zou ik ooit zwanger kunnen raken?

Ik ben 18 jaar. en nog nooit uit mezelf ongesteld geworden. dit komt omdat ik flink ondergewicht heb, jullie denken nu vast dan moet je meer eten ofzo maar geloof me ik eet meer dan iedereen denkt…

ik ben al bij de dokter geweest maar die heeft me aan een zogenaamde ‘lichtepil’ gezet. hierdoor word ik wel ongesteld maar tijdje terug moest ik 3 maanden stoppen om te kijken of ik het uit mezelf werd. en nee dus, ik werd het niet.

ik heb al 3 jaar een relatie en we hebben al een tijdje seks, maar voor de zekerheid komt hij niet in me want stel je voor dat ik wel een eisprong heb?

ik ben gewoon een beetje bang dat ik nooit moeder zou worden. moet ik met deze vraag dan toch naar de dokter? want eigenlijk durf ik niet zo goed. niet dat er haast bij is ofzo hoor haha ik bedoel niet dat ik nu al een kindje wil, maar ik heb hier op het forum eens gelezen dat een meisje te lang had gewacht, en die ontvruchtbaar is geworden?

wat moet ik hier nou mee? ik heb toch een moederwens en ik weet hoe graag mijn vriend vader zou willen worden. alvast bedankt.

Ik zou dan toch naar de dokter gaan. Dat gaat je veel meer geruststellen dan wat wij hier kunnen zeggen. Het zou toch verschrikkelijk zijn dat je ook te lang wacht en het dan ECHT niet meer kan?

je zou alvast naar de dokter kunnen gaan en vragen om een vruchtbaarheidstest, maar dan ga ik toch even het bekende advies vertellen, om eventueel zwanger te kunnen worden zal je dan toch een beetje aan moeten komen, dat is wel beter voor jezelf en voor de baby. maar goed dat je hier nu al over nadenkt en heel veel sterkte <3

Het kan heel goed dat je verminderd vruchtbaar of onvruchtbaar kan worden door (langdurig) ondergewicht. Ik zal er zeker mee naar de dokter gaan.

Voor het zingen de kerk uit gaan werkt niet dus dat hoef je niet te doen. Misschien zou je naar de dokter kunnen gaan voor je ondergewicht?

Inderdaad naar de huisarts, dit is helemaal geen raar iets om mee naar de dokter te gaan.

zal van de week meteen een afspraak maken. bedankt! moet het toch weten. zit er best mee.

^succes!

Daar kunnen wij natuurlijk niks over zeggen, maar ik zou het wel altijd met condoom doen voor de zekerheid. Stel dat je inderdaad ineens toch een eisprong krijgt, dan kan het dus zo maar zijn dat je meteen zwanger bent.

Je kan het beter aan de huisarts vragen, ja. Het is namelijk wel zo dat als je heel erg ondergewicht hebt je eerst niet (meer) ongesteld wordt en daarna onvruchtbaar kan raken. Maar om te weten of dit bij jou het geval is, kun je het beste naar de huisarts gaan.

nou ik heb het altijd al hoor het ondergewicht. het zit meer in mijn bouw. dus ik heb geen anorexia ofzo. maar ik heb het er wel eens met mijn vriend over. en hoe veel ik ook eet en hoe gezond mogelijk ik kom geen gram aan.

best naar de dokter gaan indd, en veel sterkte toegewenst! dit zal niet gemakkelijk voor je zijn

Sterkte meisje!
Ik heb me ook weleens druk gemaakt, omdat ik gehoord had dat een vrouw met een navelbreuk ook onvruchtbaar was geworden en ik heb zelf een dubbele navelbreuk gehad, toen ik baby was, en later weer. (rond mijn 18e).
Ik zou als ik jou was t’och naar de dokter gaan, beter teveel dan te weinig, en dan heb je misschien zekerheid. Je wil toch ooit een kindje, of meerdere, en dan is het zonde als je het nu niet dubbelcheckt en er later spijt van hebt. Sterkte meis!

sterkte!

Sterkte!

Ik zeg ook niet dat het komt, omdat je anorexia o.i.d. hebt, ik zeg alleen dat mensen met erge ondergewicht wel uiteindelijk onvruchtbaar kunnen raken.

Als je gewoon van bouw nogal dun bent, dan zou je lichaam er volgens mij toch geen problemen mee moeten hebben om vruchtbaar te worden? Ik zou maar wel naar de dokter gaan.

En als je wel seks wilt hebben met je vriend maar het niet durft omdat je misschien toch een eisprong hebt gehad, kan je toch gewoon condooms gebruiken? :slightly_smiling_face:

Je kunt wel zwanger raken ondanks dat je nog niet natuurlijk ongesteld bent… Wat jou als je seks hebt, er komt voorvocht (MET ZAADCELLEN) in jou, je bent dan vruchtbaar, raakt zwanger? Misschien zou je een week later wel voor het eerst echt ongesteld hebben, dus gebruik alsjeblieft een fatsoenlijk voorbehoedsmiddel.

^ die gebruiken we wel hoor :slightly_smiling_face: ik moet zeker van mijn zaak zijn dus daarom gebruik ik ze. en @ wndaaa: ik bedoelde het helemaal niet op jou hoor, sorry als je dat wel dacht… ik bedoelde gewoon dat ik even duidelijk wil zijn over dat ik geen anorexia heb, want veel meisjes gaan dat denken als je zegt ik heb ondergewicht… krijg vaak van die domme reacties van dan moet je genoeg eten, krijg je wel te eten thuis, kots je je eten uit ofzo, of die dingen dus ik bedoelde het helemaal niet op jou :slightly_smiling_face: