zus & contact

ik ben eigenlijk 14, en me zus is bijna 30 (bijna 31),
die heeft kort gezegd een vriend die niet goed snik is (blowen, drugs, etcetc.) en samen zijn ze superarm. wij (me moeder & ik) helpen haar veel met alles alleen soms ziet ze t leven niet meer zitten. superzielig vind ik dat.

dus nu heeft ze iets bedacht dat voor haar leuk is, voor mij niet.
ze wil verhuizen naar de andere kant van nederland!
oke, dan komt er een heel 'prive’stuk dat ik ff niet ga vertellen, maar het komt erop neer dat ik haar niet meer kan zien als ze daar naar toe gaat. ik vind het ook superzielig voor me moeder, die huilt iedere week erom. maar wat kan ik doen? ik wil wel contact met haar.

i hope anybody could give me good advice! xme

en je blijft maar topics openen…

Ben je EIGENLIJK 14?

Is je zus bijna 30 of 31?

ja ik ben 14, ik maak mezelf niet bekend, en me zus is BIJNA 31.
sorry, ik zal t hierna niet snel meer doen. but help me.

je bent 14 en 16?
dubbelleven?

ff serieus, waarom geef je je uit als 16 jarige?

Huh? Waarom staat er dan op je profiel dat je 16 bent?!

OT: praten met je zus? En kan je écht niet langs bij je zus als ze ergens anders gaat wonen?
Misschien kan je haar overhalen dat ze wat dichterbijer (of hoe je dat ook zegt) gaat wonen?

Ik ben zelf 18, en ook verhuisd naar de andere kant van Nederland, en heb mijn twee zusjes daar achter gelaten. Toch ga ik in de zoveel weken met de trein naar ze toe, om effe de stad in te gaan en te kletsen. Ook sms en bel ik ze vaak…

Kan dit ook niet gewoon bij jou? Want op zich is het niet zo’n ramp dan, ik ben best gelukkig, natuurlijk missen we elkaar wel eens, maar hé, het is niet meer zo dat de enige communicatie via een postduif gaat!

je kunt er toch gewoon heen met de trein?

Ze wlt zichzelf toch niet bekend maken?
dat zegt ze toch?!
en ja tis misscihen niet slim dat ze zoveel topics opent, maar dan zit ze dr duidelijk mee toch, help dr dan gewoon ipv van te zeiken want hier schiet ze ook niks mee op.

Tuurlijk heeft je moeder het zwaar, maar ik denk dat je als 30 jarige ook eens je eigen pad wil kiezen. Ik ben 18 en woon ook 200 km van mijn ouderlijk huis. Ik denk dat ze jou en je moeder nog wel komt opzoeken hoor.

Jullie vergeten dat de volle prijs voor een treinkaartje betalen erg duur is.

ze is volwassen je kan niet altijd haar elke dag blijven zien eens gaat iemand z’n eigen weg vooral als je al bijna 31 bent?
thoeft toch niet te betekenen dat omdat zij verhuist dat je haar nooit meer kan zien? natuurlijk zal dat niet elke dag/week zijn, maar eens in de zoveeltijd kan je met de trein naar dr toe gaan toch? en in die tussen tijd bestaat er ook nog zoiets als hyves, msn, webcam, skype, brieven, telefoon, sms.
succes.

ja oke hyves, msn, etc. das wel nice natuurlijk,
maar toch… i want to see her.
well, thanks voor de tips… denk ik…

=D x

Je zus moet gelukkig zijn, en als dit haar gelukkiger maakt vind ik het een goede keuze van haar. Natuurlijk is het rot voor jou, maar je kunt haar toch in het weekend/de vakantie opzoeken met de trein? Mijn zus woont nu ook met de auto 3 uur bij mij vandaan [trein 2 uur]. Ook niet leuk maar ik zoek haar gewoon op in het weekend en zij mij ook vaak.

Verder moet ze gewoon kappen met die vriend lijkt me.

ey, ofcouse heb je gelijk hoor, als het gaat om die vriend, maar mag ik misschien zeggen dat ik 14 ben, geen 16 en dus niet met de trein mag?
en dat t niet kan, vanwege de familie?
i’m sorry, but thanks voor givin’ me advice about it…
alleen tot nu zie ik niet echt bepaald… eh… hoe zeg je dat?
een uitweg…

Maar zij kan toch wel de trein naar jou pakken? En dan een dagje weg samen? Bios, stad, sauna, whatever?

Ja kan inderdaad wel, het probleem is dat ze niet zo veel geld heeft, en dus kan dat niet vaak gebeuren. well, beter soms dan nooit. ik ga dat wel voorstellen ja, kijken of dat kan! :slightly_smiling_face: