Zwak haar

Heejj !

Hier ben ik voor de tweede keer , maar ik zit hier toch echt mee dus ik vraag het toch…

Ik heb ontzettende zwakke haren , je hoeft maar een beweging te doen en er is gegarandeerd een haar gebroken. Daardoor ziet het er vrij onverzorgd uit , vooral n het licht. Ik vind het toch wel vervelend worden en verlies veel haren door elastiekjes , maar heb geen dunne haren hoor.
Zouden jullie weten hoe je sterker haar kan krijgen ?

xoxo

In ieder geval je haar goed verzorgen en zo min mogelijk beschadigen. Niet stijlen, krullen, no heat.
Haarmaskers kunnen btw wonderen doen.

je haar heeft moisture nodig en proteine. Is je haar droog? Zo te horen heb je proteine nodig omdat je haar ook zo zwak is. Breekt het?

Proteine en keratine. Gebruik het haarmasker van Lee Stafford (te koop bij etos) daar keratine etc in. Daar wordt je haar sterker van en breekt minder snel.

En heeeeel veel fruit en groente eten voor je ‘toekomst’ haar.

Ik zal er snel een keer weer naar kijken ! Moet je dat eventueel herhalen ofzoiets ?

Je gaat misschien net zoals mijn vriendinnen denken WTF
Maar ik was vroeger zo ontzettend alergisch voor fruit , dat mijn hersens een fobie hebben opgebouwd. Ik schaam me er echt voor maar ik durf het niet meer te eten. Groente gaat er wel doorheen , maar fruit … tja.

Mijn haar heeft zoal vette als droge plekken. Ik was het wel regelmatig maar mijn haar is raar [bam dat rijmt[

Het is een soort masker maar moet tussen je shampoo en conditioner in. Dus eerst shampoo daarna het masker en dan de conditioner. Je hoeft het niet elke wasbeurt te gebruiken maar resultaat zie je natuurlijk sneller als je het vaker gebruikt.

was je voor al het fruit allergisch of zijn er ook nog dingen die je niet hebt geprobeerd? Anders misschien meer noten etc. Daar zitten ook veel voedingsstoffen in. :slightly_smiling_face:

Oeff ik weet niet of ik conditioner nog heb… Ik zal wel een keer kijken hehe. Maar moet je die masker meteen uitspoelen , normaal moet ie toch voor een tijdje blijven zitten ?

shampoo-masker(+5/10min.)-conditioner.

En biosilk is ook goed voor in de lengtes en punten als je haar gedroogd is.

Je kan bij etos of een afro shop een hele goeie deep conditioner kopen. Organic root stimulator replensing conditioner. Is een lichte proteine en ook een moisture conditioner.

Ik zal er allemaal snel naar kijken ! Ik hoop dat het werkt !

*slotje* thank u alll!!xxx :kissing:

Klinkt me bekend, eet je wel gezond? Genoeg groente/fruit etc?
Als je dat niet doet kan je haar ook enorm zwak worden. Dus als je niet goed eet, eerst dat maar eens gaan doen. of Vitamine B complex halen. Verder je haar gewoon met rust laten, niet teveel aanzitten, kammen of hete apparaten ervoor gebruiken. Laat de natuur z’n gang gaan :relieved:

Oja, zoals hierboven ergens gezegd werd, biosilk is ook goed spul.
Kan je bij de kapper halen voor 18,- (klein flesje) en helpt tegen pluis/droog haar
maar versterkt het niet.