Zou er écht iets zijn?

Ik zou met hem praten, het aankijken lost niks op en verslechtert jullie relatie alleen maar.
Ik zou m gewoon een keer casual vragen zovan ''Jij stuurt de laatste tijd wel veel lieve dingen hè? Slecht geweten :wink:? Niet te serieus. Misschien zegt hij wel dat hij van je houd en dat wil laten merken en als er echt iets is dan zul je dat ook aan zijn reactie merken.

Ik denk dat relaties ups en downs kennen. Mijn vriend en ik zijn vier jaar samen, en sommige periodes zijn wij ook superklef/lief dan in andere periodes. Maar als je er echt mee zit, kun je het wel aan hem vragen. Ik zou dat zoals clairex zegt wel op een ietwat plagerige manier doen.

Wat ik mij echter afvraag: hoe komt het dat je na drie jaar nog steeds zo onzeker bent?

Praten, het is je partner, speel open kaart.

Dat zou ik niet zo 123 kunnen beantwoorden, er is namelijk nooit iets heftigs tussen ons gebeurd en ook ruzie hebben we nagenoeg nooit. Het is wel voor mij mijn eerste serieuze relatie, ik was 17 toen we iets kregen. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft…

Wij praten sowieso over alles! Hij weet ook van mijn onzekerheid af en hier hebben we het dan ook al ontzettend vaak over gehad. Vandaar dat ik een beetje ‘bang’ ben om er wéér over te beginnen, terwijl hij het waarschijnlijk alleen maar lief bedoelt (alles wat hij zegt).

Misschien moet je maar eens de bron van je probleem, de onzekerheid, gaan aanpakken want dit is niet bepaald bevorderend voor je relatie.

Als ik je verhaal zo lees denk ik niet dat hij iets probeert te verbergen of een slecht geweten heeft, maar dat jij negatieve dingen leest in zijn oprechte woorden. Ik denk dat het echte probleem je onzekerheid is.
Het is niet zijn taak als vriendje om je 24/7 te bevestigen. Het is leuk als je vriendje dat doet en als je weet dat hij je waardeert, maar het is niet gezond dat je gelijk dingen in je hoofd gaat halen zodra hij het een keertje niet doet, of een keertje extra doet.
Maar praat erover, jullie hebben een relatie. Dit soort dingen denken en er niet over praten gaat alleen maar tussen jullie zitten.

Dit soort dingen moet je bespreken lijkt mij, succes!

Ik zou er wel met hem over praten, als je het laat rusten heb jij er niks aan en weet hij ook niet waar je mee zit. Ik snap dat je denkt dat je misschien overkomt alsof je elke keer zeurt en dat het steeds hetzelfde is, maar hij bedoelt het echt goed en hij zal je ook echt wel helpen, probeer inderdaad met hem over je onzekerheid te praten en te achterhalen waar het vandaan komt, dan kun je daaraan werken. Heel veel succes meid, je kan het! :hugs:

Ik zou dit dan gaan aanpakken. Ik zou het heel erg vinden dat als ik oprecht lief naar mijn vriend probeer te doen, hij dat opvat als een teken dat ik vreemd ben gegaan. Die onzekerheid lijkt me daarom niet echt bevorderlijk voor je relatie.