Stel je voor je hebt je eigen woning en je ouders wonen in het buitenland een warm land in Europa. Je hebt de keus om bij ze te gaan wonen, maar dan betekend dat je dan niet meer zelfstandig woont. Zou je deze kans pakken of zou je op jezelf blijven wonen? Graag bij de reactie zetten hoe oud je bent, want verschillende leeftijden denken overal anders over. Vind het zo’n moeilijk besluit dat ik wil weten wat anderen zouden doen…
Sowieso buitenland, aangezien ik sws nog lang niet het huis uit wil.
Ik ben 18.
Dat ligt eraan of ik daar carrière mogelijkheden heb. Zo ja, dan zou ik het doen en sparen voor een appartementje daar.
:’)
Ja, Spanje.
Nee en ik ben 19. Ik heb mijn eigen leven met mijn eigen ambities dus ik zou niet weten waarom ik mijn ouders achterna zou gaan.
Ik ben 19.
Ik zou het niet doen, dan laat je alles achter wat je hier hebt voor wat, een lekker weertje en je ouders waar je toch al zonder woont. Tenzij je niks hebt om voor te blijven, dan is het een ander verhaal.
Ik ga als 't goed is vanaf september 4,5 maand in Barcelona wonen ivm stage, maar ik zou er niet definitief willen wonen.
Het zou er wel van afhangen waar ze heen willen. Ik zou wel heel graag in Engeland willen wonen. Maar Frankrijk ofzo, nee dankjewel
Ik ben 17.
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Nog even erbijgevoegd, ik heb niets om voor te blijven, alleen een eigen woning… wat ik wel tof vind…
Wil nog meer reacties hoe meer reacties hoe beter ik een keus kan maken!
nee ik zou het niet doen omdat ik hier alles heb wat ik nodig heb , maar als je zoals jij niks hier hebt om voor te blijven dan zou ik wel gaan…
Aangezien ik zelf toch al een gedeelte van mijn leven in het buitenland heb, ook uit het buitenland kom en binnen 5 jaar zelf ga emigreren…zou ik kiezen voor het buitenland. Als dat betekent bij mijn moeder wonen, dan zou ik die kans aan grijpen. Daar komt uiteindelijk ook wel een woning waar ik terug op mijzelf zou kunnen gaan.
Als ik daar een opleiding kan doen en kan gaan werken zou ik het wel doen. Ben nu 18.
Ja, een nieuw begin maken enzo, lijkt me tof.
Tja qua economie enz waarschijnlijk niet, tenzij ik naar het noorden ga. Maar qua omgeving absoluut. Al ben ik ook wel iemand die graag thuiszit bij familie en vrienden. Ik wil ze niet kwijt.
In jouw geval zou ik dan ook gaan. Als ik niet zou studeren en geen grote ambities zou hebben, waarom niet…
ik ben 30 november naar het buitenland verhuist. Maar dan ook echt ver weg. Naar Curacao. Eerst had ik er echt geen zin in. Want ik zou mijn famillie en vrienden missen. Maar nu wil ik echt niet meer weg! Natuurlijk mis en mijn famillie en vrienden nog wel. Maar met hun blijf ik toch contact houden en hier heb ik ook heel veel vrienden. Maar ik zou het doen. Ik ben pas 12 ja. Maar op verloop van tijd kun je misschien ook alleen wonen daar.
Misschien, dan zou ik naar Frankrijk of Engeland gaan.
Blijven jullie er permanent wonen? Wat ga je doen als je je middelbareschooldiploma hebt? Als je van plan bent te gaan studeren, waar wil je dat dan gaan doen?
15 Neen je ouders hebben voor dat land gekozen omdat zei dat wouden en misschien wil jij ookwel in het buiteland gaan wonen, maar daarom niet juist in dat land. Je ziet je ouders waarschijnlijk wel heel wat minder maar in de vakanties lijkt het me super leuk om daar een deel van je ‘vakantie’ door te brengen. Hier heb je je leven al en ja daar moet je eigelijk helemaal van voor af aan beginnen zoals de taal lere,n de cultuur, nieuwe vrienden, …
ik ben 16 en ik zou het niet doen omdat ik echt zit te wachten tot ik alleen kan gaan wonen. ik heb die ruimte echt nodig. volg je een studie? want het zou toch zonde zijn om die op te geven lijkt me
Ik zou zeggen: bij twijfel niet doen. Er komt namelijk zoveel meer bij kijken dan dat mensen in eerste instantie bedenken en je moet er dan ook voor de volle honderd procent voor willen gaan. Het vergt heel veel papierwerk, je moet de taal leren, contact leggen met de mensen die er wonen, een baan zien te vinden (en dat gaat al een stuk moeilijker als je de taal niet optimaal beheerst) en al je vrienden en familie hier achter willen laten.
Ik zie dat je heel erg twijfelt en daarom denk ik dat je eerder in een dip dan in een leuk avontuur terechtkomt als je daar eenmaal bent. Daarom raad ik je aan om het (vooralsnog) niet te doen.
Ik ben overigens 19 en verhuis volgend jaar zelf naar het buitenland en mijn moeder is op haar twintigste vanuit Frankrijk hierheen gekomen, dus ik weet waar ik over spreek.