zusje had vroeger boulimia en wil nu afvallen

Hallo!
Ik maak me ergens zorgen om… Mijn zusje heeft vroeger verschijnselen van boulimia gehad aan is daar dus erg gevoelig voor. Nu merk ik dat ze is aangekomen, ik wil haar hier graag op attenderen en zeggen dat ik merk dat ze wat is aangekomen, maar dat als ze graag wil afvallen dat wel op een gezonde manier moet doen. Ik weet dat ze snel de neiging heeft om dit op een ongezonde manier te doen. Ook merk ik dat ze zelf ook graag wil afvallen, maar haar eetpatroon en sportpatroon verandert ze niet. Maar het punt is, ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken en op wat voor manier ik dit kan zeggen. Ze heeft overigens een gezond gewicht. Maar omdat ik merk dat ze zelf graag wil afvallen, wil ik hier graag wat van zeggen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik zou haar er niet op attenderen dat ze is aangekomen, zeker niet omdat ze nu op gezond gewicht zit en vroeger boulimia had. Dat maakt haar waarschijnlijk alleen maar weer onzeker over haar gewicht. Pas als je merkt dat ze echt bezig gaat met afvallen of als ze het tegen je noemt zou ik het er met haar over hebben om het op een gezonde manier te doen en hier haar bij proberen te helpen en te motiveren.

dit ja. je maakt haar dan alleen maar in de war. waarschijnlijk heeft ze dan door jou alleen nog maar meer het gevoel dat ze moet afvallen of ze wordt er onnodig onzeker van.

‘‘Ook merk ik dat ze zelf ook graag wil afvallen, maar haar eetpatroon en sportpatroon verandert ze niet’’

Dan luidt de vraag: Hoe graag wil je afvallen? Als je deze twee factoren niet verandert val je namelijk niet zomaar af.

Heb je de beginpost wel gelezen? Het gaat over iemand met boulimie.

Verder ben ik het eens met de rest van de mensen hier, zit je zus alsjeblieft niet aan te moedigen af te vallen, zelfs al doet ze het op een gezonde manier. Help haar zelfbeeld te verbeteren, geef haar complimentjes dat ze er goed uitziet, dat dat jurkje haar figuur mooi doet uitkomen etc. Je zegt dat ze nu een gezond gewicht heeft, waarom zou ze dan moeten afvallen? Zich nu goed in haar vel kunnen voelen en niet willen afvallen, zou net gezond voor haar zijn.