflippen gezien ik iedereen hoor voer ‘ja, ik heb het onveilig gedaan maar ik ben niet zwanger’ en dan be ik eens de verstandige en dan $^&(*%^#$. Meh.

Ik slikte de pil overigens in eerste instantie vanwegen een hele langdurige, pijnlike en onregelmatige menstruatie.

Iemand?

Je hebt dus eerder een stopweek in gelast dan normaal? Gaat dit normaal wel goed, dus word je dan meteen de volgende ochtend ongesteld? Misschien is je lichaam zo gewend aan het ritme dat de stopweek eerder inlassen een beetje de boel verstoord? En als je echt twijfelt is er altijd een oplossing: een test. Maar ik denk dat het niet nodig is…

Er is trouwens een speciaal topic voor dit soort vragen!

Nee, ik probeer gewoonlijk zo lang mgoelijk door te slikken zonder te vergeten maar dat houd ik nooit langer dan 2,5 maanden vol, haha. Mijn stopweek schema is namelijk heelerg onregelmatig.
Meestal als ik de pil vergat werd ik de volgende ochtend al ongesteld, of in de loop vand e dag erop, maar vrijdag is er niks gebeurt en vannacht ook niet. Dus dan begin ik me al gelijk zorgen te maken, haha :'3

Als je je zorgen maakt is het het makkelijkst om gewoon een zwangerschapstest te halen. Dan weet je het gewoon gelijk. Is beter dan je de hele tijd zorgen maken.

zwangerschapstest werkt wel pas na 2 weken dus houd daar rekening mee.
Maar ook als je doorslikt moet je de strip afmaken! ik slik altijd door, ook voor de pijn van menstruaties. Dusja kan best dat je cyclus nu extra door de war is. En van stress kan het nog langer duren dan normaal.

huh volgens mij hoef je je strip niet af te maken hoor de tweede strip achterelkaar…

je moet echt je pil normaal gaan slikken, het schijnt (en daar zijn volgens mij de deskundigen nog niet eens uit) heel slecht te zijn om de pil te vaak door te slikken. Aangezien dat jij zegt dat jouw stopweekschema onregelmatig is, zou ik eerst dat op orde brengen, je brengt namelijk je hele hormoonhuishouding (jaja) in de war.

Hou gewoon elke maand een stopweek, of slik 1 of 2 maanden door als uitzondering. Dit (schijnt) dus niet goed te zijn voor je, en je weet het nu zelf ook niet meer. Niet zo handig…

Algemene piltopic of ben ik zwanger-topic.