Zusje van 10 wordt gepest

Hm, wat een hardleers kind is die leider. Ik zou denk ik een afspraak proberen te maken met zijn ouders, soms moet je meerdere keren met mensen praten voor iets doordringt…succes! Echt rot voor je zusje.

Mijn moeder heeft het er al een aantal keer met haar over gehad. Maar die vrouw beweerd dat het meevalt, dat mijn zusje meer van zich af moet bijten en ook zij het nog nooit gezien heeft. Het is echt belachelijk, ze wil de verantwoordelijkheid gewoon niet op zich nemen. Nouja, mijn ouders zijn behoorlijk klaar met haar dus.

Dat heeft waarschijnlijk toch geen zin, gezien haar zusje nu zodanig ‘beschadigd’ is dat ze zo weer het slachtoffer wordt of ze moet het geluk hebben om in een leuke klas terecht te komen. Bovendien kan je lang zoeken naar een school die wel echt ingrijpt.

Meevalt?
Pffffffffff. Ik weet echt niet wat ik hierop moet zeggen.

Klinkt wel heel erg verleidelijk, hij heeft iig geen oudere broers of zussen…

Nu ik dat lees denk ik dat het een optie is om het advies van die vrouw op te volgen. Van zich af bijten? Leer je zusje hoe je iemand mooi een knietje/schop geeft op een plek waar het bij een jongen veel pijn doet.

En zorg dat ze het doet als jij [mogelijk met wat vrienden] in de buurt bent zodat je kan ingrijpen.

Wat lief dat je het zo voor je zusje opneemt

Als ik jou was zou ik haar idd leren om van zich af te bijten, hoe moeilijk het ook klinkt. Het is heus niet erg als ze eens een van de pesters slaat/schopt, dit schrikt hun namelijk af zodat ze waarschijnlijk zullen stoppen?

Het is gewoon echt heel erg sneu voor haar, want wat zij ook doet, het is niet goed genoeg voor die jongens. Ben ook best wel bang dat ze hierdoor op de middelbare school nog meer gepest zal gaan worden, omdat ze zo onzeker is geworden.

Maar het is dus niet heel erg als ik die jongen in ieder geval eventjes bedreig en aan z’n oor trek ofzo, kun je daarvoor niet worden aangehouden? Want wat zeg je dan tegen die ouders?

Zorg er inderdaad voor dat je zusje die jongens aanpakt. En idd dat jij dan met eventueel een vriendin op een afstandje de boel in de gaten loopt mocht het uit de hand lopen dat je in kan grijpen. Dan kan je tenminste niet zeggen da je niet alles geprobeerd hebt.

ik meen het serieus, maar ik zou echt dat kind een klap voor zn hasses geven. Ik pik dat soort dingen niet. Van mijn familie en vrienden moet je afblijven.

Is er misschien een cursus zelfverdediging in de buurt ? Vechtsport ? Iets anders waardoor ze misschien wat zelfvertrouwen krijgt ?

Dat is het juist, ik weet zeker als het pesten doorgaat dat ze op de middelbare het ‘stile’ kind word. En vooral dat ze het moeilijk blijft vinden om in zo een situaties te zitten.

Ze kunnen je weinig maken want je nam het op voor je zusje die op dat moment ‘aangevallen’ werd. Er is vaker wat aangegeven bij ouders en niemand nam het voor haar op terwijl een groep jongens 1 meisje aanviel.

Maar ik zou wel als het kan voor een backup zorgen dat je mogelijk iets filmt voordat je ingrijpt.

Doe het gewoon op zo’n manier dat hij zich ervoor gaat schamen en het niet eens tegen zijn ouders durft te zeggen (wat wil zeggen, de harde aanpak). Wat een verschrikkelijk rotkind.

Je kan altijd proberen vind ik, en volgens mij doet de gemiddelde basisschool wel veel meer tegen pesten dan die van de TS. Tegen een 10-jarige zeggen dat ze simpelweg van zich af moet bijten is er echt over, dan zijn er toch veel betere scholen zou ik denken.

Dat is serieus wel echt een goed idee, want stel dat hij iets terug doet, dan heb ik echt wel het recht om haar te verdedigen. Hoop wel dat ze dit durft.

@Volumed Het is echt iets natuurlijks denk ik hoor. Als iemand je familie onrecht aandoet en vooral bij een jonger zusje, dan kun je dat gewoon niet aan je voorbij laten gaan.

@Loopeend Ze heeft al kanjertraining gedaan, maar je merkt gewoon aan haar dat ze zich steeds meer terug trekt. Echt doodzonde.

Pfff wat verschrikkelijk. Mijn zusje van 7 wordt ook door een meisje getreiterd. Het enige verschil is dat het meisje dat mijn zusje treitert niet heel erg geliefd is door de klas. Mijn zusje zelf vindt het vervelend dat ze het doet maar ze gaat dan ook naar de Juf om te zeggen dat het meisje haar treitert en dan houdt ze er ook mee op. M’n zusje kan wel tegen pesterijtjes en staat ook boven haar.

Dat is echt fijn! Mijn zusje denkt nu gewoon echt dat het aan haar ligt. Echt zo stom. Die gastjes stellen niets voor, maarja hoe maak je dat duidelijk als zo’n jongen de hele klas zowat mee krijgt.

Leert Kanjertraining ook om zichzelf fysiek te verdedigen ? Want als ze wat simpele truucjes kan om die jongen te vloeren voelt hij zich vast ‘verslagen door een meisje’ en laat hij haar misschien met rust…

Ze heeft idd heel even op een andere school gezeten, in de hoop dat het beter zou gaan. Maar waar we bang voor waren, dus dat mensen haar door haar onzekere houding opnieuw als slachtoffer is wel gebeurd.
Echt bizar. Er is gewoon geen aanleiding om haar te pesten, behalve nu dat ze zo onzeker is geworden. Ze is gewoon echt een leuk kind, dat nu wordt verpest door van die sukkels.