Zou het kunnen dat mijn kat geesten ziet?

Mijn kat doet de laatste tijd heel raar. Hij zit heel random in de gang naar de wc deur te staren.
Als je hem oppakt en in de kamer neerzet, loopt ie weer terug en kijkt ie precies weer naar dezelfde plek. Mijn vader is 3 jaar geleden in de gang overleden, want hij kreeg een hartaanval op de wc en is later gereanimeerd op de vloer in de gang. Ik heb wel al vaker gehoord dat katten/dieren geesten kunnen zien maar ik vraag me dus af hoe je kat dan zou reageren.

x

Wow, ik heb geen idee, maar ik heb er ook wel eens over gelezen. Ik vind het altijd maar een eng idee.
Wel erg van je vader…

Iemand ? x

ik denk dat het opzich wel zou kunnen eigenlijk. xD
maar ik geloof niet echt in geesten, nouja ik wil me er niet mee bezig houden. x)

Had je kat dat gezien ? Dat je vader daar overleed ?
Misschien dat je kat dan denkt dat je vader ooit nog terugkomt ? Dat je kat hem mist ?

Nee want geesten bestaan niet :’)
En sowieso, katten hebben een veel beter gehoor/zicht dan wij dus het kan zijn dat hij gewoon wat hoort of ziet, bijvoorbeeld een muis ofzo (maar dan had je het vast wel geweten als jullie muizen in huis hadden haha).

Voor zover ik weet kunnen katten dat zien ja… één van onze katten kan ook heel lang naar 1 punt staren en dan moet je m roepen om m weer op deze wereld te krijgen

Het schijnt dat katten dat wel kunnen zien ja, het zou ook best je vader kunnen zijn of zoals hierboven al gezegt werd als je dat het had gezien van de reanimatie zou het ook best kunnen dat hij je vader mist.

mn kat is pas een half jaar bij ons in huis, maar het lijkt me dat het wel zou kunnen dat die geest er is of iets. bedankt x

Vanaf minuut 24 moet je dit eens kijken: http://youtu.be/Qehm_qHDMsg
Hier wordt echt een mooi en waargebeurd verhaal vertelt over een vrouw die doodging en op dat moment als geest bij haar hond gezien werd d.m.v. foto’s. De hond was ook helemaal rustig terwijl hij daarvoor, net voordat ze dood ging, heel erg onrustig was. Echt een aanrader om te kijken! Het laat echt precies zien dat huisdieren wel degelijk geesten kunnen zien of aanvoelen.

Ik heb inderdaad weleens gelezen dat katten en honden daar gevoelig voor zijn…
En Eksterrr: Ik wil zoooo graag dat filmpje zien, maar ik ben alleen thuis en nogal een schijterd :'D Even wachten tot m’n vader thuis is dan maar…

ooh wat erg van je vader meid :frowning_face: maar dat kan zeker honden&katten blijken daar heel gevoellig voor te zijn! mijn hondje doet af en toe ook heel erg raar, ik denk soms dat ze mn overleden hondje ziet, dus ik geloof daar zeker in

Ten eerste sorry van je vader

Ten tweede denk ik dat ze of geesten kunnen zien, of ergens op in kunnen zoomen met hun ogen ofzo… Ik heb drie katten en soms zitten ze alledrie opeens naar het plafond te staren, meestal denk ik dan van goh er zit vast een beestje die ik niet zie… maar ik denk dat geesten ook wel een antwoord kan zijn ja :slightly_smiling_face:

Ik heb geen huisdieren maar ik weet dat sommige dieren(honden en katten) daar erg gevoelig voor zijn en sommige dingen kunnen aanvoelen.

Ik heb altijd geleerd dat katten en honden geesten inderdaad gewoon zien!

Ik heb inderdaad ook gehoord dat katten dat kunnen. Voordat wij verhuisd waren staarden onze katten ook altijd naar 1 punt en dan waren ze helemaal van de wereld. Later kwamen we er ook achter dat de vorige eigenaar daar was dood gegaan.

Mijn moeder is vorig jaar overleden en sindsdien staart mijn kat ook. Eerst een tijdje naar de trap en ook vaak in mijn kamer naar de muur. Dit zijn niet de plekken waar mijn moeder voor het laatst is geweest, alhoewel ze wel met een brancard de trap af is vervoerd…

Ik denk zeker wel dat hij wat voelt of ziet, maar ik geloof niet dat hij mijn moeder daadwerkelijk ziet.

ik moet zeggen dit komt me wel heel bekent voor. Mijn hond zat een keer naast mij op de bank (vanuit de bank kan je in de gang kijken) en toen staarde hij zeker 3 minuten naar de gang naar 1 bepaald punt.
Daarna is dat nog een keer gebeurd op dezelfde manier, maar toen begon mijn hond te grommen. Dus ik besloot even een kijkje te nemen wat er aan de hand was, maar er was echt niks te zien… supervreemd.

Katten en honden kunnen idd geesten zien/voelen

Mijn hond doet dat ook. Hij kijkt dan heel lang naar 1 punt, begint dan te blaffen en loopt dan huilend zijn mand in.

Het filmpje kan ik niet bekijken :frowning_face: