Zwaar gestoord is ie

Hi,
Ik weet dat ik hier al eerder een topic over ben gestart, maar wil het hier wat meer uitgebreid vertellen.
Nou, gisteren kreeg ik dus opeens een chatbericht van een jongen via Insta (hij zat vorig jaar bij mij op school, maar we hadden bijna nooit contact met elkaar). Eerst was het best gezellig, hij vroeg hoe het met me ging en toonde intresse. Ik begon algauw te denken dat ie me leuk vond en vroeg dat ook aan hem. Hij zei van niet. Gelukkig maar…
Ik vroeg hem zijn nummer, omdat dat handiger was om te praten natuurlijk, en hij ging akkoord. En dat was het stomste wat ik ooit kon doen.
Op de app ging het gesprek redelijk normaal verder, maar toen ging ie opeens rare, gênante vragen stellen over vrouwelijke dingen. Eigenlijk had ik hem toen al moeten blokkeren, maar gaf hem met tegenzin toch nog een kans. Hij stelde voor om een keer af te spreken in een bos, dat hij een kleedje meenam en ik drinken. Ik zou erover nadenken, liet ik weten. Toen vroeg hij opeens of hij me mocht aanraken. Ik zo van: hoezo? Waarom? Hij: niet op verkeerde plekken hoor. Gewoon op je schouder. Mag de buik ook? Nogal creepy dus. Hij liet ook weten dat hij me toch wel leuk vond. Ik zei dat ik niet wilde dat hij aan me zat, en daardoor was ie erg teleurgesteld. Maar dit is nog niet het ergste hoor. Hij bleef maar doorgaan over het aanraken en of ie me mocht zoenen. Ik bleef maar herhalen dat ik hem niet leuk vond, maar dat leek niet tot hem door te dringen. Later zei ie zelfs dat hij seks met me wilde en dat ie me wilde checken in het bos: ik zou mijn onderbroek moeten laten zien, broek iets naar beneden dus, en mijn shirt/trui uit. Ik werd daar echt kotsmisselijk van. En daarna zou ie me ook nog willen vingeren. Gatver de gatver. Ewwwwww!!! Zo ging het gesprek dus de hele tijd door. Misschien stel ik me aan, maar ik word hier echt bang van hoor. Blokkeren wil ik heus wel, maar ja, toch ook weer niet. Misschien kan ik er later wat mee, met die gesprekken. Wat vinden jullie dat ik moet doen? Ik weet nu al dat heel veel mensen blokkeren zeggen, en dat is misschien het beste ook… Maar ja, dit is niks voor de politie toch? Ik hoor het wel. Bedankt alvast.
QueenieCat X

^ Dit is gewoon een vorm van seksuele intimidatie. Dus zeg tegen die gast dat je hier niet van gediend bent en blokkeer die gast. Ga niet in op dingen die hij zegt.
Praat er met iemand over die je vertrouwt. Als hij je lastig blijft vallen zal ik wel naar de politie gaan. Bewaar het bewijs.

Hoe oud is hij trouwens? Want als hij meerderjarig is en jij bijv. minderjarig is dit al helemaal strafbaar.

Als je hem blokkeert verwijder je het gesprek ja niet alleen hij kan je geen berichten meer sturen ik zou hem gelijk blokkeren. En er met je ouders over hebben wat je hiermee wilt doen of je naar de politie wilt gaan of het gewoon zo laten. Maar als je er niet van gediend bent gewoon blokkeren.

blokkeren en de gesprekken bewaren.

Als hij je dan een keer wel echt lastig valt heb je al een soort van bewijs.
En inderdaad, hoe oud zijn jullie? Als hij een stuk ouder is zou ik het sowieso met iemand bespreken die je kent en dan eventueel naar de politie gaan als hij door blijft gaan. Als hij wel stopt zodra je hem blokkeert, laten gaan, want dan krijg je alleen maar gezeik als je naar de politie stapt.

edit: waarom zou je hem niet willen blokkeren?

Je kunt hem gewoon blokkeren, het gesprek blijft gewoon staan op whatsapp, alleen krijg jij geen nieuwe berichten meer van hem binnen.
Je kunt ook voor de zekerheid eerst printscreens maken van het hele gesprek en dan blokkeren.

Je kunt altijd eens bellen naar het algemene informatienummer van de politie, 0900-8844, leg het verhaal uit en dan kunnen zij je vertellen of ze hier iets mee kunnen of niet. Je doet dan dus niet direct aangifte ofzo, het is puur een informatienummer. Je kunt daarna zelf beslissen wat je ermee wilt.

Voor diegene die wilde weten hoe oud we waren: ik ben vijftien en hij ook. Mijn vrienden heb ik het allemaal al verteld en ja, ik zal hem nog een keer laten weten dat ik hier niet van gediend ben. Als ie echt niet stopt blokeer ik hem sowieso.

