Zorgverzekering

Ik kon hier geen topic over vinden, dus ik maak er zelf een!

Ik moet een eigen zorgverzekering uitzoeken en vroeg me af wat voor zorgverzekering jullie hebben? Waar, wat zijn de voorzieningen en hoeveel betaal je per maand?

Ik zat er zelf aan te denken om voor zilveren kruis Achmea te kiezen, met 850 eigen risico, aanvullende verzekering met 100,- terug voor lenzen. Dit kost 77,60 per maand, en als nieuwe klant krijg ik 75,- terug.

850 euro eigen risico is wel echt heeeeel veel. Poeh hee.

Ik zit bij Achmea FNV Jongzorg ofzo. Mijn ouders betalen het. En wat er allemaal in dat pakket zit is een beetje onduidelijk voor me haha.

Ja klopt, 850 is idd erg veel, maar voor iedere euro eigen risico die je verhoogt, krijg je 0,50 cent terug. Dat betekent dat ik voor 250 euro eigen risico kan gebruiken, voordat het me zelf geld kost. Aangezien ik bijna nooit problemen heb, dacht ik dat ik dat risico wel kon nemen!

Dat dacht ik ook, ‘Ik ben jong, dus wat kan er mis gaan?’. Dit jaar moest ik een moedervlek laten verwijderen omdat er een kleine kans op kanker was. Totaal ruim 400 euro, gelukkig lag mijn eigen risico op 220. Geloof me maar, al ben je nog zo jong en gezond, er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren.

Ik zou trouwens ook niet rustig naar de huisarts kunnen, als ik zo’n hoge eigen risico had, wetende dat als ik doorverwezen zou worden en er echt iets aan de hand is je een dikke rekening mag verwachten.

Ik heb Agis, TakeCareNow! en betaal aanvullend €104,- vind ik netjes.
Heb wel gewoon de eigen risico van €350,- maar dat is omdat ik meteen aanspraak maak op mijn eigen risico na 2 maanden. Namelijk mijn medicatie die daaronder vallen kosten 200 euro per maand. Dus na nog geen 2 maanden is het op haha.

Maar het is heel persoonlijk. Je kan het hier wel vragen, maar je zal toch echt zelf moeten zoeken/vergelijken etc.

Ik heb er eigenlijk geen verstand van! Ik zit bij Ditzo, net als mijn ouders, en die is volgens mij een van de goedkopere. Toen ik 18 werd waren zij zo van ‘dat regelen wij wel’.

Zuuuuuuuster… Zuster hij doet het weer.

Sorry xD. Kwam er spontaan uit.

Ontopic; ouders betalen het, dus heb er totaal geen verstand van

Ik ben al bij verschillende maatschappijen aan het vergelijken, maar door hier jullie ervaringen op te vragen vergelijk ik het ook gelijk :slightly_smiling_face:

Ik denk nog even over mn eigen risico na, want het idd erg veel geld als ik het ineens moet gebruiken. Aan de andere kant heb je sowieso een eigen risico van 350,- en al zou ik naar de dokter moeten, geloof ik niet dat ik nog ver boven die 350,- kom.

Hmm moeilijk…

Ik heb geloof ik hetzelfde als jij (BreakYourHeart), alleen van die lenzen niet. Ik heb ook nooit iets (qua zorgkosten en zelfs met de tandarts nooit) en anders heb ik gewoon pech als het ineens toch moet.

Ervaringen van maatschappijen vragen is prima. Maar of jij je eigen risico 350 of 800 doet gaan wij niet over beslissen. Dat ligt geheel bij jou en datzelfde geld voor aanvullend of niet…
Moet je echt zelf uitzoeken.

Over mijn maatschappij dan, ik ben er blij mee =) voor vragen antwoorden ze direct, via telefoon en mail. Maar ook via twitter en facebook. Aangezien het de jongerenverzekering van Agis is =)
en krijg vrijwel meteen specificaties van kosten, voordat het word afgeschreven. Mails met updates etc. En alles is super makkelijk uitgelegd, geen moeilijke woorden/gedoe etc. Gewoon wat je moet weten, staat op hen site.
Oh en ik mag mijn eigen risico in termijnen betalen wat ik erg fijn vind. Aangezien ik dus wel meteen aanspraak doe op mijn volledige eigen risico (kom wekelijks in het ziekenhuis + medicatie).