Zusje van 10 wordt gepest

Hoi iedereen,

Ik zou heel graag willen weten wat jullie in mijn situatie zouden doen, dus lees alsjeblieft even het volgende stukje.
Mijn zusje is 10 jaar en wordt op school steeds gepest door een groepje jongens met één duidelijke leider. De oorzaak is echt onduidelijk, naar mijn mening is het een lief, grappig en ‘normaal’ meisje. We hebben al gesproken met haar juf, maar die zegt niets te kunnen doen aan ‘plagerijen’ -slaan,schoppen,uitlachen, van een fiets duwen en vervolgens de fiets vernielen etc.-
Ook is er al met de ouders van de vervelendste jongen gesproken, maar er is niets verandert.
Het is inmiddels best wel erg, m’n zusje is niet meer het zelfverzekerde enthousiaste kind dat ze een jaar geleden was, en dat vind ik echt heel erg.
Ik zelf heb zwaar de behoefte om die gast een een goede klap te voor z’n hooft te geven :hammer:, maar ik ben helaas al 17 en mag me er dus eigenlijk niet mee bemoeien. Vandaar de vraag wat jullie zouden doen in een situatie als deze.

Hoezo mag je je er niet mee bemoeien? Het is jouw zusje, en ik denk dat niemand haar beter kan helpen dan haar eigen zus.

Ik zou ze echt een flinke klap voor hun harses geven.

maar daar heb je weinig aan, ook al weten ze dan wel dat ze moeten kappen

De juf naar de ouders van dat kutjoch laten bellen. Hoe zo zou je je er niet mee mogen bemoeien ? Het is je zusje. Kom voor haar op. Desnoods zelf naar die ouders toegaan en ervoor zorgen dat dat joch straf krijgt

succes

Ik denk dat een klap of een schop heel leerzaam is in deze situatie. Wat een vreselijke rotkinderen zeg. En dat de school er niks aan doet vind ik helemaal erg. Scholen moeten voor veiligheid zorgen!

Ik zou me er absoluut me bemoeien, of dat nou goed is of juist niet…het is je familie. Ga er niet gelijk op los slaan; jij kan door te praten waarschijnlijk al best wat indruk maken op 10jarige kinderen.

Ja, dit dacht ik dus ook. Luistert zo’n jongen wel naar woorden? Vandaag durfde hij toen ik langs haar school fietste zelfs een vriendje van 'm tegen mijn fiets aan te duwen “omdat ik een kutzusje heb”. Wth, ik ben 17. Kan me niet herinneren dat ik zoiets zou durven toen ik 10 was.

Hoe staan je ouders erin om nog eens met die juf te gaan praten?

Ik zou gewoon even goed inpraten op die ventjes, als ze weten wat er achter je zusje staat dan houden ze wel op. Ik heb altijd de indruk dat oudere ‘kinderen’ meer indruk op ze maken dan volwassenen. Mocht het dan nog niet helpen dan zou ik alsnog dat gastje even aan z’n oren trekken

Wat erg voor je zusje!
Ik zou dit echt niet pikken. Pff. Scholen doen er tegenwoordig ook helemaal niks meer aan. Gewoon zelf actie ondernemen meid!

Ik heb inderdaad ook al geprobeerd om serieus aan hem duidelijk te maken dat hij moet ophouden. Maar hij luistert gewoon niet, hij is gewoon niet bang ofzo. Ik weet het niet…

Geen fysiek geweld gebruiken, dreigen is al genoeg meestal.

Zodra je een hand legt op dat rot kind heb jij een een probleem want:
Hoe durf je dat te doen bij een klein kind -visie ouders.
Ze kunnen niet wraak nemen op jou direct maar wel je zusje erger gaan pesten-visie pesters
En wat jou ouders zullen zeggen dat weet ik niet maar het zal niet positief zijn.

Daarintegen word je zusje gepest na school? Zo ja wacht dan op en
A: Film het pesten met je mobiel [fysiek bewijs wat je kan voorleggen aan de ouders, leraar en je eigen ouders]
B: Grijp in, grijp mogelijk dat rot joch bij de kraag en bedreig hem met iets in de trant “Als je ooit nog 1 vinger legt op mijn zusje…” de rest kan je wel zelf invullen.

Werkt meestal het beste.

Al aan gedacht om van school te veranderen of wil ze dat niet? Ten eerste omdat ze dan weg is van de pesters en ten tweede omdat dat een kutschool is als die juf zo’n uitspraak doet, zij moet pesters aanpakken en alles doen wat mogelijk is.
En 17 of niet, had ik een zusje die gepest werd door zogenaamd stoere kutkinderen, ik zou me sowieso bemoeien op een manier dat ze huilend naar de mamie rennen.

Inderdaad. Waarschuw die ‘leider’ een keer en spreek zijn ouders erop aan en als dat niet werkt moet het maar met geweld (of in ieder geval, op zo’n manier dat het echt duidelijk is).

W-t-f. Hoe reageerde je?

Ik had dat jochie echt verrot gescholden, serieus :") Wie denkt hij wel niet dat ie is met z’n 10 jaartjes haha.

wtf. Ik zou toen al van mijn fiets gestapt zijn en hem eens opgetild hebben

Precies, scholen hebben meestal ook niet de macht om er iets aan te doen. Het kan alleen worden voorgelegt aan de ouders waarom 9 van de 10 keer komt “We zullen hem er op aanspreken maar het zal maar 1x zijn voorgevallen, zo is mijn kind niet”

Dit ja.

Dat kind had ik toch opgetild en in de dichtsbijzijnde prullenbak gedumpt.

Dit heb ik btw ooit met een rotkind gedaan. Meestal werkt het houden boven de prullenbak al genoeg om wat angst in te boezemen.