zus van mijn vriend heeft borstkanker

De zus van mijn vriend heeft borstkanker, hij heeft het mij als een van de eerste verteld.
Ik ken zijn zus niet persoonlijk want, onze relatie is een beetje gecompliceerd omdat het geheim isvoor mijn familie.
Eergisteren werd zijn zus geopereerd, die dag is hij ook naar mij toegekomen en zijn we samen een stuk gaan wandelen in het bos. Ik wilde hem vragen over de operatie, want meer dan dat er bostkanker bij zijn zus is geconstateerd heeft hij mij niet verteld. Hij hield dit een beetje af, hij wilde er volgens mij niet over praten… Vandaag ging hij weer naar zijn zus toe, het gaat heel slecht met haar, ze is verdrietig en heeft erg veel pijn… Hij stuurde mij net een berichtje dat hij bij zijn zus is en dat het erg slecht met haar gaat en ik weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren.

Ik weet niet hoe ik hem goed kan steunen…

Je kunt er inderdaad subtiel naar vragen, maar als hij er niet over wil praten dan is dat zijn keuze. Verder kan je voor afleiding zorgen door samen wat dingen te ondernemen en gewoon even extra lief voor hem zijn in deze moeilijke periode. In het smsje terug zou ik schrijven dat je aan hem en z’n zus denkt en dat als hij wel iets kwijt wil dat hij altijd bij jou terecht kan.

Dit.
Maak hem duidelijk dat je aan hem/zijn zus denkt, dat hij altijd bij je terecht kan, maar dring hem niks op!

Sterkte ermee!

Mijn moeder heeft borstkanker gehad en ik heb het tegen niemand verteld. Pas na twee maanden. Ik wilde niet eens dat mijn mentor op school het wist. Ik wilde geen medelijden en me focussen op mijn examens. Maar als jouw vriend je wel zulke berichtjes stuurt is het enige wat je kan doen er voor hem zijn. Vraag aan hem of hij wil dat je erover begint, en wat hij ook zegt, houd je daaraan. Niks zo vervelend als een goede dag hebben en dat dan iemand vraagt hoe het met je zieke zus gaat.
Sterkte :sob::muscle:

niet citeren graag

bedankt voor alle reacties,

Ik heb mijn vriend vandaag gesproken aan de telefoon en we hebben toen hij thuis kwam elkaar even gezien op Skype.

We hebben het niet over zijn zus gehad, hij was blij om mij te spreken/zien en we hebben het eigenlijk alleen over leuke dingen gehad.

Omdat hij op 1 uurtje rijden van mij woont zien we elkaar ongeveer 2 per week, hij heeft volgende week een drukke week en alleen maandag vrij.
Ik moet maandag gewoon naar school tot 2 uur… maar ik denk dat ik gewoon een paar uur eerder weg ga zodat we elkaar maandag kunnen zien. Ik ben bijna nooit afwezig op school, van een dagje krijg ik echt geen grote problemen. Hij vind het wel belangrijk dat ik niet spijbel van school maar, het is mijn eigen keuze…

[18:20:17]hou van jou lievie
[18:20:30]misschien moeten we maandag toch maar wel…
[18:20:38] heeeeeel sterk zijn…
[18:20:41] niet
(dit stuurde hij, hij wilt dus liever niet dat ik maandag niet naar school ga maar ik heb het gevoeldat hij mij wel graag wilt zien)

Ik heb heb dit gestuurd:
weet dat maandag wel gewoon kan he, ik heb namelijk alleen burgerschap en kunst, dat kan ik missen. Laat maar weten of je iets wilt doen maandag, ik zou het leuk vinden. :slight_smile: