Zouden jullie je vriend dit vergeven?

Dit zal wel een lang verhaal worden, dus prepare yourself.

Ik ben al 2 jaar samen met mijn vriend en heel gelukkig. We praten over samenwonen en in de toekomst trouwen. Nu heeft mijn vriend iets gedaan waar ik echt niet van weet of ik het hem moet/kan vergeven, al denk ik dat het merendeel van jullie na het lezen van dit verhaal zal zeggen dat ik er een punt achter moet zetten. Nja, misschien probeer ik het gewoon van me af te schrijven.

Vorig jaar, vlak voor de kerst, is het een paar weken uit geweest tussen ons. We hadden een heftige ruzie en in een emotionele bui heb ik er toen een eind aan gemaakt. Ik heb me twee weken lang zo ontzettend kut gevoeld, zo veel gehuild. Tot ik uiteindelijk na 3 weken de moed bij elkaar heb geraapt om hem te bellen en te vragen of hij niet terug wou komen. Dit deed hij.

Een maand daarna belde hij me huilend op om te zeggen dat hij een SOA had. Bij mij gingen natuurlijk meteen de alarmbellen af. Ik heb mezelf meteen laten testen en godzijdank had ik niks. Aan vriendlief natuurlijk een verklaring gevraagd. Zelfs gevraagd of hij, toen het een paar weken uit was, iets met een ander had gedaan, maar hij zwoor van niet. Hij beloofde me dat hij niks gedaan had, zwoor zelfs op zijn moeder. Toen ik vroeg hoe hij dan aan die SOA kwam, antwoordde hij dat hij al eens eerder een SOA had gehad voor mij (dit wist ik…) en dat het waarschijnlijk terug was gekomen. Heb het even opgezocht op internet, en dat kan, maar niet na 1.5 jaar nog… Stom als ik was geloofde ik hem. Hij was echt niet het type om rond te neuken.

Daarna is het goed gegaan, we hebben elkaar weer helemaal gevonden en het ging beter tussen ons dan ooit. Totdat… ik gister in de mailbox van zijn moeder zat. Ik moest uit haar naam een mailtje sturen en keek in de map ´verzonden´ of alles goed is gegaan. Opeens zag ik een bericht staan met ´WhatsApp-chat met ***’ . In dit gesprek heb ik een zeer gedetailleerd verhaal kunnen lezen tussen mijn vriend en een of ander meisje. Het gesprek was heeeeel erg expliciet.

Ik natuurlijk meteen mijn vriend op gebeld, die het in eerste instantie ontkende. Na wat aandringen ben ik erachter gekomen dat hij in die 3 weken dat het uit was een TRIO heeft gedaan met 2 wijven. En daar dus een SOA van heeft gekregen. En daar nooit iets over gezegd heeft, zelfs toen ik hem gesmeekt heb om het asjebliefft te zeggen. Hij werkt zelfs samen met een van die meisjes, waardoor ze soms uren alleen in een ruimte zijn.

Mijn vriend heeft geen verklaring hier voor, hij heeft uren gehuild en gezegd dat het de stomste fout in zijn leven was, maar dat we uit elkaar waren… Zouden jullie dit kunnen vergeven van jullie vriend, of zouden jullie weggaan? want mijn hele leven is een beetje ingestort en ik kan niet meer helder nadenken.

ehm nouja aangezien jullie niks hadden toen het gebeurde en hij het wel heeft gezegd toen hij van de soa wist, zou ik dat wel vergeven ja…
alleen dus het liegen over HOE hij eraan kwam, zou ik niet kunnen waarderen. ik zou daar wel duidelijk over zijn van dat als hij in het vervolg zoiets nog eens verzwijgt of erover liegt dat het dan wel klaar is. maar omdat het niet gebeurde toen jullie iets hadden, zou ik het niet om die reden uitmaken.

Hij is niet vreemd gegaan en heeft er duidelijk veel spijt van. Ik wil niks goed praten, maar ik begrijp et ook altijd wel als iemand over dit soort dingen liegt, al zou ik daar ook heel boos om zijn. Maar ja, ik denk wel dat ik het hem zou vergeven. Maar uiteindelijk draait het erom of jij met hem verder kan gaan, of jij hem dit kan vergeven.

Meid, ik herken je gevoel echt heel goed.
Ik snap dat je je vreselijk kut moet voelen.

