Zou iemand mij kunnen uitleggen wat indentiteits problemen zijn?

Zeg maar wat dit inhoud enz. Ik wil hier graag beetje over weten want ik heb wat testen gedaan om te kijken of ik een gedrags of concentratie stoornis had . En ze denken dat ik ADD heb of identiteitsproblemen maar ik dacht echt WTF is dat laatste? En ik vraag het liever niet aan mijn ouders ik doe het liever hier.
Dus kan iemand mij hier wat meer over vertellen :slightly_smiling_face:

Gr Robin

http://www.stichtingschuilplaats.nl/hulpvraag/identiteitsproblemen

ik hoop dat je die testen niet op het internet hebt gedaan gewoon voor de lol?

Als je een identiteitsprobleem heb heb je volgens mij moeite om te accepteren wie je bent en waarom je leeft. Zoiets

vraag het aan degene bij wie je de test hebt afgenomen.

Wat zijn je klachten? Als je nergens last van hebt moet je niet naar aanleiding van een test denken dat je iets mankeert

http://www.codexmedicus.nl/sectie/17/Chap17disp11600/Identiteitsprobleem.html

Dankjewel voor jullie antwoord! En @Hemmings Nee heb ik niet op internet gedaan voor de lol ik ben bij een JGZ bureau geweest en ben doorverwezen naar de Mutsaertsstichting een stichting die mijn problemen dan ging onderzoeken ik moest een IQ test doen een Persoonlijkheids onderzoek en Neuropsychologisch onderzoek doen en van al die testen bij elkaar, dachten ze dat dit Indentiteits problemen waren of ADD. Ik had een IQ van 92, gemiddeld niveau (volgens hun). Dus nee niet op internet!

Groetjes Robin

Ik heb klachten zoals: Impulsiviteit, Afzonderen, Druk zijn in de lessen enz, Weinig concentratie en clownesk gedrag. (Im weet eerlijk gezegd niet wat clownesk betekent maar mijn moeder zei dat hun dat als klachten hadden ontvingen van mijn school enz)

Klinkt als clownsgedrag, ik zou denken dat daaronder ‘grappig willen doen’ valt. Maar geen idee of ze dat er ook daadwerkelijk mee bedoelen. Alles wat je hier opnoemt komt op mij over als gewoon een, wellicht ietwat drukkere tiener.

Ja ik ben nogal heel erg druk haha maar uit die test kwam dus indentiteits problemen of ADD en ik wist niet wat dat eerste was dus vandaar dat ik dit topic maaktte

Ik denk dat identiteitsproblemen in ieder geval de ‘normale’ problemen zijn waar je als tiener last van kunt hebben: zoekend zijn naar wie je bent, wat je leuk vindt, wie je wilt zijn, dat je je bewust bent van wat anderen van je vinden en dat je met de vraag zit hoe je wil dat anderen jou zien etc. Bij sommigen is het echter wat erger dan bij ‘normale’ pubers. Ik ben 25 en heb er ook last van. Door omstandigheden weet ik niet goed wie ik nou eigenlijk ben, wie ik wil zijn, wat ik kan en wat ik wil in mijn leven. Ik kan daardoor veel gezichten laten zien waarbij ik niet goed weet wat nu mijn ‘echte’ gezicht is.

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker voor je.

Overigens bedoelen docenten met clownesk gedrag, dat je extreem veel aandacht vraagt in de les door de leukste te willen zijn. Ongevraagd allerlei opmerkingen maken of dingen doen om de rest van de klas aan het lachen te krijgen. Zulke dingen.

Bedankt voor je antwoord!

Wat je net beschreef allemaal lijkt heel erg op mij.
En wat stom dat je er echt last van hebt!
Ik snap nu wat ze hiermee bedoelen dankjewel :slight_smile: