Zouden jullie naar een andere school gaan?

Ik zeg niet dat ik ga ik zeg dat ik het wil.
Ik vroeg niet alleen wat je zou doen, je hoeft ook neit persé te reageren.
Maar ik dacht misschien heeft iemand anders dit wel gedaan of iets soortgelijks…
Ik was trouwens voor het schrijven van het topic niet vastbesloten.

Life’s a bitch.

Persoonlijk zou ik het niet doen, maar dat is omdat ik niet graag helemaal overnieuw begin. Je moet maar doen wat je zelf wilt.

Dat jij van school wilt veranderen omdat je niet graag regels volgt, omdat het je verveelt en omdat je niet graag op het feit gewezen wordt dan je onder iemand staat, betekent dat jij je of moet aanpassen of het moeilijk gaat hebben later. Want zelf als je het geluk hebt een baan te vinden die bij je persoonlijkheid past, ga je nog steeds te maken hebben met die drie punten.

Good luck.

Je vroeg ons om meningen, dit is de mijne. Als je er niet mee om kan gaan en enkel positieve reacties wilt hebben, moet je maar naar je moeder gaan die toch achter je staat.

Ja, dat zoiezo, daarom ook dit topic.
Het is wel lastig, want ja het is natuurlijk wel te doen op deze school maar ik vind het zonder om te blijven als die andere school me meer trekt zegmaar.
In de brugklas ging ik trouwens niet naar die school of zo’n soort school omdat ik dan met de trein moest en dat vonden mn ouders op die leeftijd niet zo’n goed idee.

Serious, ik weet hoe ik me moet gedragen ik werk en heb daar mensen boven me staan.
Maar je word op die school niet echt leuk behandelt ofzo meer als een getal dan als een “kind”.
Nouja misschien vind jij dat fijn maar ik niet.
Bovendien wil het feit dat ik nu als puber na 3 jaar klaar ben met een niet zo leuke school niet zeggen dat als ik in de 20 ben en een vaste baan heb ik naar een half jaartje stop omdat ik de baas niet mag.
Je verandert naarmate je ouder word nogal

Ik vind het trouwens ook niet erg om opnieuw te beginnen vind het wel fijn een keer iets nieuws.

Mensen veranderen van school omdat ze zodanig gepest worden dat ze het niet meer aankunnen, niet omdat ze het saai vinden.

En dat is toch wat ik zei? Jij wilt zo graag iets nieuws, je baan die je voor tientallen jaren zal moeten houden, zal je dan ook wel vlug beu worden.

Behandeld als een getal? >.<
Nou, ik zou eerder willen worden behandeld als een volwassene ipv een kind, maarja.

Geloof me ik ken mensen die dat wel doen.
Vind je dan dat alleen mensen die gepest worden iets mogen veranderen in hun leven, verder mag je als je je ergens niet gelukig bij voelt niets doen??
logisch

Ik heb mijn post nog veranderd. Als je het nog geen drie jaar kan uithouden op je school omdat je iets nieuws wilt, zal je het ook niet uithouden op een werk dat je bijna de rest van je leven moet houden. Als jij niet gelukkig kan zijn zonder constant verandering, zal jij ook niet gelukkig zijn op je werk. Want geloof het of niet, van je werk verander je niet zo makkelijk als van je school.

Ik vind dat het probleem voornamelijk aan je karakter ligt en dat als je daar niets aan doet, je problemen gaat krijgen. Maar jij weet blijkbaar toch al zo goed wat je moet doen, dus vraag ik me af wat het nut eigenlijk is van naar onze meningen te vragen.

En ben je trouwens zeker dat je het niet alleen doet omdat ‘al die andere mensen’ het doen? Lijkt me typisch een denkwijze die ik op jouw leeftijd ook had.

Joh, op een andere school kom je weer andere problemen tegen.

Ik zou het absoluut niet doen, maar het is jouw keuze natuurlijk. Verder is het toch ook hartstikke leuk om samen met je vrienden eindexamen te doen en op stedenreis te gaan?

Zo klink je wel anders…
En nu zeggen de meesten hier dat ze het niet zouden doen ‘hoefden ze toch niet per se te reageren’.
Beetje raar, wij reageren om je advies te geven.

En de meerderheid zegt dus nee.

Ik weet niet wat je bedoelt met al die andere mensen??
Ik had mijn mening hierover en heb toen met een paar mensen er over gehad wat zij er van vonden etc…
Ik ben vrij onafhankelijk qua groepjes maarja dat is weer een heel verhaal.
Vind het trouwens erg knap dat je mijn karakter zo goed weet in te schatten, vooral omdat je niet weet dat ik nu bijna 1 jaar op dezelfde plek werk(wat volgensmij vrij lang is voor iemand van 15?) bij een baas waar tog zeker veel mensen van mijn leeftijd binnen een week weg waren gegaan vanwege zijn gedrag.
Dus hopelijk begrijp je dat ik niet om de zoveel tijd mijn hele leven verander omdat ik er klaar mee ben.

Hoeveel mensen denk jij die er eigenlijk het werk doen dat ze willen doen? Om een grotere kans te hebben dat te vinden moet je al hogere studies doen en moet je in het middelbaar al enige discipline aan de dag leggen… Zoniet, heb je echt maar heel weinig keuze. Zeker met de economische crisis van tegenwoordig.

ik zou het zelf niet doen, want ik raak snel gehecht aan dingen. ik zou niet zonder mijn vriendinnen op school kunnen.

Wat? Een heel jaar? I’m impressed :thinking:
Ah, doe gewoon wat je niet laten kunt. Als dat is wat je wil horen.

lol hij klinkt hetzelfde als mijn school xD al heb ik het er wel naar mijn zin…

het gras lijkt altijd groener aan de overkant…

Bedoel je nou dat 15-jarigen eerder ontslagen worden of zo…?
Maar het wil wel wat zeggen als je zo reageert op mensen die je alleen willen helpen, maar het niet met je eens zijn.