Ik zou hem vergeven. Het is moeilijk wamt hij heeft tegen je gelogen maar je moet vooral onthouden dat hij loog voor jou. (Dat was bij mijn vriend zo in ieder geval) hij liegt omdat hij wist dat je gekwetst zou worden als hij over de trio zou vertellen. Dit praat het liegen niet goed maar daarom zou ik in jou geval mijn vriend wel vergeven.

Rationeel gezien kan je het hem wel vergeven ja, jullie waren uit elkaar dus heeft hij je eigenlijk niet bedrogen. Hij heeft wel gelogen, wat ook heel erg is, maar als je denkt dat je hem ooit terug kan vertrouwen zou ik het hem wel vergeven.
IK persoonlijk zou het niet kunnen denk ik.

Tuurlijk kan ik hem er niet op aanspreken, want technisch gezien was het gewoon uit.
Maar hij heeft er zo lang over gelogen, zelfs nadat ik hem smeekte het te vertellen.
Hij heeft zelfs een soa opgelopen en werkt zelfs samen met dat meisje… en laatst kwam ik zelfs langs op z’n werk waren ze met z’n tweetjes alleen…

Ik zie gvd de hele tijd voor me hoe hij daar met 2 wijven bezig is en het maakt me helemaal gek. Ik wil het hem zo graag vergeven want ik houd echt ontzettend veel van hem maar ik ben ZOOO conservatief wat seks betreft. hij weet dit.
Ik had niet verwacht dat jullie allemaal zouden zeggen dat jullie het je vriend zouden vergeven.
Natuurlijk omdat ik zelf helemaal overmand ben door verdriet. Ik heb gewoon geen idee hoe ik hem nog moet vertrouwen na dit allemaal… PFFF jongens he… kan beter met een zak aardappels trouwen -.-

ik snap je wel heel goed hoor. over dat eerste: nee, ik zou dat niet leuk vinden. maar wij doen dat zegmaar sowieso niet dus ik weet niet of het bij jullie ‘normaal’ is om vrienden van het andere geslacht te hebben waar je close mee bent en dan daartegen gaat praten na een ruzie? ik zou dat wel heel vervelend vinden en aangeven dat ik dat liever niet heb, maar dat is wel persoonlijk natuurlijk.

misschien kan je een goed gesprek voeren en uitleggen wat je dwars zit en dat je nu gewoon problemen hebt met vertrouwen? omdat je dit niet had verwacht en omdat hij erover loog. dat het zeker zou helpen als hij na ruzies niet meteen met een ander meisje gaat praten, maar met JOU praat. vertrouwen is belangrijk, vergeven is moeilijk.
misschien moet je even de tijd nemen om na te denken. geen break tussen jullie, maar een weekje rust zodat je kan bedenken of je zonder hem wil en zonder hem kan en of je hiermee kan leven ja of nee. eerst zou ik wel een goed gesprek voeren dus.

Ik zou nu nog geen beslissingen nemen omdat je nu overspoeld bent van verdriet. Ik zou hem niet dumpen maar geef even aan dat je wat rust nodig hebt, laat elkaar even met rust, laat het bezinken en heb het er over een week of 2 nog eens over.

Aan de manier hoe je reageert maak ik eigenlijk een beetje op dat jij het heel lastig gaat vinden om hem te vergeven. Klopt dat? Je bent op dit moment nog heel boos en verdrietig en dat moet je eerst even laten bezinken voordat je een keuze maakt, maar ik heb het gevoel alsof het jou niet gaat lukken om de relatie weer op te pakken.

Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik het hier ook heel moeilijk mee hebben gehad. Ik begrijp heel goed hoeveel pijn dit jou moet doen. Die pijn en het verdriet dat je nu hebt zal niet zomaar even snel over gaan, je hebt tijd nodig om het te verwerken en ik vind dan ook dat jouw vriend dat zal moeten accepteren en begrijpen. Als je hier zo 1 2 3 over heen kan zijn alsof het niks is, dan zou het je ook niet veel boeien. En als je echt van iemand houd, dan boeit dit je wel degelijk.

