Zusjes !!

Er zullen vast wel meer van dit soort topics bestaan, maar ik moet gewoon even mn frustratie kwijt.

Ik erger me soms zooooooooooooooo verschrikkelijk erg aan mn zusje !
Als er iets voor haar moet gebeuren moet het gelijk gebeuren, maar als haar iets gevraagd wordt, is het ja even wachten, even wachten, nog heel eventjes, mag ik niet even mn drinken opdrinken, ja ja ik doe het zo enzzzzzzzzzzz…
En nou net, vraagt mama aan mn zusje of ze even naar de plus ( die echt nog geen 100 meter hier vandaan is ) wil fietsen om spinazie te halen voor vanavond.
Ze vroeg het aan haar omdat ik ziek op de bank lig, mn vriend net weg moest en mama zelf heel druk bezig is met dr werk.
Zegt ze van: ja ik heb daar helemaal geen zin in, ik wil dat niet doen, waarom moet ik spinazie gaan halen als we ook nog ander eten hebben staan?
Ik kan me daar dan zoooo aan ergeren!
Zo’n grote moeite is het toch niet om dat eventjes te doen ?
En ik met mn grote mond móet daar dan wat van zeggen, wat geen slim plan was, want daardoor wordt ze weer boos op mij.
En dit soort dingen doet ze dus echt ALTIJD.
Ze is echt verschrikkelijk lui, ruimt nooit dr troep op, vind het normaal dat anderen dingen voor haar doen, de konijnen eten geven is een te grote moeite, ze zal nooit iets uit zichzelf voor een ander doen, ze geeft mij de schuld van dingen die ze zelf heeft gedaan, ze gaat zelf janken wanneer zij een ander pijn doet.
Kortom, ze doet echt alsof ze een of andere koningin is.
Ze heeft een sociale/mentale achterstand waardoor dingen die voor ‘ons’ normaal zijn, voor haar dat echt niet zijn.
Het is geen ziekte ofzo, ze heeft moeite met de sociale omgang.
Maar ik vind het gewoon zoooo vervelend, en zo gaat het echt IEDERE keer.

sorry voor het lange verhaal, maar het moest er gewoon even uit
dankje voor het lenzen xD

Tsja zoals je zelf al zegt, als ze een sociale mentale achterstand heeft kan je niet verwachten wat je van een ander zou verwachten.
maar t is wel vervelend ja

Misschien is een achterstand niet het goede woord, misschien is ‘moeite’ beter.
Ik weet ook wel dat ze er zelf verder weinig aan kan doen, maar het is zo vervelend dat ze maar verwacht dat iedereen dr op dr wenken bedient en zelf echt totaal geen flikker uitvoert.

-

Lucht op heh:P al je frustraties kwijt,
maar als je dr erg mee zit, praat met je ouders,

Ja dat snap ik wel, maar misschien is het slim om het ook van haar kant te bekijken, misschien heeft ze wel moeite ermee, of vind ze dingen onbewust eng, of weet ik veel, je kan zoveel verzinnen.

probeer altijd alles van 2 kanten te bekijken en te begrijpen

xD inderdaad, behoorlijk.
ik praat er meer dan genoeg met mn moeder over (ouders zijn gescheiden), maar die heeft er zelf vaak geen puf meer over om er wat aan te doen omdat ze nog verder moet werken of helemaal op is van dr werk.
Ze heeft er zelf ook wel moeite mee hoor, het is echt heel vervelend en frustrerend, en voor haar al helemaal

