Zucht, zorgverzekering kiezen

Goed het is weer zo ver, ik en waarschijnlijk vele anderen met mij moeten zich weer gaan buigen over hun zorgverzekering. Echter heb ik geen idee waar te kijken, door de bomen zie ik nauwelijks het bos meer. Ik ben via diverse zorgverzekering vergelijkers (zoals deze http://www.prijsvergelijker24.nl/zorgverzekeringen-vergelijken/) aan het vergelijken.

Maar welke zorgverzekeraar is nou eigenlijk het meest compleet tegen het laagste tarief? Je weet vooraf namelijk nooit wat je kan overkomen en ik zie de zorg wel steeds duurder worden.

Girls, please enlighten me :slightly_smiling_face:

Ik ben verzekerd bij FBTO. mijn enige eis is namelijk± 100,- betalen en alleen voor de tandarts aanvullend verzekerd zijn :"D

Betekend wel meteen dat ik 100 vrijwillig eigen risico heb, en ik kan nu wel heel dapper zeggen dat me nooit wat gebeurd (want ik heb sinds m’n 18e nog nooit aan m’n eigen risico gezeten) maar ja idk. maar dat zien we dan wel weer. (niet de meest verstandige redenering).

Ik betaal 103 euro (geloof ik) per maand bij Ditzo.
Ben basis + aanvullend verzekerd + tandarts, dus vind dit eigenlijk hartstikke prima!

Ik maak een lijstje, met daarop de naam van de verzekeraar, de premie en het eigen risico. Momenteel was voor mij Univé het goedkoopst (ben paar maanden geleden 18 geworden). Ik wil het beste voor de minste prijs eigenlijk. Ik ben lang op zoek geweest maar kwam toen hierbij uit. Voor dit jaar wacht ik alle zorgverzekeraars af en ga ik weer een vergelijkingslijstje maken. Aan de hand hiervan maak ik een keuze.

Ik doe het altijd in december pas, want dan zijn alle tarieven bekend en dan via Independer om zo’n breed mogelijk vergelijk advies te krijgen.

-

Oke even een vraagje, ik wil gewoon bij de zorgverzekeraar blijven die ik al heb, dan hoef ik verder niks te doen toch? Mijn zorgkosten zijn nog niet afgeschreven van deze maand, dit gebeurd toch altijd de 27ste of heb ik iets gemist?

Mijne wordt altijd begin van de maand afgeschreven.
Maar als je niet wilt overstappen, hoef je inderdaad niets te doen!

Ah oke dan zal het er vanzelf wel afgaan! Ik ben echt zó slecht in al die grote mensen dingen, snap er nooit iets van bah :frowning_face: daarom dacht ik ik vraag het hier meteen maar even haha.

Ik zit bij CZ en betaal 112,33 per maand.

Ik kijk elk jaar in december wat de meest gunstige zorgverzekering is. Ik heb zelf een slechte ervaring met FBTO, dus daar ben ik sinds dit jaar vanaf gestapt. Ben sinds dit jaar verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea en ik denk dat ik daar voor volgend jaar ook gewoon verzekerd wil blijven, in tegenstellig tot een reactie boven mij ben ik daar hartstikke tevreden over! Toch weerhoudt dat me er niet van om in december even rond te neuzen bij andere zorgverzekeraars :slightly_smiling_face:

Wat voor problemen had je bij FBTO?

Ik ben verzekerd bij Menzis, ik betaal geloof ik €115,- euro in de maand. Ik heb naast mijn basisverzekering mijn aanvullende en tandartsverzekering in één. Ik krijg ook zorgtoeslag.

Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met Menzis.

Ik kijk ook december pas. Dan ga ik na of ik veel zorg nodig denk te hebben (om te bepalen hoe hoog ik mijn eigen risico zet) en baseer daarop mijn keuze. Ik heb de laatste jaren slechts één keer aan mijn eigen risico gezeten, wat was omdat ik 4 verstandskiezen heb laten trekken dat jaar. Nu heb ik een basisverzekering bijanderzorg voor minimale premie en maximaal eigen risico. Hiermee bespaar ik zo’n 360 euro aan premie (iets van 30 euro minder per maand dan wanneer ik minimaal eigen risico had), maar daarnaast zou ik in het ergste geval 500 euro extra betalen (875 ipv 375) om mijn eigen risico af te betalen, maar dat is dus alleen als ik de zorg nodig heb. In het ergste geval lever ik dus 140 euro in MITS ik mijn hele eigen risico opmaak. Dit is een bedrag wat ik desnoods wel zou kunnen missen dit jaar, dus durfde ik het risico te nemen. In het gunstigste geval bespaar ik 360 euro, in het slechtste geval kost het me 140 euro meer dan anders. Maar als je de zorg nodig hebt raad ik wel aan om aan minimaal eigen risico te gaan denk ik. (Lang verhaal, sorry daarvoor, maar hoop dat mensen er wat aan hebben:).

Ik betaal €88 bij Ohra (is wel minder dan normaal omdat ik daar nog 4 verzekeringen heb lopen en dus iets korting krijg)
Heb gewoon het basis pakket. Ik heb wel eerder een uitgebreider pakket genomen wegens diverse redenen, maar gezien het eigen risico €370 ofzo is (en volgend jaar vast weer omhoog gaat) vind ik het níet meer de moeite waard een duurder pakket te nemen.
Als je flink boven je eigen risico uitkomt is het natuurlijk wel gunstig

Ik betaal volgens mijn 105 euro via Univé ZEKUR, de jongerenvariant wat betreft de zorgverzekering. Ik ben aanvullend verzekerd, omdat ik van mijn ouders geen basisverzekering mocht afsluiten.

Ik moest bij FBTO betalen voor medicijnen die ik bij een vorige zorgverzekering nooit heb hoeven betalen. Ik snapte daar niks van en heb gebeld, maar ik werd aan de telefoon afgesnauwd en ik kreeg de indruk dat mevrouw mij dom vond. Ook de operatie voor mijn vriend wilden ze niet vergoeden. Ben daarna overgestapt naar Zilveren Kruis en daar gaat het eigenlijk allemaal prima gelukkig!

Ik betaal iets van 91.80 bij FBTO en heb geen tandartsverzekering. En ook al ben ik 21 en woon ik op mijn eigen ik laat nog steeds mijn moeder mijn zorgverzekering regelen :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik zit trouwens altijd aan mijn eigen risico maar dat komt door medicijnen etc. Die zijn nogal duur want de goedkopere variant werkt niet bij mij :’)

Ik betaal momenteel €63 euro bij Zilveren Kruis Achmea. Heb werkelijk nooit problemen daarom mijn eigen risico op het hoogst. Maar uitgerekend dat ik dat na een jaar eruit heb(t.o.v. normaal eigen risico), mocht me wat gebeuren.
Ook kan je vaak korting krijgen als je je hoge school of universiteit invult. :slightly_smiling_face: