Zorgverzekeraar schrijft te hoog bedrag af

Hoi,

afgelopen maand ben ik 18 geworden en moest ik dus zelf een zorgverzekering afsluiten. Dit heb ik gedaan bij FBTO en dat ging allemaal prima. Ik had enkel de tand en therapiën als extra en de hoogste eigen risico. Niks aan de hand, totdat ik vandaag op mijn bankrekening kijk. Ik zou rond de €82 kwijt zijn voor mijn zorgverzekering, maar deze had er dus €106 afgehaald. Vervolgens kijk ik op MijnFBTO en daar staat dat mijn eigen risico 100 is, ipv de 500 die ik heb ingevuld bij het afsluiten! Natuurlijk heb ik dit net weer veranderd, maar nu blijft het zo dat er voor deze maand (in mijn ogen heel erg onterecht) te veel is afgeschreven…

Tot mijn grote spijt heb ik geen bevestiging gekregen van alle modules die ik heb aangevinkt bij het afsluiten van deze zorgverzekering, en heb ik dus geen bewijs dat ik werkelijk de 500 als eigen risico heb aangevinkt ipv die 100 die volgens de FBTO is geregistreerd…

Wat kan ik het beste doen? Ik baal echt enorm want ik ben echt iemand die iets minstens drie keer overkijkt voordat ik op akkoord klik en ben dus zeker van mijn zaak dat ik die 500 heb aangevinkt, maar kan dit dus niet bewijzen tegenover FBTO.

Wat balen! Ik heb er niet zoveel verstand van, maar je krijgt toch altijd een polis?

Ik heb enkel een mail gekregen waarin stond dat ze mij welkom heetten als nieuwe klant, maar daarin stonden niet de gegevens van mijn afgesloten zorgverzekering. Een paar weken hierna heb ik een zorgpas toegestuurd gekregen, maar wederom geen specifieke gegevens. :frowning_face:

Als het goed is moet je gewoon een polis krijgen ja.

Je zou ergens toch wel een polis moeten hebben denk ik… Het beste misschien even contact zoeken met FBTO?

Precies! Ik zou even bellen.

Ik denk eigenlijk dat je zelf een foutje hebt gemaakt, want ik heb alleen een basisverzekering bij hun (zonder tand en therapieën) en ben 88 euro per maand kwijt… Heb mijn eigen risico op 550 staan.

Inderdaad ik kan me niet voorstellen dat je voor 82 euro aanvullend verzekerd bent. Ben je dat wel dan stap ik over naar dezelfde zorgverzekeraar want dan betaal ik nu veel te veel geld.

Al met al, bel op, check het na hoeveel je kwijt bent en je weet het :slightly_smiling_face:.