Zusje liegt en bedriegt.

Ik heb een zusje van net 13 jaar, ze liegt en bedriegt mij en m’n ouders.
Vandaag ook, komt haar vriendinnetje en zegt ; is (naam) erook? ik zo ; nee, hoezo?
Vertelt ze het verhaal dat mn zusje met een drugsverslaafde jongen gaat.
Komt mn zusje thuis, ik vraag; waar ben je geweest… noemt ze de naam van dat ene vriendinnetje. Ik vertel alles tegen me ouders en hun geloven me niet.
Lekkerdan.

Ze komt zichzelf wel tegen, ze kan zich niet altijd in de kleinste gaatje wurmen om zichzelf ergens onderuit te praten.

13 jarige die drugsverslaafd zijn?

Waar gaat het heen met de wereld… :’)

Er staat nergens dat de 13-jarige drugsverslaafd is. :’)
Gewoon laten gaan, dan liegt ze maar.

Als 13 jarige met een drugsverslaafde omgaan is ook niet normaal.
En laten gaan? Heb jij enig idee hoe beïnvloedbaar een kind van 13 is? Als ze zelf nog niet aan de drugs zit, dan is het een kwestie van tijd. Waar zit jouw verstand?

@TS:
Probeer toch met je ouders opnieuw te praten. Laat desnoods dat meisje waar ze zogenaamd bij zou zitten samen met haar ouders langs komen en het hele verhaal vertellen. Ik denk dat jullie ouders gewoon niet willen geloven dat hun kind van het pad af aan het glijden is. Geen enkele ouder wil dat geloven.

Door blijven drammen bij je ouders, want anders gaat het echt verkeerd.

Dat zegt ze niet. Er staat dat ze om gaat met een jongen die drugsverslaafd is. :slightly_smiling_face:

ik heb dat ongeveer ook, alleen jat mijn zusje vanalles van mij, maar gelukkig is ze zo slordig om nooit wat terug te leggen dus zie ik het zo als ze weer eens wat heeft gepakt.

Als ik jou was zou ik gewoon zorgen voor ‘bewijs’ zeg maar, en vragen waarom ze je niet geloven,waarom ze denken dat je liegt, want misschien hebben ze daar wel niet echt een reden voor en zet je ze aan het denken.

Anders weet ik het ook niet

Ga met je zusje praten en vertel haar dat je weet wat er aan de hand is en wordt niet boos maar vertel haar dat je bezorgt bent etc.

Zo soort zusje heb ik ook, gewoon niet te veel aandacht aanbesteden ze komt zichzelf nog wel tegen. Mijn zusje is zichzelf inmiddels ook goed tegen gekomen.