Zuipen en blowen.

Hai meiden,

Het is nu wel heel serieus aan het worden tussen mij en een jongen. Hij is 22, super lief, maar drinkt ieder weekend teveel, en rijdt dan nog gewoon op de scooter naar huis.
Ook blowt hij regelmatig.

Ik heb hier geen problemen mee, maar mijn vriendinnen vinden hem niet leuk, omdat hij dus drinkt en rijdt, en blowt.
Nouja, blowen is zijn eigen keuze, van mij mag hij hoor, als het niet te vaak word, en als hij er gewoon eerlijk in is.
en ook teveel drinken, ja ik vind het ook niet helemaal mijn probleem als hij zijn rijbewijs kwijt is… Had ie maar eerder na moeten denken.

Is het raar dat ik zo denk?

drinken en rijden kan echt niet, voor hetzelfde geld rijd je iemand dood he.
ik zou er zeker even over praten, want dat vind ik echt te ver gaan.

Ehm, nee.
Alleen rijden onder invloed is wel immens dom. Drinken en blowen moet je lekker doen. Maar rijden onder invloed heeft meer gevolgen dan alleen je rijbewijs kwijtraken…

Beetje.
Maar ja als jij er geen moeite mee hebt dan zie ik geen probleem.

Toch heb ik er een beetje een apart gevoel bij, alsof je het eigenlijk niet interesseert hoe hij zijn leven leid en dat vind ik wel raar.

-

Ja ik interesseer me zeer zeker in zijn leven!
Maar ik ga hem niks verbieden, ik wil ook niet dat hij mij dingen verbied. En wat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet zegt mijn oma dan altijd! :slightly_smiling_face:

Rijden onder invloed is echt een no go.

Ik vind het niet raar dat je zo denkt hoor.
Je vriendinnen zullen hem uiteindelijk toch moeten accepteren als jij bij hem blijft.

Ben ik mee eens, maar ik vind niet dat het hier bij opgaat.

Ik snap je vriendinnen wel ja; een jongen die drinkt en blow komt toch meer over als een ‘foute’ jongen. En hij kan buiten het weekend nog zo leuk en lief doen, maar er kunnen meer erge dingen gebeuren als hij teveel op heeft dan je denkt…

je vriendinnen hebben misschien wel gelijk, maar als jij verliefd op die jongen bent dan moet je er gewoon voor gaan, als hij van je houd en jij hebt er echt last van hebt dan zal hij dat heus wel voor je opgeven, of in iedergeval: minder drinken of een taxi bellen/bob regelen. je snapt me wel denk ik :slightly_smiling_face:

Ik snap je.
Maar inderdaad, hij vroeg ook of ik dan niet vaker op de bank wou zitten etc. Dus ik denk ook wel dat het goed komt.

Bedankt meiden! :slightly_smiling_face:

you welcome.

Drinken en rijden zou ik wat van zeggen. Maar drinken sweekends en blowen in het algemeen heb je gelijk in, moet ie lekker zelf weten. Wat vreemd eigenlijk dat je vriendinnen hem niet leuk vinden… Kijk als een vriendin van mij een kerel heeft, die ik niet leuk vind, dan gaat het er mij alsnog om of hij haar goed behandelt en gelukkig maakt. Dan ga ik het niet voor haar verpesten of haar een rot gevoel geven door te zeggen dat ik hem niet leuk vind, ik vind dat echte vriendinnen zo niet doen…

Rijden onder invloed is dom.
Ikzelf heb ook niks met blowen. Gewoon omdat je via dergelijke drugs gemakkelijker doorgaat met harddrugs, verslaafd wordt, geld verspeelt, etc. Daarom is m’n vriend voor me ook zwaar geminderd met blowen toen we een relatie kregen. Eerst deed hij het bijna dagelijks - ook onder schooltijd - en nu maximaal één keer per maand als hij met z’n broer/vrienden is.
Het liefst wil ik dat hij er helemaal mee stopt, maar dit is voor voorlopig al heel wat voor hem.

Maar je moet je niet laten sturen door je vriendinnen in zo’n situatie. Als jij er geen problemen mee hebt dat hij zoveel drinkt en ook blowt, dan is dat jouw beslissing.

ik knap persoonlijk af op blowen, maar goed als het niet in mijn buurt gebeurd vind ik het prima. Maar drinken en rijden!? Als hij zelf wat breekt prima, maar voor hetzelfde geld rijdt hij iemand dood.

Ik zou zelf niet zown vriend willen hebben. Ik vind het echt dom en bovendien gevaarlijk. straks is jou vriend verantwoordelijk voor het doorijden van iemand omdat hij drank ophad ><

Ben benieuwd of je nog zo denkt als je vriend onder invloed dood rijdt. Of als hij het zelf is, of wat dan ook in die richting.