Zwakke enkels?

Ik verzwik/kneus mijn enkels om de zoveel tijd, heb ik hier lotgenoten in?

Ik! Ik ben zelfs al naar de kine geweest maar uiteindelijk heeft het niks geholpen

Spierversterkende oefeningen willen nog wel eens helpen.

Ik heb zelf ook vrij zwakke enkels. Zit momenteel ingetapet vanwege een verrekte (misschien een beetje ingescheurde) enkelband. Sowieso heb ik steunzolen.

Ikke!
Steunzolen en fysio gehad.
Steunzolen maakten de pijn in mijn knieën erger en kon niet meer zonder lopen.
Na 3 maanden ze uit mijn schoenen gehaald en paar weken met pijn gelopen omdat ik eraan moest wennen.
Fysio hielp bij mij ook niet…

Heb ik ook last van! Maar dan vooral met korfbal. Daarom tijdens wedstrijden tape ik ze in. En veel oefeningen er voor doen!

Ik. Vaste klant op de radiologie en de eerste hulp. Jippie ja jeej!

Ik kan je de hand schudden! Ik heb een keer op vakantie, op dezelfde dag, beide enkel verzwikt tijdens een wandeling door het oerwoud. Moesten ze de gids roepen die mij vervolgens naar de bus moest dragen. Och, verschrikkelijk.
Ik sport wel gewoon en dan gebeurd er nooit iets, ga ik een wandeling maken dan klap ik ze altijd om. Nu al sinds Januari m’n enkels niet meer omgeklapt… Afkloppen!

mijn enkelbanden zijn niet volgroeid, heb dus ook erg zwakke enkels. vroeger met spalken gelopen &tot mijn 11e bij een therapeut maniertjes op te lopen gekregen, nu gaat het gelukkig een stuk beter… alleen zijn er wel dingen die ik niet moet doen. van een krukje of bagagedrager afspringen bijvoorbeeld.

Same here.
Doordat ik m’n rechterenkelbanden 2x gescheurd heb en 1x verrekt.
Heel irritant ja.
Met sporten moet ik hem altijd strak intapen, en moet elk half jaar op controle bij de huisarts…

woohoo,

Maar bij mij ligt het aan een ziekte van vroeger dus het gaat nooit over, heb nu een enkelverband om…

Ik heb juist te sterke enkelbanden maar dat is ook niet heel fijn haha. Zo heb ik een keer m’n voet gebroken omdat m’n enkelbanden m’n bot uit elkaar hebben getrokken (een normaal mens zou een gescheurde enkelband hebben opgelopen, maar ik breek gewoon m’n bot haha).

:flushed: :flushed: