zorgen maken om gewicht

hoi iedereen,

ik ben een meisje van 15 en ik ben 1.58 ik ben nu 43 kilo. Dat is een mooi gezond gewicht, maar ik voel me er ontzettend lelijk bij. Ik vind mijn benen lelijk en dik mijn buik begint ook dikker te worden. Ik heb een hele lange tijd ondergewicht gehad, dan was ik 1.56 en 35 kilo. Nu ben ik dus 8 kilo aangekomen en dat voelt erg slecht. Ik denk dat ik geen “eetstoornis” heb, omdat ik niet dunner wil worden. Maar ik ben wel erg bang om aan te komen. Weet iemand iets om me te motiveren om op dit gezonde gewicht te blijven?

Je hoeft niet alleen een eetstoornis te hebben als je af wil vallen of ondergewicht hebt ofzo he, een eetstoornis zit in je hoofd en heeft voornamelijk met zelfbeeld te maken.
Ik zou zeggen praat hier over met iemand die je vertrouwt, zoals je ouders of een ander familielid (of eventueel de huisarts). Zij kunnen je helpen je nieuwe gewicht te accepteren en een goed eetpatroon te verzinnen zodat je niet bang hoeft te zin als je aankomt (al zou het totaal niet erg zijn als je aankomt met dat gewicht).