Ik snap niet waarom je hem sowieso niet blokkeert. Lijkt wel alsof je ergens wilt dat hij blijft appen. Wat je niet moet willen. Ik vind ook dat je het gesprek lang hebt door laten gaan. Dat hij al die dingen nog heeft kunnen zeggen. Je had het al moeten afkappen, maar hij heeft nog kunnen zeggen dat hij je wilt vingeren en dan geef je aan dat het zo nog wel even doorging?! Is er echt niet eerder al een alarmbel gaan rinkelen dat je zo snel mogelijk het contact met deze gast moet afkappen? Direct blokkeren - niet wachten daarmee en screenshots maken van het gesprek. Informatie bij de politie vragen of je er in elk geval een melding van kan maken, wie weet is deze gast al bekend bij de politie en hebben ze meerdere meldingen nodig voor ze iets kunnen doen

Inderdaad wat Falathiel zegt. Als een jongen dit bij mij flikt dan had ik bij de eerste rare vraag gevraagd of wil ophouden. Wil ie dit niet, dan blokkeren. Je moet je grenzen aangeven!

Ik zat naar wat algemene sites te zoeken over de topic relaties en liefde waarna ik deze site tegenkwam.
Na dit verhaal gelezen te hebben ben ik extreem verrast teminste in hoevere dat kan voor een computer -.-.
Uit je verhaal kan ik niet makkelijk zien of je met hem mee bent gegaan naar het bos, maar zo iets nooit meer uithalen als je het gedaan hebt.

Die jongen kent niet eens 2 letters uit het woord empathy natuurlijk kan ik een klein klein klein… beetje begrijpen waarom hij zich zo raar gedraagt.
Maar dan nog steeds juist dat soort jongens weten niet wat ze echt doen.
Dit moet namelijk een enorm jonge jongen geweest zijn die te veel hormonen heeft.
Probeer met wat rustigere jongens om te gaan die sterk in hun schoenen staan anders wacht maar een paar jaartjes dan hebben die jongens all veel minder hormonen.

Dit.

Blokeren ga ik sowieso doen, maken jullie je maar niet druk. En natuurlijk wil ik niet met hem praten. Ik heb gewoon wat nodig om later als bewijs te kunnen gebruiken. Anders zouden anderen me toch niet geloven.

Je kan toch gewoon het gesprek ergens opslaan of screenshots maken?
Plus dat alle gesprekken nog steeds zichtbaar blijven als je iemand blokkeert.

gaat dit over dezelfde jongen van je topic ‘vind ie me leuk?’

Want daarin werd het al wat vaag met wat zijn bedoelingen zijn.

Ja het gaat om dezelfde persoon:
Kort samengevat: hij wil afspreken in een bos met mij (wat ik natuurlijk niet ga doen) en wil daar… dingen doen…

Het lijkt wel alsof je het leuk vind dat hij je zulke aandacht geeft want anders had je hem wel gelijk geblokkeerd.
Als je toch zegt dat blokkeren het beste is waarom doe je het dan niet? Vind je het leuk dat hij zo doet?

Jullie praten 1 dag met elkaar, hoe kan hij je in godsnaam na 1 dag whatsappen al leuk vinden, en jij hem? Als hij zulke vragen stelt moet je je geeneens afvragen of hij je wel leuk vind want het is vrij duidelijk dat hij alleen iets anders van je wilt. Laat je niet voor de gek houden en blokkeer hem gewoon, daar moet je gewoon niet teveel over nadenken.

Sorry maar ik ga even hard zijn, maar je had hem allang kunnen blocken. Het lijkt nu alsof je zijn aandacht gewoon leuk vindt.

Omg… Ik vind zijn aandacht niet leuk… En ik vind hem niet leuk oke… En ik heb hem trouwens al geblokt. Tevreden?

Jij komt hier vragen om advies wat je ermee moet doen. Je geeft aan dat je weet dat iedereen gaat zeggen dat je hem moet blokken maar het niet doet. Vervolgens geen iedereen zijn mening en dan ga je ineens defensief doen want je voelt je aangevallen.
Als je niet tegen de mening van andere mensen kunt moet je ook niet om advies gaan vragen.

Hm iedereen is een beetje hard tegen haard ze is immers best jong neem ik aan en ze voelden zich niet bedreigd.
Anders zou ze hem meteen geblocked hebben, ze komt hier om advies vragen juist omdat het een aparte situatie was.
En ja ze schoot misschien in defensieve mode maar ja zo scherp komen komt het zogenaamde advies ook over.

Misschien vindt ze het wel een beetje leuk dat zon jonge haar aan het plagen is maar of ze hem persoonlijk leuk vind neee -.-.
Sigh probeer je eens te verplaatsen in een school gaande tiener.