Dit zal wel een lang verhaal worden, dus prepare yourself.
Ik ben al 2 jaar samen met mijn vriend en heel gelukkig. We praten over samenwonen en in de toekomst trouwen. Nu heeft mijn vriend iets gedaan waar ik echt niet van weet of ik het hem moet/kan vergeven, al denk ik dat het merendeel van jullie na het lezen van dit verhaal zal zeggen dat ik er een punt achter moet zetten. Nja, misschien probeer ik het gewoon van me af te schrijven.
Vorig jaar, vlak voor de kerst, is het een paar weken uit geweest tussen ons. We hadden een heftige ruzie en in een emotionele bui heb ik er toen een eind aan gemaakt. Ik heb me twee weken lang zo ontzettend kut gevoeld, zo veel gehuild. Tot ik uiteindelijk na 3 weken de moed bij elkaar heb geraapt om hem te bellen en te vragen of hij niet terug wou komen. Dit deed hij.
Een maand daarna belde hij me huilend op om te zeggen dat hij een SOA had. Bij mij gingen natuurlijk meteen de alarmbellen af. Ik heb mezelf meteen laten testen en godzijdank had ik niks. Aan vriendlief natuurlijk een verklaring gevraagd. Zelfs gevraagd of hij, toen het een paar weken uit was, iets met een ander had gedaan, maar hij zwoor van niet. Hij beloofde me dat hij niks gedaan had, zwoor zelfs op zijn moeder. Toen ik vroeg hoe hij dan aan die SOA kwam, antwoordde hij dat hij al eens eerder een SOA had gehad voor mij (dit wist ik…) en dat het waarschijnlijk terug was gekomen. Heb het even opgezocht op internet, en dat kan, maar niet na 1.5 jaar nog… Stom als ik was geloofde ik hem. Hij was echt niet het type om rond te neuken.
Daarna is het goed gegaan, we hebben elkaar weer helemaal gevonden en het ging beter tussen ons dan ooit. Totdat… ik gister in de mailbox van zijn moeder zat. Ik moest uit haar naam een mailtje sturen en keek in de map ´verzonden´ of alles goed is gegaan. Opeens zag ik een bericht staan met ´WhatsApp-chat met ***’ . In dit gesprek heb ik een zeer gedetailleerd verhaal kunnen lezen tussen mijn vriend en een of ander meisje. Het gesprek was heeeeel erg expliciet.
Ik natuurlijk meteen mijn vriend op gebeld, die het in eerste instantie ontkende. Na wat aandringen ben ik erachter gekomen dat hij in die 3 weken dat het uit was een TRIO heeft gedaan met 2 wijven. En daar dus een SOA van heeft gekregen. En daar nooit iets over gezegd heeft, zelfs toen ik hem gesmeekt heb om het asjebliefft te zeggen. Hij werkt zelfs samen met een van die meisjes, waardoor ze soms uren alleen in een ruimte zijn.
Mijn vriend heeft geen verklaring hier voor, hij heeft uren gehuild en gezegd dat het de stomste fout in zijn leven was, maar dat we uit elkaar waren… Zouden jullie dit kunnen vergeven van jullie vriend, of zouden jullie weggaan? want mijn hele leven is een beetje ingestort en ik kan niet meer helder nadenken.