Zou iemand mij asjeblief advies kunnen geven?

jfdklsajflds

Als je elkaar elk hoorcollege ziet, kun je echt wel gewoon een keer hoi zeggen zonder dat dat raar is. Wat ik zelf wel is doe is ‘hoi, ik zie je elk hoorcollege, maar ik ken je helemaal niet, ik ben -mijn naam-.’ Het lijkt een beetje apart, maar het werkt prima als gespreksopener. En wat heb je te verliezen?

Probeer een keer naast hem te gaan zitten, of voor hem, tijdens zo’n college. Zo heb ik dat ook een keer gedaan en hem om een papier gevraagd omdat ik de mijne expres vergeten was. Of als de leraar iets raars doet kan je er met hem een grapje over maken. Ik weet niet of je vriendinnen hebt die er tijdens de hoorcolleges ook zijn? Als die weten dat jij hem ziet zitten kunnen ze je misschien subtiel helpen. En als je een keer met hem gesproken hebt kan je hem best toevoegen op Facebook.

Oh en wees niet onzeker over je uiterlijk. Volgens mij ben je heel erg onzeker maar dat is nergens voor nodig. (: Als ik kon kiezen was ik graag met een aziatisch uiterlijk geboren! Niks mis mee.

Het is helemaal niet raar om eens een keer at random hoi te zeggen en een gesprek te beginnen hoor. Sterker nog, ik herkende soms wel eens mensen van gezicht (tot zover mogelijk in een groep van 300 man) maar op een bepaald moment werd er ineens zomaar ‘hoi’ tegen me gezegd. Geen idee waarom, maar ik begon gewoon met ze te praten alsof ik ze al jaren kende, terwijl ik ze maar een paar keer toevallig had gezien en echt nog nooit had gesproken.

Tegenwoordig doe ik hetzelfde bij al mijn andere studiegenoten. Nieuwe mensen leren kennen is leuk, dus ik zeg gewoon doen! Er is echt no way dat ie een gesprek afwijst omdat je chinees bent :’) Zo wel, is het gewoon een dikke zak en racist, weet je dat ook weer, bespaar je veel tijd mee.

Persoonlijk zou ik het na de kerstvakantie doen, anders gaan er twee weken overheen en tjah… dan is het wel lastiger om opnieuw iets aan te knopen.

Succes :wink:

Bij hoorcolleges is het vaak zo dat je bepaalde mensen vaak onthoud en andere mensen denk je wie is dat? nooit gezien. Maar hij valt je dus op en misschien val jij hem ook op, of weet hij van ‘’ ohh haar ken ik wel van gezicht van vorige hoorcolleges’’ en dan is het echt niet raar om een keer ‘perongeluk’ een stoel naast hem te gaan zitten en te groeten.

Ik heb vaak genoeg gehad dat mensen naast me komen zitten en dan gewoon hand uitsteken en voorstellen, vind het juist heel erg spontaan en leuk!
Maar ik snap dat je het eng vind, want ik ben zelf ook niet zo een type die heel sociaal en spontaan is haha. Maar zou het wel echt stoer van je vinden als je het zou doen. Hierna kan je hem dan ook gedag zeggen als je hem in de gang ofzo tegenkomt en misschien zie je hem een keer alleen aan tafel zitten, kan je er bij gaan zitten. Het hoeft allemaal echt niet te overhaast.

Succes in ieder geval!

btw… Aziatische uiterlijk is juist heel mooi!!

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inderdaad niks te verliezen, behalve dan dat ik gewoon heel heel bang ben voor afwijzing en awkwardness. Het is misschien niet erg om afgewezen te worden en ik zou ook wel begrijpen als hij me zou afwijzen, maar het zou gewoon pijn doen. Ik bedoel nu kan ik lekker dromen over hem, veel aan hem denken, tijdens de hoorcolleges naar hem kijken, maar als ik weet dat hij me helemaal niet ziet zitten, dan is het weg dromen, weg denken, weg kijken. Want ja, dan moet ik hem vergeten.

Ik ben echt heel heel slecht in flirten en alles, ik weet niet wat het is, hoe het moet, en ja wat nou goede en slechte tekens zijn haha. Bijna net zo’n jongen, het moet echt heel duidelijk zijn, wil ik het snappen.

En klopt ik ben erg onzeker, omdat ik een chinees ben. Vroeger deden mensen daar vaak flauw over en ik heb het eigenlijk altijd vervelend gevonden dat ik er niet uitzag zoals een “gewone” nederlander. Ik bedoel, ik heb “spleetogen” , mensen zeggen dat chinezen “plat geslagen” gezichten hebben, gele huidskleur etc. etc.

Ik zou echt willen dat ik het zou durven, hoi zeggen etc. Misschien ooit… aaaah, in ieder geval bedankt voor jullie lief advies :slightly_smiling_face:

Ik doe ook altijd maar wat hoor en ben ook een oen met ‘signalen’ zien, maar ik flirt gewoon per ongeluk of zo, want ik heb gewoon een vriend (hij keek heel vaak stiekem naar me op school, dat werd me ook heel vaak verteld, en toch was ik bang dat hij me niet leuk zou vinden), maar volgens een vriendin zit ik dan te flirten met andere jongens. Gewoon lachen, oprecht geïnteresseerd zijn in wat hij zegt is al genoeg!