Mijn zusje heeft dat trouwens ook
als mijn vader er niet is, begint ze te vloeken en is alles wat mijn moeder doet niet goed
en gaat ze zeggen doe lekker zelf,
en ik vind het vooral irritant als ze NOU EN zegt-_-"

de laatste tijd is het al wel wat minder geworden maar dat komt ook omdat mijn vader vrij was van werk:P,

als ik het van mijn zusjes kant überhaupt zou kunnen begrijpen, zou ik dat doen.
Maar voor mij is het gewoon normaal dat je even je bord in de keuken zet als je klaar bent met eten, de tafel even opruimt, de wasmachine uitruimt als je ziet dat hij schoon is en daarna even de vuile spullen inruimt enz…
Ik kan me gewoon niet in haar inleven, ik kan me daar gewoon geen voorstelling van maken.
Ik denk ook niet dat ik dat überhaupt wel wil.

best irritant, maarja ik zou gewoon niet meer luisteren. als je neit meer ziek bent kun je volgende keer misschien zeggen; zullen we samen gaan?
dan ziet ze misschien dat het toch wel snel gaat en het niet zo’n grote moeite is.
xxxsucces.

ja de mijne ook.
Alles wat ze doet is niet goed genoeg voor dr.
En ze is soms zo egoïstisch!
mama die heeft de hele dag gewerkt, en ze vraagt wat aan mn zusje om te halen.
Het was ook nog ligt, dus ze kon gewoon naar buiten.
maar nee hoor, doet ze niet, want ze heeft geen zin.
Dat vind ik dan zo verschrikkelijke egoïstisch!
Mama werkt heel hard om te zorgen dat wij kunnen leven zoals we nu doen, ze doet heel veel voor ons en moet ook wel eens wat doen waar ze geen zin in heeft.
en dan is het teveel gevraagd om even wat te gaan halen bij een supermarkt nog geen 100 meter verder weg?!

Als je iets niet wil niet doen.

maar ik denk dat je zusje of ergens mee zit, of gewoon ontzettend lui is
ik weet niet hoe oud ze is maar de puberteit is ook niet echt makkelijk :stuck_out_tongue:

he, dat is helemaal niet zon slecht idee xD

ze is aan het puberen (13 jaar) én ze is ontzettend lui.
Een perfecte combinatie dus.

up

heeft mijn broer ook
en omdat mijn moeder er niks van zegt, zal hij het ook nooit leren
ik ga hem proberen af te richten met tictacjes, ofzo

ook al is dit topic 2jaar oud.
Ik herken me hier zooo in.
Alleen is mijn zus 21 en gedraagt zich nog als een puber.
Ze vind zichzelf helemaal geweldig.
En iedereen moet alles voor haar doen.
Maar als je een x aan haar vraagt of ze wat wil doen wil ze dat niet en gaat ze zeuren.
Bahhh! Ik irriteer me dood aan haar!!!
Zo dat is er uit :slightly_smiling_face:

^Ik zal het je nog sterker vertellen: mijn zusje is 6 en die gedraagt zich net zo! Alleen heb ik de pech dat iedereen haar superlief en superschattig vindt (mij niet, oh neee natuurlijk ik niet) Iedereen prijst haar als ze iets goed doet maar als ik eens iets doe waar ik trots op ben zeggen mijn ouders “mwaahh goed hoor” HALLO! Ja, misschien ben ik al 15 en misschien word ik geacht volwassen te zijn. MAAR DAT BETEKENT NIET DAT JE ME VOLLEDIG MOET NEGEREN! En als ik dat eens tegen mijn ouders zeg dan is het “jaa dat is helemaal niet zo” “je stelt je aan” enz. enz.
En het gekke is: ze is helemaal niet zo lief tegen hen. Ze scheldt mij uit (haar definitie van schelden :stuck_out_tongue:) en dan zeggen ze alleen maar “hé hé” Dat moet ik proberen. Dan zit ik op mijn kamer. Bahhh.
oke niemand snapt er nog iets van
oke ik stel me aan

^^k snap het wel.
Ik heb dat ook als zij mij uitscheld of echt overdreven boos/stom/idioot reageert tegen mij dan zeggen mijn ouders alleen van nou dat mag je niet zeggen.
En als ik dat doe nou dan worden ze echt super boos.
Alleen omdat zij anders boos wordt.