Zou jij willen weten wanneer je dood gaat?

Stel dat je met 1 druk op een knop kon zien wanneer je doodgaat( datum, tijd enz )

Zou je het doen of niet? En waarom?

Nee. Je gaat naar dat moment ‘leven’, die laatste momenten dan, dat wil ik echt niet doormaken.

Lastig, aan de andere kant wel. Maar straks weet je ook de manier waarop en denk je dan arghh. Dus liever niet.

‘Hey wil je 31 mei 2014 naar mijn feest komen ?’
‘Nee sorry ik ga 30 mei 2014 dood dus ik kan niet’

Nee lijkt me niet echt leuk om het te weten. En ik denk niet dat het zou kunnen

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Nee echt niet. Vooral als het dan bijna die tijd is, geniet je denk ik helemaal niet meer van het leven.

Nee, dat zou ik niet willen weten. Dat lijkt me echt vreselijk.

nope.

Ja dat lijkt me best leuk

Stiekem wel, ik zou de verleiding niet kunnen weerstaan.

NO way.

Mmm opzich wel. Dan zou ik tenminste weten of het zin heeft om te gaan studeren of dat ik beter al mijn spaargeld kan gaan verbratsen aan flink stappen, haha.

Ik tover gewoon een nieuwe knop: duurt het nog lang of kort voor je dood gaat?

No way. Ik leef met de acceptatie dat ik elk moment dood kan gaan, maar ik wil absoluut niet weten wanneer dat precies is. Dan ga je teveel naar je dood toeleven. En de teleurstelling zou te groot zijn als blijkt dat ik nog maar een jaar te leven heb. Ik denk dat het niet echt goed zal zijn voor mijn psychisch welzijn om over die informatie te beschikken.

Dat is echt mijn grootste nachtmerrie. Ik wil helemaal niks weten. :’)

Maar aan de andere kant: stel dat je weet dat je over 3 maanden doodgaat. dan kan je wel nog dingen doen die je graag had willen doen, op reis bijvoorbeeld en afscheid nemen van iedereen.

Als je jong bent en niet ziek ga je er niet vanuit dat je 3 maanden te leven hebt. Je gaat naar school, je werkt. Als je weet dat je bijna sterft krijg je andere prioriteiten.