Ik geloof dus ook echt dat je heel veel om hem geeft zoals je zelf ook zegt. Ook geef je aan dat hij vaker aandacht zoekt bij meisjes als er iets tussen jullie is. Wat ik zou doen is goed bij jezelf gaan nadenken wat voor jou het beste is/voelt. Zijn er meer positieve dingen of meer negatieve dingen? Is hij wel echt te vertrouwen? Doet hij dit soort dingen ook niet stiekem tijdens jullie relatie als hij het al zo snel en makkelijk doet als het even niet goed gaat tussen jullie? Over zulke vragen zou je bijvoorbeeld kunnen gaan brainstormen en dan kom je er hopelijk van zelf achter wat het beste is om te doen.

Ik wil je heel veel succes wensen, want ik vind het heel naar voor je! :sob::muscle:

Ik wist niet hoe ik mijn mening moest opschrijven, maar DIT. In principe is hij inderdaad niet vreemdgegaan, maar ik zou absoluuuttttttt niet iemand als vriend hoeven die meteen maar even een trio heeft als het uit is? En dan ook nog een SOA oplopen EN blijven volhouden dat er niks is gebeurd? Wauw.

Wat TheBullshitman zegt klopt wel.
Dat is ook waar ik me het meest zorgen om zou maken.
Echt supeeeer veel jaar terug (in de tweede klas van het middelbaar) had een vriend van mij “verkering” met een meisje. Twee jaar lang. Toen het uit ging, had hij binnen twee weken “verkering” met haar beste vriendin. Beide hielden ze vol dat ze pas verliefd werden nadat het uit ging. Maar dit kán gewoon bijna niet.
Ik zou het een K U T gevoel vinden dat mijn vriend zou vrijen met een ander als het uit was tussen ons, maar met een vreemde zou ik hem nog kunnen vergeven. Maar dat het een collega is waarmee hij samenwerkt en nu nog steeds… nee.
Dan zit er dus al veel langer aantrekkingskracht tussen hem en zijn collega en die zit er nu misschien ook wel.

Eerst was ik stellig dat je hem kon vergeven maar nu ik hoor dat het een collega was,
Sorry dan was het voor mij klaar.

Dit maalt de hele tijd zo in mijn hoofd… Ik had idd ook niet verwacht dat zoveel mensen het zouden kunnen vergeven. Of er aantrekkingskracht is weet ik niet. Misschien sexueel maar niet emotioneel. We hebben wel eens vaker onenigheid gehad over seks, hij vond dat we het te weinig deden. Dusja hij heeft het in die 3 weken even goed gemaakt voor zichzelf… en inderdaad daarna gewoon samen doodleuk uren alleen in een kamer zijn? En alsof het allemaal niet genoeg is, zijn het meisjes die JAAAAREN jonger zijn dan hij en lijken op trolletjes pff…

Ik walg idd. ik kan me niet voorstellen dat ik ooit nog seks met hem kan hebben of hem aanraken…
Maar ik hou ook echt te veel van hem. Normaal is hij wel te vertrouwen en doet hij alles voor me, ik woon praktisch bij hem en ben iedere dag bij hem… misschien dat het me daarom EXTRA pijn doet…
Dus ik zit echt met 2 gevoelens… liefde en een sort van haat en walging. Ik denk idd dat ik hier meer moeite mee heb dan sommigen, en misschien is dit idd iets wat ik persoonlijk gewoon niet kan vergeven.

Dankjewel voor de harten onder de riem jongens! Dat doet me toch een beetje goed

Beetje nare reactie vind je niet? Dat je boos bent oke, maar zij hebben niks fouts gedaan. En dat ze alleen in die kamer zijn kan hij denk ik ook niks aan doen? Hij werkt en er moet werk gedaan worden. Als hij dat niet doet of gaat vertellen dat hij niet meer met haar kan werken, heeft hij een probleem denk ik. Je moet gaan kijken of je dit uiteindelijk achter je kunt laten.

Excuse my french

Ik zou hem denk ik niet kunnen vergeven, omdat ik heel moeilijk iemand daarna zou kunnen vertrouwen en daar maak je jezelf helemaal gek mee. En omdat ik teveel over zulk soort dingen nadenk. Ik zou het walgelijk vinden en over alles nadenken waar hij nog meer over zou kunnen liegen. Want als je hem smeekt om de waarheid te vertellen en hij liegt dan nog steeds, dan zou ik geen respect voor diegene kunnen opbrengen om het hem te vergeven. Ik zou hierdoor achterdochtig en paranoïde in de relatie komen te staan en dat zou ik het niet waard vinden.