ZUS en zo.

hoi!

Mijn zus en ik zijn nooit echt beste maatjes geweest, maar ook nooit vijanden ofzo.

Even de situatie schetsen: ik ben zestien en zit in de vierde, zij is achtien en zit op kamers doordeweeks, in de weekends is ze thuis.

Toen we jong waren vlogen we elkaar geregeld in de haren, en de laatste jaren ook wel. Niemand ziet het, maar er heerst altijd wel een soort van irritatiesfeertje tussen ons, ookal doen we ‘normaal’ tegen elkaar. Nooit zegt ze iets over haar vriendjes, haar leven op kamers, haar vriendinnen, haar problemen. NOOIT. Ik ook niet tegen haar, omdat ze het toch allemaal weglacht, zo van ‘ach ja, zestien he?’. Ik zie nu bij vriendinnen dat zij allemaal zo’n goede band hebben met hun zus, dat ze aan hen raad kunnen vragen of zelfs een lachfilm mee kunnen kijken zonder geïriteerd te raken aan elkaar. Ik zou zó graag zo’n band hebben met mijn zus, maar dat gaat niet. Hoewel we samen zijn opgegroeid, ken ik haar niet echt.
Komt dit iemand bekend voor? Of heeft er iemand tips?

xx

hebben mijn broer en ik ook, maar het is niet zo dat ik een band met hem wil en jij wel met je zus toch?
misschien gewoon iets samen doen naar de film ofzo

Ik praat ook nooit echt zo met me broertje, maar hij is computerverslaafd, en ik heb andere interesses. Toch kunnen we met ze 2en wel heel goed ons ouders irriteren.

[i]ik heb een hele goede band met mijn zus.
ik ben 15 maar zij is 21.
als ik een weekend weg ben geweest.
zij we blij dat we elkaar al zien…
maar misschien moet je eens vragen

of ze zin heeft om vanavond een leuke film te kijken.
of een dagje mee gaat shoppen in een leuke stad.
als jullie samen dingen ondernemen.
komt die band vanzelf.
als zij natuurlijk wel mee wilt.
[/i]

Iriteer jij je ook aan haar? Want misschien kan jij proberen zegmaar
niet geiriteerd tegen haar te doen…
Mijn broers hebben het zelfte als wat jij hebt :stuck_out_tongue:
En misschien als ze jarig is haar iets te geven wat ze heel graag wilt ofzoo?
xxx.

Nee. Ik herken het niet xD. Alleen het gedeelte van elkaar in de haren vliegen. Ik kon écht niet overweg met mn zus, écht niet xD. We hadden áltijd ruzie enzo.
En toen ging ze het huis uit (dat is nu zo’n 5 jaar geleden ofzo?), en nu zijn we zowat beste vriendinnen :relieved:… Ik heb zelfs voor een lange periode bij haar ‘gewoont’ (doordeweeks, en in het weekend ging ik naar huis). (ze woont trouwens samen met haar man, dus niet op kamers ofzo; gewoon een huis :stuck_out_tongue:).

Maar waarom ga je niet met haar praten? (oké, er komt vast ruzie uit :stuck_out_tongue:) Vraag of ze ook hetzelfde voelt als jouw (en dan heb ik het over dat irritatie gedoe). Misschien doen jullie dat wel (ongemerkt) expres…

Ik heb eigenlijk best een goede band met mn zus, maar wij zijn een tweeling en dan ben je even oud enzo :'D

Misschien moet je proberen om jezelf in te houden. Al maakt ze een hele erge kutopmerking, je moet dan niet terugschreeuwen etc. Ruzie komt van twee kanten en als je zelf neutraal blijft gebeurt er misschien niks

Wij gaan normaal met elkaar om, zusje en ik, maar als er iets opdoet zijn we er ook echt voor elkaar, ze is 16, 2 jaar jonger dan mij, shoppen of bios doen we niet maar gewoon tv hangen op de bank wel

met me broer heb ik helemaal niks
das altijd ruzie

hmm thanx voor jullie reacties
ik ga proberen om haar te bekijken als een vriendin,
die zou ik ook niet zo snel in de haren vliegen :stuck_out_tongue:

ik heb ook een ‘normale’ band met m’n zusje. ik ben 17, zij 14. we zijn geen beste vriendinnen, gaan ook niet uit ofzo samen, maar we hebben altijd lol thuis, praten wel leuk met elkaar, kijken samen thuis films op de bank. en verdedigen elkaar vaak in conflicten met ouders, enzo :stuck_out_tongue: niet dat we dat zoveel hebben, maargoed.

