Zwaarder opmaken om ouder te lijker

Hey, ik wordt heel vaak jonger geschat. Maak echt nooit mee dat ze denken dat ik ouder ben. Ik ben 19 jaar, maar lijk 15/16. Het helpt ook niet echt dat ik 1.56 ben, haha. Maar dat is niet anders. Ik zou graag toch wel iets ouder willen lijken. Misschien kan dat door iets ‘zwaardere’ make-up te gebruiken. Ik draag wel mascara en oogschaduw, maar zijn er verder nog andere dingen van make-up die mij ouder doen lijken? Speciale merken? Hoop dat jullie iets weten.

Ik zou geen make-up gebruiken om ouder te lijken als ik jou was hoor! Het is natuurlijk vervelend (ik word ook altijd jonger geschat), maar het maakt toch vrij weinig uit.

Maar ik snap dat je dat niet wil horen. (Winged) eyeliner vind ik altijd ouder laten lijken, en misschien (neutrale) oogschaduw en blush? Maar niet overdrijven.

@KimandtheDoctor

Dankjewel. Ga zeker je eyeliner tip even uitproberen, haha. Ik gebruik nu bruine oogschaduw. Wat bedoel je met ‘neutrale’, wit? Maar misschien helpt een andere kleur meer. Uhm… wat voor blush? Want straks denken ze wat ‘schattig’ meisje met roze wangen. Lastig aha.

Hoe doe je je oogschaduw op? Ik gebruik altijd naturel kleuren maar maak wel schaduwen in mijn crease enzo. Het is niet overdreven maar vind dat het wel wat volwassener over komt. En ik vind het vooral mooier, haha.

Verder moet je je gewoon vrouwelijk en volwassen kleden, niet meer make-up gaan gebruiken. Ik heb dan altijd het idee dat je juist jonger gaat lijken.

@beertjeschips heb wel hakken gekocht van 6 cm, hihi. Alleen doe ze nog niet echt aan. Moet nog even oefenen met er op lopen xd
Ja, kleding kan denk ik ook helpen :slightly_smiling_face:
Weet jij misschien kleding (vrouwelijk) die ouder doet lijken? En nog speciafieke kleuren, of maakt dat dat niet uit?

Ik gebruik altijd vrij donker/bruinige lippenstift, dan lijk ik ook ouder volgens mij.

Jasjes (colbertjes) dragen! Sinds ik dit doe schatten mensen me ineens 22 in plaats van 15. Dat is toch wel fijn, als je 20 bent :slightly_smiling_face:

Wat snijboon zegt: blazers. Met strakke lijnen.
Ook helpt contouring (make uppen met bronzer). Op internet vind je filmpjes hoe en wat. Maar je jukbeenderen benadrukken hielp bij mij. Blush kan ook, maar dan moet je het wel goed gebruiken; een zacht roze blushje op je wangetjes kan je ook jonger doen lijken.

Thanks iedereen voor de tips, ik ga zeker ze uitproberen :slightly_smiling_face:
Zijn er ook nog bepaalde kleuren die ik wel, en die ik niet moet dragen?

eyeliner doet wonderen!

Lippenstift doet wonderen, en eyeliner soms ook inderdaad.
En het ligt er ook een beetje aan hoe je je kleed vind ik.

Uhm en welke kleur lippenstift?

Ik draag meestal rood en wat feller roze (: wat donkerdere en fellere kleuren iig, het is maar net wat je staat en wat je mooi vind.

Ik vind qua kleuren dat je moet kijken naar wat je staat. Zoals rode lippen, de ene kan het wel hebben en is heel vrouwlijk, maar de andere lijkt net alsof ze hoer is.

Het zelfde met kleuren van je kleding. Het is maar net hoe jij bent en wat je mooi vind. Ik ken een vriendin, en die draagt eigenlijk bijna nooit een kleurtje. Ze heeft heel vaak grijs, wit, zwart etc aan. Maar dat staat haar juist goed.

Ik zelf hou van kleur. Niet te veel, maar een mooi kleurtje erbij, graag!
En ik vind ons allebei niet jong lijken, dus dat maakt geen verschil.

En ik bedoel het totaal niet aanvallend, want ik ken je ook niet. Maar het zou ook kunnen doordat je je wat jong zal gedragen? Het meeste wat indruk op iemand geeft is non-verbaal. Misschien dat je dat ook jong laat lijken?

En accepteer gewoon wie je bent. Het is geen probleem dat je er jong uit ziet toch?

Ik ben bijna 16 maar ik word regelmatig 14/15 geschat.

@viesesok, maar ik vind het wel een probleem dat ik er jong uitziet… Is niet altijd fijn. Ik draag natuurlijk ook wat ik mooi vind :slightly_smiling_face: , maar wil juist weten in wat ik ouder lijk… (dat kan ik ook gewoon mooi vinden! En ik word al jonger geschat, puur op basis alleen van een foto… dus ligt hierbij niet aan gedrag!

Je zou blush ofzo voor je wangen kunnen gebruiken, eyeliner en mascara.
Verder weet ik het ook niet, ben niet zo’n expert met zware make up of felle make up enzovoorts.

ik denk juist dat meer makeup je juist jonger er uit laat zien, tegenwoordig dragen al die jonge meiden al vet veel makeup enzo…

of echt een nude look en smokey eyes,
of smokey eyes en knallende lipstick.
en ik vind hakken van 6cm echt niet kunnen.
gewoon 10cm of hoger.
en misschien kun je je iets vrouwelijker kleden?
echt meer zara,bijenkorf & pull and bear & dat soort winkels gaan bezoeken.

Ik koop juist bij Zara en Bijenkorf xd