Zouden jullie naar een andere school gaan?

Heee=)

Ik zit met niet echt een probleem maar ik vind het gewoon irrietant,
het zit zo: Ik zit nu 3 jaar incl deze paar weken op dezelfde middelbare school.
Maar ik vind de school eigelijk helemaal niet leuk, het is een gewone school met vrij strenge regels je word bijvoorbeeld meteen gestraft alsje te laat komt of je huiswerk bent vergeten het gaat niet echt meer om wie je bent en hoe je je voelt maar gewoon om wat de regels zijn.
Nouja regels horen er natuurlijk te zijn maar ik vind het gewoon echt niet gezellig, de sfeer en alles bah! Het is ook nog een vrij grote school ongeveer 1500 leerlingen dus niet echt persoonlijk, das ook niet echt leuk.
Verder word ik ook niet gepest ofzo ik heb genoeg vrienden maar ik ben er gewoon klaar mee.
Iedere dag de zelfde weg naar school,dezelfde hoofden,zelfde manier van les geven gatver=(
En ik zat er dus aan te denken om naar een school in een nabijgelegen stad te gaan dat is ongeveer 15 minuten met de trein.
Ik heb ook al een school gezien die me leuk lijkt met maar iets van 250 leerlingen.
Dus dat lijkt me wel wat x)
Ik denk alleen dat aangezien ik in 4 havo zit en dus nog 2 jaar moet iedereen er tegen is en zoiets hebben van"Je moet nog maar 2 jaar hou nog even vol ben je er door heen en anders blijf je daar zitten vanwege de veranderingen."
Nouja hoop het niet maar ik vroeg me af wat jullie er van vinden of wat jullie zouden doen, of misscien heeft iemand iets soortgelijks gedaan?
Nouja iig bedankt(:

Ja, misschien word het op een gegeven moment wel saai dat klopt idd, maar de sfeer op die school spreekt me echt aan: je bent veel vrijer en je kunt zeg maar normaal met leraren praten zonders dat ze bewust met atitude gaan praten om het verschil tussen jouw en de leeraar te laten zien =(

Mijn moeder die begrijpt het en zij begon zelf over die school,verder heb ik er ook het geld voor.

Ik ben ook van school gewisseld! maar dat was van het mbo naar de havo. Je moet gewoon je hart volgen, ik deed het gewoon! En het is goed gekomen!:smiley: dus ik raad aan om gewoon te doen wat je het liefst wil… Het is dan wel irritant omdat je veel gemist hebt btw

School is nou eenmaal niet leuk… en niet veel mensen vinden het wel leuk :wink:
Ik zou het denk ik gewoon nog maar 2 jaar volhouden en goed je best doen.

that’s life

Klinkt als een Vrije school, waar je heen wil…?

Ga je later ook om de drie jaar van werk veranderen omdat het je verveelt of omdat je baas wil dat je je plaats kent? Kom op zeg.

Klinkt als mijn school, haha. Succes!

Meestal is een kleine school of particulier of het is speciaal onderwijs.
En alles went, dus mocht je nu naar die school gaan, dan vind je 15 minuten in de trein zitten ook saai worden.

Elke school wordt saai, elke dag hetzelfde hoort erbij, dat is bij werk ook.
Ik zit op een school met meer dan 3000 leerlingen dus nog veeeel onpersoonlijker maar zo voelt het niet.
Ik denk dat je gewoon nog ff 2jaar moet volhouden
:slightly_smiling_face:

je moet het zelf weten. maar het word er vast niet beter op.

ooo ik verveel me ook op school, zit er al 4 jaar op. Moet nog 2 jaar, helaas is er geen andere nabij gelegen school. dus moet ik het hiermee doen. Maar ik begrijp je probleem wel. Ik zou 't toch nog 2 jaar volhouden :wink:

ik vind het een beetje onzin dat je ‘‘zeurt’’ over de regels, denk je dat op die andere geen regels zijn? of minder strengere?
en ook dat je zeurt over het onpersoonlijke, ik zit op een school met 2200 leerlingen en heb nog nooit een onperesoonlijk gevoel gehad… denk jij dat op die school met 250 leerlingen elke leraar jou kent, dat ze alles van je weten, dat denk ik niet…
en school is nu eenmaal niet altijd een feest,
en als je gewoon vrienden op je school hebt
zie ik persoonlijk niet in waarvoor je zou veranderen…
maak het gewoon gezellig met je vriendinnen en alles komt goed…

School is er niet om leuk of gezellig te zijn, het is er om te leren. Als het zo oersaai is, doe er dan dingen naast die leuk zijn zoals een sport of club.

Niet elke school wordt saai, ik vond mijn middelbare school vanaf het eerste tot het laatste jaar (en nu ik er niet meer op zit nog steeds) supertof! Echt de beste school ooit.
Ja die andere school zal inderdaad fijner, en persoonlijker zijn. Maar is het echt nodig? Als het verder goed gaat op school en je nergens (leraren bijv.) erge problemen mee hebt zou ik denk ik gewoon de laatste twee jaar op die school blijven.
Maarja, ik snap ook wel dat als je je school niet leuk vind en alles zo onpersoonlijk is je je motivatie misschien wel kwijtraakt.

Idd. Ik heb ook echt heel erg een hekel aan leren en huiswerk maken, maar ik doe vwo. En ik doe vrij veel buiten school om…

Ik heb in mijn derde middelbaar ook van school verandert, maar dat was meer omdat ik moest om bepaalde redenen, en dat was ook een helemaal andere school en in het begin is het misschien leuk omdat het nieuw is, maar na dat je er een paar weken zit begint het ook allemaal saai te worden, en mits je nog maar twee jaar moet zou ik gewoon blijven zitten dus, dan heb je ook niet al die administratieve problemen!

Ik ken iemand die naar dezelfde school is gegaanomdathaar ouders dezelfde school als de mijne niet goed vonden ook om dat onpersoonlijke en het met ogen dicht voolgen van de regeltjes.
En het bevalt haar heel goed.
Ik wil ik het zowiezo nog steeds doen.
En wat betreft die opmerking over dat ik na 3 jaar weer van baan zou verwisselen denk na over zo’n opmerking want school is niet hetzelfde als een baan.
Een kiezen van een baan basseer je zoiezo op andere dingen en heeft ook met je persoonlijke smaak te maken, dus het past automatisch meer bij je en je word met wat ik wil doen telkens opnieuw uitgedaagt.
Het is eigelijk niet echt vergelijkbaar met de middelbare schoold dus ik snap niet helemaal waarom iemand dat erbij betrekt maargoed.

Als je al vastbesloten was het te gaan doen, waarom vraag je het dan aan ons?

Op iedere school zijn andere regels er zijn zelfs verschillende soorten scholen voor verschillende soorten onderwijs, ik heb me er in verdiept voor ik nadacht over een andere school.
Ik zeur niet dit is gewoon wat ik voel en waar ik iets aan wil doen.