Zusje uit huis geplaatst...

Hallo iedereen,

Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn zusje dit weekend uit huis wordt geplaatst. Ze had wel problemen maar voordat ik weg was is ze nooit echt met jeugdzorg ofzo in aanraking geweest. Ik ben nu vijf weken au pair in Engeland en ben er achter gekomen via hyves. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en denken jullie dat ik naar huis moet gaan of blijven. Aan de ene kant wil ik wel naar huis, maar aan de andere kant wil ik blijven. Wat vinden jullie?

Xx

Dit is nu al je 3e topic

wat ontzettend vervelend voor je! misschien kun je je zusje een mailtje sturen met een aantal vragen van wat je wilt weten en of jullie nog contact mogen enzo en daaraan bepalen of je terug gaat of niet?

Waar open je zoveel topics?
Je kan het toch in een topic vertellen?

Woww dat is erg :expressionless:
Maar als jy gaat verandert dat de zaak ook niet.
Misschien kun je haar steunen/ je ouders steunen vanuit Engeland… Bel ze vaak op /Skype ofzo.
Nah eerlyk gezegd weet ik et ook niet… echt een kutte situatie :frowning_face:

Wauw, dat is wel ontzettend kut ja, zeker om er dan op zo’n manier achter te komen ;s
Als ik jou was zou ik wel gewoon in Engeland blijven! Het heeft toch ook niet heel veel zin om hier dan te gaan zitten, hier kan je niet zoveel doen toch? Ik neem aan dat dit een grote ervaring voor je is en ik zou dat niet afbreken vanwege je zusje. Succes ermee!

~

Waarom word ze uit huis geplaatst? (ik weet verder niks hierover, dus ik weet ook niet onder wat voor omstandigheden mensen uit huis kunnen worden geplaatst)

Ik word gek van je

Idd, als ze steelt, onhandelbaar is en/of je ouders kunnen haar niet aan… dan is het niet aan jou om er dat proberen tegen te houden.

mijn broer is dat ook een poosje geweest. meestal is uithuisplaatsing tijdelijk. ligt er natuurlijk aan of jou ouders en zusje weer bij elkaar in één huis willen wonen. ik zou gewoon daar blijven en later met beide praten.

Hoezo kom je daar achter via Hyves? :open_mouth:
Waarom vertellen je ouders je dat niet persoonlijk? Lijkt me nogal raar om zoiets via via te moeten horen.

inderdaad, maar blijf in engeland en kom anders een weekendje over ofzo als je zo graag naar huis wilt x

gewoon blijven waar je bent want je kan er toch niks aan doen…

Ik was een beetje op de hyves van een van de vriendinnen van mijn zusje aan het kijken en toen zag ik daar een krabbel van mijn zusje dat ze dit weekend nog uit huis werd geplaatst.

De reden dat dit niet in mijn eerste topic staat is omdat ik dit toen nog niet wist.

Toen ik erachter kwam heb ik meteen mijn moeder gebeld en toen heeft ze het een beetje uitgelegd.

Ik word gek van deze reactie. Hallo, haar zusje wordt uit huis geplaatst, dan reageer je niet zo bot.

Dat heeft toch niks met haar zusje te maken?

Maar goed Je kan niet veel voor je zusje doen. Je kan haar niet terug halen ofzo. Kijk het is moeilijk dat haar zusje uit huis is geplaatst maar ja je kan er niks aan doen.

god wat erg! dat je er via hyves moet achterkomen !
Maar ik heb eigenlijk geen advies , dus zie dit maar als upje (: