zusje gaat blowen

heeee
me zusje (14) zegt dat ze morgen gaat blowen.
hoe kan ik haar hier vanaf praten??
xxx

Zeggen dat het dom is en dat ze er niet beter van word? :'D

Waarschijnlijk zegt ze maar wat. Het klinkt nou niet echt heel geloofwaardig. Denk je toch dat ze het serieus bedoelt; ga naar je ouders.

niet
van 1 keer proberen ziet ze toch het probleem niet in ik ook niet

Maar als ze verslaafd zou raken is ze de lul :-#

Laat haar gewoon blowen.
Ik snap dat je ervan baalt, maar ze komt er vanzelf wel achter dat het ten eerste niet lekker smaakt wanneer je een hijs neemt. En dat het effect ook niet zo leuk is.
En zeg d’r bij; je mag het voor éen keer proberen. Kom ik erachter dat je het nog een keer doet… vertel ik het papa & mama.
Heeft me broer ook gedaan toen hij erachter kwam dat ik wel eens blowde.
Sindsdien heb ik nooit meer geblowd, haha. :stuck_out_tongue:

Misschien zegt ze het alleen maar om stoer te doen, want het klinkt nogal ongeloofwaardig. Ik denk dat je er zelf niet veel aan kan doen, want als jij er iets van zegt doet ze het waarschijnlijk toch wel?

na 1x ben je niet verslaafd
en
van een verslaving kan je haar beter afhelpen dan van het idee dat het ze t een keer wil proberen… daar heb je ook meer recht toe.
Maar ik ben het verder eens met Carlisle ^-^

laat dr gewoon, iets verbieden heeft toch geen zin
zeker net voor een meisje van 14…

zeg tegen je ouders veradennnnn(6)

sorry kom niks beters in me hoofd

weet niet hoe vrijdenkend jouw ouders zijn, maar als je denkt dat het zou mogen kan je aan ze vragen of je zusje het thuis een keer mag (met vriendinnen, of ook leuk: met de hele familie een jointje halen en dan een hele droge film huren).
Zou er in ieder geval geen taboo van maken, want dan doen ze het JUIST (ik kan het weten… ik was ook zo :stuck_out_tongue:) en dan ergens stiekem op een plek waar vanalles mis kan gaan.
Je kan ook aanbieden dat jij meegaat? Weet niet of je al eens geblowd hebt en anders probeer je het toch een keer met je zusje en dat jij dan 1 a 2 trekjes neemt… kan je ook een beetje op r letten terwijl ze niet het idee heeft dat je doet alsof je dr moeder bent :stuck_out_tongue:

hmm ik weet niet…maar als ik jou zusje was zou ik niet zomaar zeggen: he ik ga morgen blowen!
of licht(of ligt? ik twijfel de laatste tijd nog al) dat aan mij?

Jonge, laat haar gewoon. Van een keertje raak je heus niet verslaafd, en bovendien zal het je waarschijnlijk toch niet lukken haar tegen te houden omdat je haar niet de hele dag kan achtervolgen.

Ligt
licht komt uit een lamp
=]

tjeeee wat zijn jullie hier preuts hee :s
van 1x blowen ga je niet dood en nee je raakt ook niet meteen verslaafd. zal ik je eens wat vertellen? het is zelfs best wel heel erg chill! :wink:
waarom is het wel geaccepteerd dat iemand van 14 zich in coma zuipt met breezers en is dit ineens het vergaan van de wereld?

Vind het een beetje zuur om op je 14e al aan de hasj te gaan. Maar ach, je houdt het niet tegen. Gewoon stoerdoenerij, ze wil het uitproberen. De kans bestaat echter wel, dat als je er eenmaal mee begint, je makkelijker een 2e en een 3e pakt… Mocht je haar écht willen tegenhouden, zeg het dan tegen je ouders.

laat haar, ze moet leren om zelf dingen te doen en niet te doen.
wel goed als je eventjes praat met haar enzo.
ik ben ook 14 en heb 4x geblowd, heb er geen behoefte meer aan ofzo, ik had er problems door en blabla maarja proberen kan geen kwaad en een paar x. ik ga er niet dood van, ik leef en ben gewoon nog verstandig bezig. als ze het maar doet met mensen die ze vertrouwd enzo, wees blij dat ze al eerlijk tegen je is.

haha evil :smiling_imp:

Ik vind het niet heel geloofwaardig. Als ik zou blowen zou ik het denk ik niet zo nonchalant zeggen. Maar van 1 keertje zie ik de ernst niet echt in. En stellll, ze raakt in een psychose, dan doet ze het nooit meer. Haha, oke, dat was hard. Maar hoe komt ze er trouwens aan? Ze is 14…

zeg gewoon dat ze er zwanger van word.
dan doet ze het vast niet.