zoals de rest al zegt; probeer niet haar in de haren vliegen, en anders; praat er gewoon over. zeg gewoon wat je dwars zit, en dat je graag met haar een betere band wilt hebben. zij vind zichzelf zo volwassen (kan ik uit je reactie opmerken) dan zal zij dit zeker goedvinden, want dit is een volwassen benadering van het probleem.

succes!

zoo ik heb precies t zelfde , alleen ben ik 14 en mn zus is 21
ik weet serieus bijna niks over haar
ze is voor mij haast een vreemde. eens ind e zoveeltijd gaan we wel naar de bios of de stad en dat is t ook, en daar word de band tussen ons niet sterker van ofzo

Naaa, ik ken een tweeling… wowzers. Niet leuk om te zien.

Hmm, ik herken dat niet.
Ik heb 2 zussen en 1 zusje (17-16-13) en we kunnen het heel goed met elkaar vinden, maar het gaat ook regelmatig fout.
Ik weet niet of dit goeie tips zijn, maar ik probeer het maar;
Misschien kan je gewoon met haar kletsen hoe het daar is en of er een jongen is en over die dingen.
Je kan haar een keer door de week bellen, hoe het met haar gaat enzo, dan denkt ze misschien ook wel van; oo wat lief dat ze aan me denkt ofzo.
Je kan haar een keer opzoeken daar, en haar vriendinnen ontmoeten, dan weet je hoe ze het daar heeft.

Ik weet echt niet of dit goeie tips zijn, maar ik heb er totaal geen ervaring mee.
Succes!

mij komt het wel heeeel bekend voor.
kheb 2 zusjes van 20 en 15 jaar.
met die van 20 heb ik pas sinds een half jaar iets van een band, dat irritatiesfeertje had ik ook altijd met haar en dat in de haren vliegen ook.
met die van 16 had ik vroeger wel een hele goeie band maar sinds 2 jaar eigenlijk helemaal niet meer.
ik heb wel altijd geprobeerd met ze te praten enzo maar ze hadden gewoon totaal ander leven en willen liever meer met vrienden.
mja kheb me dr maar een beetje bij neer gelegd misschien komt het ooit nog…

-

Ik herken het ook niet, mijn zusje is ca. 1,5 jaar jonger dan ik, maar we hebben echt een hele goede band. We gaan ook wel vaak dingen doen, bios of shoppen o.i.d. Wat al eerder is gezegd: misschien kun je haar gewoon opbellen, vragen hoe het gaat en vragen of ze wat met je wil doen? Naar de bioscoop ofzo. Of inderdaad een gesprek met haar hebben, over hoe jij er tegenaan kijkt. Ik denk dat die dingetjes helpen, althans, ik hoop het :].

Ik herken het niet. Oké, bij ons is het ook best vaak ruzie, maar samen naar de bios, shoppen of zo kan wel. Ze is trouwens anderhalf jaar ouder.
Maar misschien moet je 'ns een goed gesprek met haar voeren of zo? En dan vertel je haar over je problemen en irritaties. Dan kan je misschien iets leuks doen. (:

ik heb nu nog een best goede band met mijn zusje voorzover we een band kunnen hebben, ik ben 19 zij is 4, ik woon op mezelf en zij bij mijn moeder waar ik sowieso al niet veel kom omdat het gewoon te ver is om even langs te gaan. Maar als ik er ben, hebben we egt de leukste tijd haha soms voel ik me dan als een 5 jarige ofzo…

Anyway ik herken het dus niet… Ik denk dat je gewoon eens wat moet proberen te ondernemen met je zus als ze er in het weekend, misschien wilt zij ook wel zon band met jou maar weet ze net als jij niet goed wat ze moet doen… Sinds ik het huis uitben is mijn band met mijn broertje ook veel beter geworden, hij komt zelfs vaker hier langs om te gamen ofzo haha maar oke hier heb je niet zoveel aan…

ik heb hetzelfde alleen nog erger wij hebben in 3 jaar denk ik 10 woorden tegen elkaar gezegt en dat waren geen lieve woorden voor de duidelijkheid
ik ben bijna 16 en zij is bijna 18
mijn ouders die denken dat het wel overgaat maar ik vind het echt kut

misschien is praten erover, misschien voelt zij het ook zo.
en samen dingen doen?