Hallooo. Over 2 weken wordt mn vriend 16 en dan zijn we 5 maanden samen. Ik wilde dan eigenlijk bij hem blijven slapen maar ik durf het niet aan mn ouders te vragen (ik ben zelf 15). Ik ben wel aan de pil. Hoe moet ik zoiets vragen haha?
Het er gewoon uitgooien, vraag gewoon ‘mag ik bij *naamvriendje* blijven logeren’.
Gewoon vragen en anders de vraag een beetje met een excuus vragen, zoals: ‘maaaaaaaaam ik ga vanavond naar de film met [naam vriendje], maar hij duurt tot heel laat dus mag ik blijven slapen?’ zoiets.
Ik ben zo bang voor de reactie van mn ouders hahah. Naja ik vraag het sowieso eerst aan mn moeder maar ik ben bang dat ze nee zegt XD
Mam mag ik bij *naam* blijven slapen, hij is jarig en ik weet niet tot hoe laat het feestje duurt en hij wilde graag dat ik bleef.
Dat zou bij mij werken iig :'D
Gewoon zeggen dat je vriendje verjaard en dat het misschien laat kan worden?
Maar straks krijg ik dat gezeik van ja je bent pas 15 blabla.
Of ze gaan moeilijk doen omdat onze ouders elkaar niet kennen.
oke ik vroeg het en het antwoord was ‘nee dat past niet bij een meisje van 15’
Dan heb je dus nog twee weken om ze kennis met elkaar te laten maken, lijkt mij ? Gewoon vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik kan daar nooit tegen, als ouders met rare excuses aan komen zetten.
Kunnen mijn ouders ook wat van…
ik word dr echt zwaar chagrijnig van --’
Hou er rekening mee dat het in hun tijd helemaal niet zo gewoon was dat een 15 jarig meisje bleef logeren bij een jongen. Je kan alleen hopen dat ze op een gegeven moment toch accepteren dat je bij je vriendje gaat logeren, verder kan je niet veel doen.
Bij mij is juist hetzelfde ; ouders --’
Vraag anders hoe oud je ouders waren toen ze voor het eerst bij hun vriend/vriendin bleven logeren. Als hun ook ongeveer 15 waren, kunnen ze toch moeilijk nee zeggen?
Ja nja ik vraag het over 2 jaar nog wel eens, misschien mag het dan
Of ga over een tijdje eens rustig in gesprek, misschien zijn ze gewoon even geschrokken. Mijn moeder vond het eerst ook niet zo’n goed idee, maar uiteindelijk heeft ze het toch geaccepteerd.
Hoe oud was jij?
Ik was net 2 maandjes 16
Ik mocht pas na 1,5 jaar bij mn vriendje blijven slapen, toen waren we allebei 16 en in dat jaar werden we allebei al 17.