Zorgverzekering

Hoihoiii

IK ben in december 18 geworden en betaal nu dus mijn eigen zorgverzekering. Ik heb een eigen risico van 450. Maar ik snap dat eigen risico eigenlijk niet.
Waar wordt dat op ingehouden? Ik ben namelijk echt bang dat ik ineens een zieke rekening krijg.

Ik heb bijvoorbeeld tandverzorgd 1. Dat betekend dat mijn consulten bijvoorbeeld vergoed worden. Maar betaal ik daar dan wel eerst eigen risico over voordat het vergoed word? Dus moet ik eerst 450 euro zelf betalen en dan beginnen hun pas met vergoeden? Want ik betaal wel iedere maand 100 euro een premie dus zou het gierig vinden als ik dan alsnog die 450 euro zelf moet betalen aangezien ik die 450 echt nooooit op krijg want ik kom nooit bij de huisarts en hooguit 2x bij de tandarts. Maar het werkt dus wel zo? Eerst alles zelf betalen totdat je 450 hebt betaald en dan begint de zorgverzekering pas met vergoeden? En geld dat ook op de dingen die in je pakket zitten?

Of begrijp ik het verkeerd? Ik snap het echt niet :flushed:

Volgens mij moet je inderdaad eerst je eigen risico vol betalen voordat er ook maar iets vergoed wordt.
Klote is dat he. Inderdaad gierig haha

Je betaalt inderdaad de eerste 450 euro dan zelf. Maar als jij zegt dat je maar 2x gaat, kom je misschien op een bedrag van… Ja… Dat ligt echt aan je eigen situatie. Ik betaalde dit jaar 96,15. Ik heb mijn verstandskiezen laten trekken, de pil natuurlijk en een kaakoperatie, om alles schoon te maken. (Heb ze een aantal jaar geleden gebroken)

Je betaalt dus niet sowieso 450 euro! Maar gewoon wat je op maakt!

bij de tandarts heb ik dat een consult gewoon zal worden vergoed. Dit is wel tot op zekere hoogte en staat ook in je polis bv max tandartsvergoeding 200 euro. Alles wat er dan boven zit komt voor het eigen risico.
Met medicijnen gaat het ook vaak van eigen risico net als ziekenhuis bezoeken.
Stel dat je een operatie moet ondergaan en je in het ziekenhuis komt te liggen in maart. Dan ben je natuurlijk meteen door die 450 euro heen en moet je die in 1 keer betalen (termijnen zijn ook mogelijk maar dit bedrag moet je zoizo betalen) Wat je dan verder nog aan medische zorg nodig hebt in het jaar is dan zegmaar gratis.

Eventueel kan je altijd ook je verzekering opbellen/mailen met vragen.