zusje van vriend nog bevriend met zijn ex

Zijn er meer meiden met deze ervaring? Dat het zusje van je vriend nog goed bevriend is met zijn ex en hoe gaan jullie hier mee om!?

( hier even mijn verhaal )

Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor het lezen!

Ik heb nu paar maanden met mijn vriend, wat helemaal super gaat.
Alleen ik ben nogal onzeker. ( dit wil ik zeker ook nog met hem bespreken maar daarvoor open ik dit topic niet haha )
Doordat ik onzeker ben, ben ik voor mezelf op zoek naar oplossingen.
Omdat mijn ex een grote L*L was en hij me aardig heeft geleerd om ‘‘te spoor zoeken’’ en detective te zijn, ben ik daarom erg achter veel dingen gekomen. Zo dat mijn ex vreemd ging en andere dingen.
Oké dit ondekte ik allemaal zelf, met mijn speur neus.
Die neus is nogsteeds goed, net als mijn gevoel. Tussen mij en me ex voelde het vertrouwen nooit goed. Tussen mij en me vriend zeker wel dus nergens om je druk over te maken, ik heb zelfs geen zin om detective te gaan spelen bij hem, waarom zou je als het goed voelt!?

Nou ik speel dus voor de duidelijkheid geen detective bij mn vriend, maaaar;
Ik was nogal benieuwd wie nou ze ex was. En omdat ik het lastig vind om te vragen dacht ik; ach laat het wel zitten… ( de reden dat het uit is heb ik pas wel gevraagd, maar dat vond ik al zo knap van mezelf dat ik er niet verder over in ben gegaan )
Nu ben ik via zijn zusje en foto’s er denk ik achter gekomen wie zijn ex is. ( details laat ik even weg, maar ik heb het zeker niet aan zijn zusje gevraagt!! )
Maar dat schijnt dus de beste vriendin van zijn zusje te zijn en ze komt er dus ook nog wel over de vloer. ( wat me best logisch lijkt maar waar me vriend nog niks over heeft verteld!? )

De omschrijvingen kloppen wat ik al van zijn ex weet, en nou heb ik dus ook foto’s van der gezien en vind ik haar weer knapper. ( ja dag zelfvertrouwen en hoi onzekerheid )
En ik zit me weer helemaal gek te maken.

Dus mijn vraag of mensen hier ervaring mee hebben en hoe ze hier mee omgaan?

Ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee, maar wat ik in zo’n situatie zou doen is gewoon je vriend vertrouwen. Hij heeft haar om een reden gelaten.
Ik denk ook wel dat zij over hem heen is. En als hij zo’n lul is om vreemd te gaan met haar achter jou rug om. Ja, jammer dan. Er lopen genoeg leuke jongens rond op de wereld. Praat er gewoon met hem over en kijk dan verder.
Succes.

Mijn ex ging vreemd. dat is mijn verhaal en daarmee wilde ik duidelijk maken dat detective verhaal.

Verder vertrouw ik mijn vriend zeker 100% maar het maakt me gewoon zo onzeker …

ga het er zeker nog met hem over hebben, of in iedergeval vragen of mijn vermoedens kloppen…

Ehm, is het niet gewoon mogelijk om vet casual de naam van die ex te vragen, of is dat een issue?

Hij is denk ik de enige die je twijfels weg kan nemen aangezien jij zegt dat je hem voor 100% vertrouwt. Dus ik zou inderdaad met hem gaan praten!

Ik snap je reactie sbtrkt, ik ben zeker niet bewust er naar op zoek geweest.
Maar ik hoorde de naam vallen en ik vond mijn vriend er nogal erg ‘‘anders’’ op reageren en na het na facebooke op die naam klopt alles…

Verder vind ik het nogal moeilijk om dat zo te vragen, omdat ik er niet te veel over door wil drammen dat ik alles over zn ex wil weten. Gaat nu ook meer om ons lijkt me en dan wil je je ook niet teveel met een ex bezig houde, toch?

Als mijn vriend een ex zou hebben zou ik er niet zoveel over willen weten hoor. Ze hoort gewoon uit zijn leven te zijn. Nooit meer over spreken. Vergeten doen alsof ze dood voor hem is .

tartaarsaus; jaa dat dacht ik dus eerst ook… maar als ze nu nog zo dichtbij staat zou ik ook nog wel het contact tussen hem en haar willen weten…
nu alleen nog weten hoe ik dat te weten kom.

Al denk ik, als ik vanuit mn gevoel moet gaan en wat ik nu heb gezien dat dat er niet meer is, anders had hij me dat toch ook al wel verteld?
En misschien verbergd hij daarom ook dat het een beste vriendin van zijn zusje is!?

Nou, dat heb ik dus ook. Alleen ben ik de ‘ex’ in jouw situatie. Ik ben nog steeds erg goed bevriend met het zusje van mijn ex. Ook ben ik nog goed bevriend met mn ex, hij heeft op het moment een vriendin.

Ik denk persoonlijk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Hij heeft toch niet voor niets voor jou gekozen? Als je er echt heel erg mee zit, kan je het toch gewoon aan hem vragen? Of is dat heel lastig? Het is wel je vriend, je zou hem, naar mijn idee, gewoon alles kunnen vragen!

Heel veel succes, en sorry voor dit nutteloze stukje tekst.
(als je wat wil vragen, mag je best noten. :wink: )

Inderdaad!

is geen nutloos stukje tekst hoor haha.
Maar ik denk ook niet dat ik me zorgen hoef te maken.
En natuurlijk kan ik, denk en lijkt mij, alles met mijn vriend bespreken. Alleen zelf vind ik dat soms best moeilijk…

Who knows word jij ook wel goede friends met die ex.

hahah nah dat zal wel niet hoor, ken der niet :’)

Ik zou het echt niet leuk vinden als de ex van mijn vriend nog daar over de vloer zou komen. Ik zou eerder denken dat ze dat zusje gebruikt om hem van me af te pakken ofzo. Ja daar ben ik dan weer een drama maker in, want misschien is dat helemaal niet zo. Maar dat zou dus betekenen dat ik nu nog bij mn ex over de vloer kom, terwijl hij een vriendin heeft, omdat ik met zijn zusje bevriend ben?? vreemd

Oh pff gelukkig ik ben niet de enigste die zoooon drama queeen is…
maar ja. Hij is wel helemaal klaar met haar maar zij wilde hem destijds terug…
Ze hadden ook een aardig tijdje, namelijk 4jaar…

Gewoon vragen!
Denk dat het heel gezond is om in een relatie te weten wie elkaars exen zijn. Gewoon op een neutrale manier. Het is niet voor niets z’n ex he! Dus ga je niet gelijk gek maken omdat ze elkaar nog wel eens zien :slightly_smiling_face:

Ik denk altijd zo: als je ooit iemand leuk hebt gevonden, is er toch iets in die persoon wat jou aantrekt. En omdat mijn motto is: people dont change… denk ik dat die persoon dat ene ding dus dan nogsteeds heeft… Ik vind dat altijd een beetje eng.

Hoe zou ik het het beste kunnen vragen dan?

Ja maak het nog enger indd haha
Maar opzich klopt het wel. Ik zou ook altijd iets door mijn lichaam voelen als ik me ex zou zien, hoe stom dat misschien ook is. Je hebt toch veel herinneringen aan die persoon en veel samen meegemaakt, en zeker als je een paar jaar hebt gehad…