"Zou ik iemand beter vinden?"

Sorry voor een tweede topic, maar ik heb nu eenmaal veel om over na te denken haha :slightly_smiling_face:

Ik zit momenteel in een ‘break’ met m’n vriend, na een goed jaar samen te zijn. We zien elkaar heel graag, en ondanks dat we veel ruzie maken, zijn we supergraag bij elkaar. Heb me nog nooit zo op m’n gemak gevoeld bij iemand, en hij is mijn beste vriend. Toch verschillen we enorm, ook in ons visies. Ik ben een reizigster, avonturiertje… Hij is meer een huismuis, voor het geplande en wil zich graag settelen na z’n studies. Nu, ik weet dat hij me niet tegenhoudt in m’n reizen en da’s ook goed, maar soms vraag ik me af of er niet iemand zou rondlopen die beter bij me past? Klinkt erg, aangezien ik 100% overtuigd zou moeten zijn van mijn relatie. Maar ik denk daar soms aan… Dat moesten we besluiten er een punt achter te zetten, ik misschien iemand zou vinden met toch meer gelijklopende visies, waardoor ik toch een heel ander leven zou leiden dan met mijn huidige vriend. Waar ik me niet zou moeten inhouden, maar gewoon à volonté mijn zin zou kunnen doen. Iemand die mij nog méér stimuleert om te reizen, die samen met mij de wereld rond wilt, en de eerste jaren van ons leven wilt rondtrekken, om daarna in het buitenland te settelen…

Hebben jullie nooit het gevoel dat er misschien iemand rondloopt die beter bij je past dan je huidige vriend, ookal zien jullie elkaar heel graag? And if so, what should I do? Denk ik teveel na? :flushed:

Lijkt me niet echt nodig om voor elk los denkpunt een nieuw topic te openen. Kan denk ik beter in gewoon een topic of in het algemene hier kan je alles over hem kwijt/slow.

Sorry…

Ook wel eens over nagedacht, met name omdat mijn vriend ook mijn eerste vriend is en ik me dan afvraag of bepaalde dingen nu zo zijn omdat ze ‘zo horen’ in een relatie, of omdat het bij hem hoort zeg maar. :’)
Maargoed, daarover nadenken is niet erg vind ik. Ik krijg er ook geen twijfels van omdat ik het prima heb met mijn vriend nu en niet in zie waarom ik naar nog beter opzoek moet als ik niet eens weet of dat bestaat, want eigenlijk is het nagenoeg perfect.
Als jij denkt dat jouw toekomstplannen niet matchen met die van je vriend, dan zou ik er wel even goed over nadenken hoelang je hiermee door wil gaan. Je kan natuurlijk compromissen stellen met z’n 2en, maar dat moeten jullie beide ook maar willen. Dus dat zou ik op z’n minste bespreekbaar maken.

Dit mag wel in je andere topic erbij