Zwakke Nagels

Heeey,

ik heb al best lang last van zwakke nagels.
Als ze dan eindelijk een beetje lang worden, kan ik ze gewoon omhoog buigen, en ze breken heel snel af.
Ik wil graag wat langere nagels, dus het is niet leuk, en mn nagels worden er niet mooier op haha :stuck_out_tongue:

Ik heb als tip al gekregen, nagelverharder (of knoflooknagellak.) Dit hielp niet.

Kan iemand me helpen?? :sob::muscle:

Alvast bedankt xx

Same here, dus geen sorry :frowning_face:.
Upje dus

ik heb hetzelfde probleem.
bij mij helpt het als ik gewoon mijn nagels lak en verder heb ik eigenlijk geen tips sorry…
ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik had van die biergist pillen bij de kruidvat gehaald, werkte voor mij wel goed. Had ze eigenlijk voor m’n haar gekocht, maar m’n nagels werden er ook een stuk steviger van.
Probleem is dat je 3x per dag 3 pilletjes moet slikken en dat vergat ik nogal snel, dus langer dan twee weken heb ik het niet volgehouden. Haha

vervelend probleem! ik heb er ook last van. Maar wat helpt:

-smeren met nagelolie, nagelverharder en handcreme, ook op de nagelriemen!
-je nagels ook een keer een dagje zonder iets gunnen, zodat ze kunnen ‘‘ademen’’
-proberen niet in contact te komen met schoonmaakmiddelen, warm water etc.
-altijd basecoat gebruiken met verharder erin voor het aanbrengen van gewone nagellak
-als je kleine haakjes aan je nagels hebt, vijl ze eraf!
-Niet aan je nagels pulken!

ik hoop dat dit helpt :slightly_smiling_face:

Je hebt nagelverharder geprobeerd toch? Heb je de gebruiksaanwijzing gevolgt? Dus dat je om de 2 weken het eraf haalt? Want als je dat niet doet kunnen je nagels slapper worden dan ooit. Op beautylab staat dat helemaal uitgelegd. Misschien moet je het daar maar eens lezen :wink:

Ben hier de tips aan het lezen van soms geen nagellak opdoen, niet aan je nagels pulken etc. Nou ik bijt nagels, en als ze dan eindelijk lang zijn breken ze meteen af. Als ik 1 dag geen nagellak opheb bijt ik mijn nagels eraf tot mijn vingers bloeden, ook niet handig dus…
Iemand hier nog tips voor of bestaan die niet?

Bedankt allemaal! Geen nagellak op doen doe ik wel vaker, dus dat helpt niet. Maar ik probeer het nog wel even met nagelverharder. Dat ga ik morgen kopen. Hopelijk werkt het! :slightly_smiling_face:

Je nagel riemen verzorgen!!! Dat heeft voor mij zoveel verschil gemaakt! Elke dag twee keer, en me nagels zijn nu gezond eindelijk! En ohja met een papieren vijl vijlen, of glazen vijl. Absoluut niet knippen!

inderdaad vijlen met een glazen vijl helpt echt :slightly_smiling_face:
en niet ‘‘zagen’’ maar van een kant op vijlen!

en @holographic ik zou een nagelverhardende basecoat en gewone nagellak met nagelverharder gebruiken, dit geeft ongeveer hetzelfde effect als een nagelverharder maar hierbij bijt je je nagels er dus niet af. Of je kunt anti nagelbijt spul gebruiken, geloof me dan bijt je nooooit meer nagels. Het is echt heel goor!

Bij mij helpt dagelijks insmeren met handcrème en nagelolie goed. Verder ook niet te vaak lakken en oppassen met (te) heet water.

beter eten.

Bouw het op!
Als je uit school komt, haal je de nagellak eraf, en dan doe je geen nieuwe op. Probeer het gewoon een avondje vol te houden. Zodra je merkt dat je eraan begint te pulken / bijten doe je gewoon weer nagellak op, dan heb je hooguit één nagel verknalt. Zodra je dat volhoudt, bouw je het op. Desnoods neem je nagellak mee, overal waar je heen gaat. Nou ja, op gegeven moment lukt het vanzelf, en hoef je geeneens meer moeite te doen. Heeft bij mij ook geholpen! (M’n record is 1,5 dag maar oké, eerst was het een half uur =] )

^ Aaah handig! Dankjewel! :slightly_smiling_face:

Ik heb hier ook last van, maar biergist pillen heb ik nog niet geprobeerd, dus ik denk dat ik dat wel ga proberen

Ik had juist gehoord dat door nagellak op te doen je nagels sterker worden, je moet alleen de nagellak er niet af ‘pulken’. En altijd nagellak verwijderen zonder aceton!