Zorgen

Ik maak me om heel veel dingen (en personen) zorgen. De hele dag door ben ik bang dat er erge dingen gaan gebeuren, en dat mijn toekomst een ramp word.
Het is nooit ‘rustig’ in mijn hoofd… en ik word er af en toe echt gek van.
Zijn er meer meiden die daar last van hebben? En wat doen jullie daaraan?

Proberen los te laten.
Mediteren op momenten dat het kan. Rechte rug gaan zitten of liggen.
Handen op de buik en schouders ontspannen.
Diep in en uit ademen via de buik.

Dat heeft de oma van mijn vriend ook maar dan echt heel heel erg extreem.
Als wij de oven gebruiken als niemand thuis is belt ze uurtje later of alles goed is gegaan maar eigenlijk gewoon om te controleren of er niks in ontploft of in brand staat. en zo’n dingen allemaal.

Misschien eens kijken of er cursussen voor zijn om het te minderen ?
Want geloof me mensen om je heen vinden dit bloed irritant als je het ook laat merken.
En probeer er gewoon niet aan te denken.

Ik had dat vroeger heel erg, maar ik weet eigenlijk hoe dat is veranderd…

een vriendin van me heeft dit ook, die ziet overal problemen of gevaar in.
zij is daarvoor in therapie bij een psycholoog, misschien zou dit ook bij jou helpen?

Ik zou ook naar de psycholoog gaan als ik jou was.
En ik wil hiermee niet zeggen dat je ziek in je hoofd bent ofzo, maar dit komt een beetje overeen met het Obsessieve Compulsieve Stoornis. (In het engels: OCD)
Misschien helpt therapie wel het beste voor jou. :slightly_smiling_face:

Minder stressen,

Ik zit al bij een psycholoog, maar niet voor dit probleem :slightly_smiling_face:
Zou het misschien wel kunnen aankaarten daar.

Idd gewoon aankaarten, daar zijn die mensen voor. :stuck_out_tongue:

Niet te veel denken aan wat er gaat komen, maar je meer bezig houden met het nu

Yogaoefeningen zijn echt heel fijn om je hoofd leeg en rustig te maken!
Ik ging iedere 2 weken naar een yogales, dat was echt zo ontzettend fijn! Vooral het mediteren en de lange ontspanning.
Neem eens een paar proeflessen, misschien vind je het wat en kan het je helpen. Mij heeft het wel geholpen. En je kunt het ook heel gemakkelijk thuis doen!

Ik zou het inderdaad aankaarten bij de psycholoog, wie weet heeft het wel te maken met één of ander stoornis en zo niet, heeft hij vast wél tips hoe je ermee om moet gaan.

En mensen die zeggen “niet stressen” of “probeer er niet over na te denken”: ja, als het zo simpel was had ze dat wel allang gedaan he. Het probleem is juist dat dat haar niet lukt…
Van dat soort reacties kan ik echt zo moe worden.

ik denk dat je je eigen manier moet vinden om dingen los te gaan laten. een uitlaatklep dus…
zoek een hele fijne hobby waar je lekker in op kunt gaan of een leuke sport, praat/schrijf je zorgen van je af.

Ik heb dat…Jammer genoeg weet ik niet hoe ik het kan oplossen.