Zorgen

Waarschijnlijk zeur ik gewoon, maar ik wilde even ergens iets kwijt.

Ik had ooit een vriendje. Ik was toen 13 en vond hem wel leuk, maar niet leuk genoeg om hem mee uit te vragen ofzo. Hij vroeg mij uit en ik zei ja, niet zozeer omdat ik hem heel leuk vond, maar omdat ik eens een relatie wilde proberen en nog niemand echt intresse in mij getoond had en me gewoon gewild voelde, of zo. Ik begon erg veel met hem te flirten, gewoon, om wat te proberen. Ik voel me er achteraf heel schuldig over, maar ik was 13 en had geen idee wat ik aan het doen was. Na 4 dagen heeft hij het uitgemaakt en kwam ik er achter dat hij de 13 jarige versie van een player was. Dus ik heb gelukkig niemand gekwetst.

Ik ben nu 16 en heb sinds een week een vriend. Hij had voor mij nog nooit een vriendin gehad of ook maar iemand mee uit gevraagd. Wanneer ik hem mee uit vroeg, gaf hij aan dat hij dat heel erg leuk vond dat hij eigenlijk nooit gedacht had dat een meisje dat hij leuk vond hem ook leuk zou vinden. Hij is heel lief voor me en geeft me constant complimentjes en kijkt naar me met een heel liefdevolle blik.
Het probleem is dat ik mezelf zie als iemand die niet zozeer aantrekkelijk is. Ik barst van het zelfvertrouwen en heb het in me om mezelf te zijn en ik lijk niet echt op het standaard meisje dat veel jongens leuk vinden. Mijn grootste hobby’s zijn lezen en schrijven en ik kan dan ook uren doorpraten over boeken. Ik heb interesses die mijn leeftijdsgenoten niet hebben en daarom ben ik erg stil rondom hen, gewoon omdat ik vrij weinig heb om over te praten. Ik vind mezelf prima en leuk zoals ik ben, maar ik heb het gevoel dat anderen mij vaak als saai zien. Ook rond mijn vriend ben ik best stil en in conversaties deel ik niet veel totdat hij erom vraagt. Daarom zie ik eigenlijk niet echt hoe mijn vriend mij leuk zou kunnen vinden.

Wanneer ik nu kijk naar zijn gedrag, valt me iets op. Hij was vroeger heel stil en verlegen rondom mij en nu is hij ineens heel erg flirty. Zijn gedrag lijkt vreselijk veel op dat van mij toen ik een vriend had voor het proberen. En toen hij vertelde dat hij nooit gedacht had dat iemand hem ook leuk zou vinden… Waarschijnlijk stel ik me gewoon aan, maar ik maak me er een beetje zorgen over.

Ik wilde het gewoon even kwijt.

Fijne dag!

Ik snap het probleem niet zo goed.
De zin: “Ik barst van het zelfvertrouwen” komt nogal tegenstrijdig over met de rest van je verhaal: “Daarom zie ik eigenlijk niet echt hoe mijn vriend mij leuk zou kunnen vinden.”

Dat andere leeftijdsgenoten andere interesses en hobby’s hebben, zou er niet voor moeten zorgen dat jij minder leuk bent, ofwel saai. Je verschilt alleen van anderen daarin en dat is prima. Het zou er niet toe moeten leiden dat iemand anders je niet leuk kan vinden. Je vriend vindt je waarschijnlijk gewoon leuk om wie jij bent, dus je hoeft je niet opgelaten te voelen over je interesses. Natuurlijk is hij nu ‘anders’ om je heen, omdat hij als het ware ‘groen licht’ heeft gekregen om met je te kunnen flirten, van: Oh, wow, zij vindt mij leuk! Waarom zou je hier zorgen om moeten maken? Jullie hebben pas een week, geef het tijd, zie het aan. Als jullie elkaar echt leuk vinden, dan zit het wel goed. Je hebt hem toch niet zomaar gevraagd en hij heeft toch niet zomaar ‘ja’ gezegd?

Leer elkaar beter kennen, dan ontdek je ook waarom hij je leuk vindt.

Nou ja, het is moeilijk uit te leggen. Ik vind mijzelf prima en ik heb niet zoiets van ‘verdomme, waarom ben ik altijd zo stil en kan ik niet zoals andere meiden naar een feestje gaan zonder me ongemakkelijk te voelen’, maar heb ook het gevoel dat anderen mij juist als saai zien omdat ik niet open ben en met hen over hun interesses kan praten. Ik heb ook niet zoveel gemeenschappelijk met mijn vriend en heb daardoor dus twijfels over zijn interesse in mij. Waarschijnlijk maak ik me gewoon druk om niets en denk ik teveel na. Bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:

Waarom heb je hem eigenlijk gevraagd? Wie is hij? Waar ken je hem van?
Jullie zullen vast wel gedeelde interesses hebben. Er zijn altijd activiteiten te doen die de ander waarschijnlijk ook leuk vindt; bioscoop, uit eten, thuis series of films kijken, wandelen, een sport beoefenen, etc.

Ik ken hem van school en ik heb hem gevraagd omdat ik hem leuk vind. Niet zozeer omdat hij op mij lijkt, maar omdat hij zo anders is dan de rest en net zoals ik een introvert. Hij heeft ook interesses die anderen raar vinden en ik weet niet waarom, maar dat maakt hem een interessant persoon. En het was gewoon te schattig hoe hij verlegen werd rondom mij.

En ik denk dat je gelijkt hebt. Ik zei wel hoe het gaat. Dank je voor het luisteren.

Dan zou hij je waarschijnlijk om dezelfde redenen ook leuk vinden, anders dan de rest, introvert, andere interesses dan anderen. :slight_smile:
Vooral afspreken en praten, dan worden dingen vanzelf duidelijk.

Het is goed dat je je vraag stelt, want ik kan me voorstellen dat het misschien wat verwarrend kan zijn.