zulk soort gaten maken (ripped jeans)

hai meiden.
ik wil graag van een zwarte broek een ripped jeans maken met gaten zoals deze:

ik vraag me af hoe ik dit het beste kan doen want ik wil de broek niet verpesten, heeft iemand handige tips/weetjes om de gaten op deze manier te krijgen? en welke materialen moet ik gebruiken?

ik zou even een tutorial op youtube zoeken, en je kan dit soort gaten met een stanley mes maken, ik zou het eerst proberen op een superoude broek of op een stuk wat echt stuk mag.

dubbel.

als je dat doet is je broek sws al verpest!

^ ik vind juist van niet, het staat echt heel leuk als je het stoer combineerd! (:

Schuurpapier, tornmesje zoiets? Of een klein knipje maken, uitscheuren en dan schuurpapier zoiets? Of inderdaad, kijk op youtube?

Met een stanley-mesje. En kan je hier nou echt niets over vinden op google?

Iig niet zoals de meeste tutorials hoe je distressed jeans maakt. Inderdaad met een stanley mesje en dan de stukjes die “los” zitten latem oprollen (weet niet hoe ik dat anders moet uitleggen haha). Maar dus niet met een pincet ofzo. De rafels komen vanzelf als je m wast.

lol ik had mijn broek gewoon aangetrokken want er was perongeluk een gat ingekomen en dan met een zakmes gewoon hop hop hop

dat vind ik een goeie

ik heb gewoon een gat geknipt en dat met een soort ijzeren borsteltje wrijven zodat er een beetje raveltjes aan komen te hangen,

Hahahah ik heb die broek volgens mij! XD

Anyway er zijn veel manieren. Van schuurpapier tot echt met stenen eroverheen. Google puilt ervan uit, dus ik snap niet waarom je even niet hebt gezocht op internet.