Hoihoi!
Ik heb gezocht maar kon geen topic vinden over zorgverzekeringen, dus voila! Ik wordt komende maand 18 en moet dus mijn eigen zorgverzekering afsluiten. Ik vind het alleen erg lastig in te schatten hoe hoog mijn eigen risico moet zijn en wat ik nou echt nodig heb. Tot nu toe gaat mijn voorkeur naar Univé Zekur. Heeft iemand ervaringen hiermee? En waar zijn jullie anders verzekerd?
Ik heb het met mijn vader altijd over dit soort dingen, kun je niet met je ouders samen gaan kijken? Of wil je het echt helemaal zelf doen?
Zijn juist echt tig topics over.
Maar t verscheelt per persoon, wij kunnen niet meebeslissen.
Ik had bijv eerst n premie van 80 en nu 155, maar zo groot verschil heb ik al in zorgvragen na 1 jaar. Laat staan de verschillen tussen mensen.
Je ouders kan je natuurlijk wel om wat raad vragen, die kennen jou. Wij niet.
Ik heb zelf persoonlijk echt nooit ergens last van en gebruik ook geen medicijnen. Hier door heb ik mijn eigen risico gewoon op 860 staan en heb ik alleen een basisverzekering.
Ik hou alleen wel 860 achter de hand, voor het geval er wat gebeurt of zo.
Ik ben altijd gebleven bij de zorgverzekering die mijn ouders hebben. Eigen risico van €360 en aanvullende tandheelkunde verzekering omdat ik die gewoon sowieso nodig heb. Ze zijn erg flexibel met het vergoeden van dingen en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb overigens (naar tandheelkunde) nooit kosten dus daar kan ik dan weer niets over zeggen). Als ik jou was zal ik gewoon eens met je ouders gaan zitten. Wat voor verzekering je nu hebt en wat je daarvan kunt houden en wat je eigenlijk net zo goed eraf kunt halen enzo.
Het is het beste om te kijken welke zorg jij nodig hebt en te kijken welke aanvullende verzekeringen je daarbij nodig hebt. Als er niks aan de hand is, kan je kiezen voor een basisverzekering zonder extra’s.
Ik heb zilveren kruis student. Met geheel tandartsverzekering erbij en een aanvullend (1 euro).
heb wel een eigen risico van 800 maar dit komt omdat ik tot nu toe nog niks heb gehad wat ik uit mijn verzekering kon halen.
Ik vind het ook erg lastig allemaal Mijn ouders kunnen me hier ook niet echt bij helpen.
Ik maak niet veel gebruik van zorg, en ik kan het me niet veroorloven 100+ per maand te betalen aan verzekering.
Maar ik wil wel graag aanvullend, maar wat valt daar precies onder? Ik heb bijvoorbeeld een bril, zou handig zijn als het vergoed wordt als ik een nieuwe koop.
Ik weet echt niet wat er allemaal bedoeld wordt met aanvullend.
Een aanvullende verzekering gaat per onderdeel. Ik heb aanvullend voor tandheelkunde, maar verder heb ik alleen de basis. Misschien kun je wat verzekeraars opbellen om je te laten informeren.
Maar waarom kunnen je ouders je hierbij niet helpen dan? Zij betalen al 18 jaar voor je dus zij weten wel wat je nodig hebt aan zorg.
Mijn ouders willen graag dat ik dit soort dingen zelfstandig ga uitvogelen xd Maar ik vroeg me dus af wat een ‘normaal’ eigen risico is voor studenten. Ik heb echt niet veel zorg nodig (de afgelopen jaren iig), heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, mijn verstandskiezen zijn er al uit etc. Alleen ga ik komend schooljaar naar België studeren, zou ik dan beter een lager of hoger eigen risico doen?
ik zit bij zilveren kruis
zat eerst ook bij zeker maar ik vind dat geen goede zorgverzekering, je kan maar bij bepaalde ziekenhuizen terecht.
ik betaal nu iets van 90 euro in de maand, geen aanvullende verzekeringen en hoogste risico
Je gaat dan ook in België wonen neem ik aan? Dat is dat ook iets wat je moet controleren. Als je straks een baantje daar hebt, dan moet je hoogstwaarschijnlijk hier je verzekering aanpassen of daar een zorgverzekering nemen.
Eigen risico heb ik nier heel veel verstand van of je dat beter hoog of laag kunt doen. Ik heb nooit iets en ik heb de standaard €360.
Een aanvullende verzekering is alleen als je voor dat onderdeel meer zorg nodig hebt (of verhoogd risico hebt) dan normaal. Dus bijvoorbeeld als je meer dan 2x per jaar naar de tandarts moet zegmaar.
Ik zit bij Unive zekur
Maar omdat ik ook in België studeer heb ik Extra Zekur genomen.
Hierin zit, extra zorg, tandarts en reis. En mijn eigen risico is 450 euro.
Mijn vader heeft alles voor mij geregeld dus ik weet niet precies hoe het helemaal zit. Maar hij zei dat ik Extra moest nemen omdat ik in België zit, en als er dan iets gebeurt ik daar ook terecht kan.