Zorgen om vriendin

Momenteel maak ik mijn ernstige zorgen om mijn goede vriendin. Ze is de laatste tijd erg veranderd. Dat kan komen omdat ze misschien moet wennen aan haar nieuwe omgeving. Dit jaar begon ze aan haar nieuwe studie in een nieuwe stad (Groningen).

Elk weekend komt ze terug (Randstad) en merk ik hoe blij ze hier is en vertelt ze hoe verschrikkelijk zij het stom daar heeft. Dat de mensen haar niet snappen en dat ze niet zichzelf kan zijn. Ik heb haar verteld dat ik zie dat het niet goed met haar gaat en daardoor brak ze in tranen uit. De studie vindt ze erg leuk, maar die kan je maar in twee steden volgen alleen is de stad Groningen niet haar ding (volgens haar is de andere school ‘slecht’ en wil ze daar ook niet heen).

Als ze elk weekend terugkomt willen mijn vriendinnen en ik graag tijd met haar doorbrengen, maar sindskort gaat ze alleen met vage figuren om (rare vrienden van haar broer o.a). Ze brengen haar zelfbeeld nog meer naar beneden en continue zie ik dat alleen bezig is met cocaine snuiven en pillen wegtikken. Ik heb haar aangesproken op dat gedrag, maar als antwoord zegt ze: ‘‘dat ze geniet van haar leven en waarom ik opeens tegen drugs ben’’. Ik ben absoluut niet tegen drugs, maar het baart mij erg zorgen hoe ze ermee omgaat. Wat moet ik doen? Haar ouders inschakelen vind ik te ver gaan, maar het is duidelijk dat ze niet lekker in haar vel zit en een beetje verdwaald in het leven is.

Als zij aand cocaine zit zou ik wel degelijk haar ouders inlichten. Tuurlijk ben je niet tegen drugs als je het gebruikt, maar iedereen weet dat het gevaarlijk is.
Praat nog 1x met haar en laat zien dat je je ontzettend zorgen maakt, werkt dit niet zou ik haar ouders inseinen. Want als het de verkeerde kant opgaat is ze nog veel verder van huis

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik het moet voorleggen en ben bang dat ons vriendschap echt op het spel word gezet en ik haar leven erg zuur zal maken. Ik vind het gewoon vreemd dat ze zo snel veranderd en wil gewoon dat ze stopt om met zulke mensen om te gaan. Alleen heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Enige optie wat ik nu denk is dat ze moet inzien dat zij fout zijn…

Ik snap je situatie. Mijn ex-beste vriend ging ook opeens zwaar aan de drugs.

Ik heb wel mensen ingelicht. Hij heeft me hier na 4 jaar nog steeds niet voor vergeven en we spreken elkaar nooit meer, maar ik ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb. Want anders zou het niet goed zijn afgelopen met hem.

Dus het is jouw keuze. Licht mensen in met de kans dat ze boos wordt (Hoeft natuurlijk helemaal niet hetzelfde te zijn als zoals het bij mij ging) of laat haar haar gang gaan.

Het is wrang, maar het is een offer. Als ik écht om iemand zou geven en diegene bevindt zich in de situatie die jij schetst, zou ik denk ik wel mensen inschakelen. Ook als ik zou weten dat hij/zij het me niet zou vergeven, want ik ben vrij ‘cool’ met drugs, maar als het een verslaving is, is het gewoon hartstikke kut.

Ik ben het wel eens met de mensen hierboven. Als ze echt aan de cocaine zit en jij denkt dat het een verslaving is zou ik inderdaad wel haar ouders inlichten. Ja misschien wordt ze heel boos en praat ze nooit meer met je, maar ik zou liever iemand hebben die niet tegen me praat en hulp heeft gekregen, dan dat ze straks misschien ergens in de goot ligt…

Maar hoe kwam het dat hij opeens zwaar aan de drugs ging? Kwam het doordat hij met verkeerde mensen begon om te gaan? Ik denk dat als ze stopt met hun om te gaan, dat ze op het goede pad kan komen.

Ik durf het nog niet te zeggen of het een verslaving is, maar ze is wel heftig aan het experimenteren.

Thanks voor de berichten allemaal!

Nee geen idee. We gebruikte allemaal wel eens iets. Alleen hij sloeg opeens compleet door. Terwijl we gewoon nog steeds in dezelfde vriendengroep zaten.